در یک سال گذشته شیبا 45میلیون درصد رشد داشته است!

شیبا، ارز دیجیتالی که مانند دوج‌کوین به عنوان میم کوین شناخته می‌شود، اخیرا در پی جهش قابل توجهی که تجربه کرده که باعث صعود آن به جایگاه یازدهم بزرگترین رمزارزها از نظر ارزش بازار شده است و همزمان به عنوان یکی از محبوب‌ترین رمزارزها در بین معامله‌گران ایرانی تبدیل شده است.

محبوبیت شیبا با توجه به قیمت ناچیز آن در مقایسه با دیگر رمزارزها در ایران اخیرا افزایش یافته است. رمزارزی که همچون دوج‌کوین با توجه به قیمت پایین آن با افزایش تقاضای معامله‌گران ایرانی روبرو شده است. بر این اساس، شیبا اینو که یک رمزارز تقلیدی به شمار می‌رود، در حال حاضر به بالاترین سطح خود صعود کرده و یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش CoinGecko، سکه شیبا – که به نظر می‌رسد از دوج‌کوین الهام گرفته، در طول هفت روز گذشته جهش بیش از ۴۰ درصدی تجربه کرده است. این وب‌سایت در رتبه‌بندی خود، شیبا را در جایگاه یازدهم قرار داده است. همچنین این سایت اذعان داشت که قیمت توکن شیبا در طول سال گذشته ۴۵ میلیون درصد افزایش یافته است. طبق قیمت‌گذاری CoinGecko.com، این رمزارز در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵۰ درصد رشد کرده است.

به دنبال آن، پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا – که یکی از بزرگترین طرفداران دوج‌کوین است – در توییتی نوشت که هیچ سکه‌ای از شیبا ندارد، این رمزارز حدود 10درصد از بالاترین سطح خود کاهش یافت. لازم به ذکر است که توییت‌های ایلان ماسک اغلب بر بازار رمزارزها تاثیر گذاشته است.

مانند رمزارز عجیب دوج‌کوین – که نهمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار به شمار می‌رود، سکه شیبا نیز از تصویر سگ شیبا به عنوان نماد خود استفاده می‌کند. جهش ناگهانی آن باعث شده که برخی از سرمایه‌گذاران یک شبه میلیونر شوند.

 

در همین حال، این سکه از حمایت برخی از افراد مشهور مانند خواننده‌ها تا ورزشکاران برخوردار شده است.

در اوایل سال جاری، ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، با اهدای یک میلیارد دلار سکه شیبا به صندوق امداد کووید-19 در هند، خبرساز شد.

وب‌سایت دادخواست دهنده Change.org از پلتفرم معاملاتی رابین‌هود خواسته بود که سکه شیبا را در فهرست خود وارد کند و برای این موضوع بیش از 300هزار امضا جمع‌آوری کرد.

جاناتان چیسمن، از کارگزاری FTX اظهار کرد: “توکن‌های با قیمت پایین‌تر برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر است؛ زیرا آنها در حال حاضر می‌توانند بیش از 20هزار توکن شیبا را تنها با یک دلار خریداری کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید