قیمت بیت کوین با وجود چندین شاخص نزولی 55 هزار دلار است!

متن جایگزین

قیمت بیت کوین علیرغم چیزی که شاخص ترس و طمع و نمودار نشان می دهد عقب نشینی نمی کند.

در این گزارش تحلیلگران و رسانه های باتجربه از جمله Cointelegraph برخی شاخص هایی که می تواند افزایش قیمت بیت کوین (BTC) را بیش از پیش نشان دهد خاطر نشان می کنند.

یکی از این دیدگاههای نزولی شامل ابزار جان بولینگر ، خالق اندیکاتور بولینگر بندز است که نشانگر خرید پله ای تریدر ها میباشد.

با این حال ، شایان ذکر است که بولینگر بندز و شاخص ترس و طمع معیارهای عقب گرد هستند. بنابراین ، معمولاً هنگام تجمع هفتگی 30 درصدی وجود داشته باشد بالاترین میزان خرید را نشان می دهد.

حالت "طمع" می تواند هفته ها یا ماهها دوام بیاورد.

درخصوص شاخص ترس و طمع در مثال های زیر نشان شده است که چنین معیاری می تواند سطوح خرید بیش از حد را برای سه یا چهار هفته حفظ کند.

شاخص "ترس و طمع" بیت کوین (تصویر بالا) و قیمت بیت کوین در Bitstamp (تصویر پایین). منبع: btctools.io ، TradingView

به بالای 65% ماندن شاخص ترس و طمع بیت کوین بین 29 ژانویه تا 26 فوریه ، توجه کنید، که نشانگر اعتماد به نفس بیش از حد معامله گران می باشد.

این شاخص از حجم معاملات ، سود معاملات فیوچرز ، معیارهای اجتماعی و داده های جستجو شده میزان هیاهوی بازار استفاده می کند.

بنابراین ، پس از اینکه علامت هشدار دهنده ظاهر شد ، چهار هفته طول کشید تا اصلاح قابل توجهی در قیمت بیت کوین انجام شود. هر کسی که در روزهای اول پس از چشمک زدن نشانگر فروش داشت ، 70 درصد از این سود چشم گیر را از دست داده ست.

یک الگوی مشابه بین 23 جولای و 25 آگوست رخ داد ، در حالی که قیمت بیت کوین همچنان در حال افزایش بود.

بله ، همیشه زمانی اصلاح اتفاق میوفتد، اما چند هفته یا چند ماه بعد؟

شاخص بولینگر بندز کوتاه مدت است

جان بولینگر یک معامله گر باتجربه و مورد احترام است ، اما شاخص او میانگین متحرک بعلاوه انحراف بر اساس نوسانات کنونی است. به طور خلاصه ، یک حرکت 30 درصدی در بیشتر مواقع با توجه به نوسانات معمول روزانه 4.5 درصدی بیت کوین خارج از این محدوده خواهد بود.

قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در Coinbase با استفاده از بولینگر بندز 20 روزه. منبع: TradingView

مطمئناً وقتی بیت کوین محدوده بالای بولینگر را بشکند اصلاح جزئی انجام می شود ، اما این رابطه بین قیمت های دو تا چهار هفته آینده کاملاً صفر است.

نرخ تامین مالی خنثی بوده است

در آخر باید نرخ بودجه هزینه ای را که مشتقات مبادلات برای تعادل ریسک بین خریداران و فروشندگان متغیر است ، تحلیل کرد. مطمئناً هنگامی که خرید و فروش انجام می شود ، شاخص بالا می رود.

نرخ تأمین معاملات آتی بیت کوین 8 ساعته. منبع: Bybt.com

میانگین نرخ فعلی 0.04 در هر 8 ساعت ، یا 0.8 در هفته ،خیلی غیر عادی نیست. به عنوان مثال ، در دسامبر 2020 ، به مدت یک ماه بیش از 1.5 در هفته باقی ماند و همینطور در فوریه 2021.

تا زمانی که خریداران اطمینان داشته باشند که افزایش قیمت ادامه خواهد داشت ، پرداخت 1.5 or یا حتی 3 کارمزد هفتگی مانع خرید آن ها نخواهد شد. به عنوان مثال ، درصورتی که کمبود عرضه بیت کوین در صرافی ها باعث افزایش 56000 دلاری اخیر آن شده است ، ممکن است جایی برای رشد 80،000 دلاری یا بالاتر وجود داشته باشد.

با این حال ، در صورت وقوع برخی حوادث نزولی در آینده نزدیک ، مانند رد درخواستهای صندوقهای مبادله ای یا ممنوعیت شدید ایالات متحده در مورد استیبل کوین ، می تواند باعث افت قیمت بیت کوین شود. در چنین رویدادی ، بیت کوین به بالاترین حد خود نخواهد رسید.

نظرات و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معامله با ریسک همراه است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

نظرات و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معامله با ریسک همراه است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید