بیت کوین چیست و انواع کیف پول بیت کوین کدامند؟

بیت کوین چیست و انواع کیف پول بیت کوین کدامند؟

بیت کوین (Bitcoin ) یک شبکه پرداخت نو آورانه و نوع جدیدی از پول است. و پول دیجیتال غیرمتمرکز نامیده شده، چرا که بدون پشتوانه بانک مرکزی کار می کند. این ارز در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو منتشر شد ناکاموتو این پروژه را به اواخر سال 2010 موکول کرد و در سال 2011 ایمیلی از طرف ناکاموتوارسال شد که میگفت: او دیگر از بیت کوین دست کشیده و به سوی پرو ژه های دیگر متمایل شده است در واقع بیت کوین یک ارز به اصطلاح مجازی است که برای پرداخت های ناشناس ساخته شده که بطور کاملا مستقل از بانک ها و دولت ها انجام می شود.

مزایای بیت کوین چیست؟

در سالهای اخیر، ارز دیجیتال بیت کوین در چندین جبهه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. گفتنی است که پرداخت مبتنی بر یک راه حل فنی جدید است که عملکرد متفاوت با پرداخت‌های سنتی دارد. در برخی شرایط پرداختی، بیت کوین مزایایی زیادی نسبت به سایر روش‌های پرداخت سنتی دارد که شامل هزینه‌های پایین‌تر، سرعت بالاتر، ناشناس یا غیرقابل رهگیر بودن و غیره است. البته لازم به ذکر است که خرید محصول با بیت کوین نیست شامل خطرات اجتناب‌ناپذیری است؛ زیرا بیت کوین مستقیماً توسط قوانینی که بر سایر واسطه‌های پرداخت تأمین می‌شود، قابل پشتیبانی نیست.

علاوه‌بر موارد فوق، جای گفتن دارد که حمایت از مصرف‌کننده نیز دلیل دیگری برای پذیرش و دوام چند ساله خرید و فروش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت است. این نوآوری جالب به شما کمک می‌کند تا خرید کالا با بیت کوین در ایران و سایر کشورهای دیگر برایتان آسان‌تر شود. علاوه‌براین با خرید بیت کوین شما امکان تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال دیگر را خواهید داشت.

یکی از ساده‌ترین راه‌های انجام معاملات بیت کوین، تبادل رمزنگاری است. شما می‌توانید به راحتی با یک مبادله مستقر مانند کوین بیس، حساب کاربری خود را ایجاد کنید و پس از تأیید هویت نسبت به فروش بیت کوین اقدام کنید. علاوه‌براین شمل می‌توانید از یک بستر معاملاتی مانند Local.Bitcoin.com استفاده کنید. در این صورت به شما امکان فروش بیت کوین کش (BCH) را به طور ناشناس و با هزینه‌های بسیار پایین‌تر از مبادلات cryptocurrency می‌دهد.

کیف پول دیجیتال

انواع کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین بسیار شبیه به حساب بانکی است. به طوری که شما اجازه ارسال، دریافت و ذخیره بیت کوین در کیف پول خود را خواهید داشت که بنا به نیاز و شرایط خود می‌توانید از میان کلیه خدماتی که توسط کیف پول بیت کوین ارائه می‌شود به دلخواه انتخاب کنید

در واقع می‌توان گفت که کیف پول‌های سرد بهترین محل برای نگهداری سرمایه شماست، چرا که به صورت فیزیکی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. نکته مهم این که در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری بلندمدت و سنگین، بهترین گزینه شما همین کیف پول‌ها هستند. کیف پول‌های سرد به دو دسته کیف پول کاغذی و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. کیف پول موبایل، تحت وب و دسکتاب را نیز می‌توان در گروه کیف پول داغ دسته‌بندی کرد که لازمه این کیف پول‌ها دسترسی به اینترنت برای استفاده از خدمات آن‌هاست .

کیف پول  دسکتاپ 

کیف پول دسکتاپ یکی از بهترین کیف پول‌ها برای ارز دیجیتال است. این کیف پول ارز دیجیتال، بیشتر برای استفاده در رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است. در واقع کیف پول دسکتاپ زیادی برای بیت کوین وجود دارد که می‌توانیم از میان آن‌ها به کوینومی و اتمیک اشاره کنیم.

 کیف پول کاغذی 

در کیف پول‌های کاغذی شما به کلید خصوصی ارز دیجیتال و آدرس آن دسترسی دارید. کیف پول‌های کاغذی قابلیت پرینت روی کاغذ را نیز دارند.

کیف پول سخت‌افزاری

بهترین و امن‌ترین روش ذخیره ارز دیجیتال، کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند. به طور کلی خرید کیف پول سخت‌افزاری و نحوه کار کردن با آن بسیار ساده است زیرا این کیف پول‎ها از ارزهای دیجیتال معتبر پشتیبانی می‌کنند و گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های سنگین هستند.

 کیف پول موبایل

کیف پول موبایل یکی از بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان است. برای ساخت کیف پول دیجیتال موبایل شما می‌توانید با نصب برنامه روی تلفن همراه خود از آن استفاده کنید. امروزه استفاده کیف پول موبایل دیجیتال بسیار رایج است و فقط کافیست برای انتخاب کیف پول بیت کوین در فروشگاه برنامه تلفن همراه خود، کلمه bitcoin wallet را جستجو کنید.

کیف پول کلاینت‌های بیت کوین

برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال شما می‌توانید از برنامه‌های مختلفی استفاده کنید. گفتنی است که مشهورترین کلاینت، بیتکوین کور نامیده می‌شود که از کیف پول‌های اصلی بیت کوین به حساب می‌آید. این کیف پول شما را مستقیم به بلاک چین بیت کوین متصل می‌کنند. البته لازم به ذکر است که امروزه از این کیف پول کم‌تر استفاده می‌شود و دلیل آن لازمه دانلود کل بلاکچین بیت کوین برای بهره‌مندی از این سرویس است که عمدتا صاحبان کسب‌وکار از آن استفاده می‌کنند.

کیف پول تحت وب

 همان طور که از نام این کیف پول مشخص است، کیف پول تحت وب در پوشش وبسایت فعالیت می‌کند و دسترسی به آن تنها از طریق اتصال به اینترنت امکان‌پذیر است. مشهورترین کیف پول تحت وب بلاکچین (blockchain)  نام دارد.

4 نظر

دیدگاهتان را بنویسید