سرمایه گذاری در لایت کوین

لایت کوین

هرچه بیشتر و بیشتر مردم دنیای رمزنگاری را دنبال می کنند بیشتر به دنبال فرصت های سرمایه گذاری خارج از دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم هستند.

لایت کوین به وضوح بهترین انتخاب محبوب برای آنهاست.چرا که هویت خالق بیت کوین،(ساتوشی ناکاموتو) هنوز مشخص نشده و شارلی لی،که در رسانه های اجتماعی و وبلاگ بسیار فعالیت داشت قصد داشت ارزی همانند بیت کوین را خلق نماید.

لایت کوین همانند سایر ارزهای رمزنگاری دیگر، یکی از روش های پرداخت دیجیتالی است که از تکنولوژی بلاکچین برای انتقال و فروش سکه ها استفاده می کند.بیت کوین در بازار ارز همچون طلا با ارزش است و برای اهداف بلند مدت نگهداری می شود، در صورتی که لایت کوین به عنوان “نقره” و وسیله ای برای معامللات  ارزان تر و روزمره تلقی می شود. این ارز در 7 اکتبر 2011  توسط مهندس سابق گوگل Charlie Lee به عنوان یک ارز نظیر به نظیر ایجاد شد.. شبکه لایت کوین در 13 اکتبر 2011 آغازبه کار کرد.

مقایسه لایت کوین و بیت کوین

تفاوت های اساسی که این دو ارز دیجیتال را از هم جدا می کند!

یکی از تفاوت های اصلی میان آنها، الگوریتم های رمزنگاری متفاوت proof-of-work می باشند. بیت کوین از الگوریتم قدیمی SHA-256 و لایت کوین از الگوریتم Scrypt استفاده می کند که همین امر باعث عملکرد متفاوتی در سرعت آنها می شود. سرعت تایید مبادلات در بیت کوین تقریبا 10 دقیقه و سرعت انجام تراکنش ها در لایت کوین 2.5 دقیقه است، بنابراین سرعت الگوریتم مورد استفاده در لایت کوین  4 برابر سریع تر از بیت کوین است.

این دو ارز دیجیتال هر دو از الگوریتم های توان محاسباتی جهت پردازش تراکنش ها استفاده می کنند که توسط ماینرها تایید می شود، اما تفاوت اصلی در استخراج این ارزها سرعت انجام تراکنش ها،  قدرت پردازش و پیچیدگی آن در بین این دو الگوریتم است.

کیف پول برای لایت کوین

  • کیف پول سخت افزاری لجر
  • کیف پول ترزور
  • کیف پول دسکتاپ
  • کیف پول جکس (jaxx)
  • کیف پول موبایل
کیف پول برای لایت کوین

لایت کوین LTC از کجا بخرم؟

شما می توانید لایت کوین را از صرافی های زیر خریداری کنید:

  • BTC-e
  • کراکن (Kraken)
  • کریپتسی (Cryptsy)


استخراج لایت کوین

میانگین سرعت استخراج دراین ارز در مقایسه با 10 بیت کوین 2.5 دقیقه است.

همچنین به دلیل ازیاد شبکه و زمان استخراج، مدت زمان انتظار برای معاملات می تواند تا 29 دقیقه نوسان داشته باشد!

این ویژگی برای بازرگانانی که باید روزانه معاملات زیادی انجام دهند بسیار مفید است. زیرا با استفاده از لایت کوین ، آنها می توانند در مدت 5 دقیقه دو تأیید دریافت کنند در حالی که فقط یک تأیید در بیت کوین حداقل 10 دقیقه طول می کشد.

تفاوت لایت کوین و بیت کوین چیست؟

از مهمترین مزیت های آن زمان ایجاد بلوک سریعتر، واریانس پاداش های معدنچی است. از آنجا که زمان بین بلوک ها بسیار اندک است ، معدن کاران بیشتری می توانند جوایز معدن را بدست آورند. این بدان معناست که پاداش های استخراج معادن باید از نظر تئوری در لایت کوین توزیع بیشتری داشته و با تمدید آن باید غیرمتمرکز تر شود.

یکی دیگر از  تفاوت میان بیت کوین و لایت کوین ارزش و پذیرش آنها در بازار است. در ابتدای سال 2018 میزان فروش بیت کوین حدود 109 و لایت کوین 3.05 میلارد دلار بوده که از جمله دلایل آن می توان به اعتماد بیشتر مردم به بیت کوین و شناخته تر شدن آن در این بازار اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید