چین لینک چیست؟ هر آنچه باید در رابطه با این ارز دیجیتال بدانید!

چین لینک

چین لینک به منظور ایجاد ارتباط بین blockchains و خدمات پرداخت سنتی و فید داده های شخص ثالث طراحی شده است. چین لینک روی بلااکچین اتریوم قرار دارد و امکان اتصال با برنامه های غیر متمرکز اتریوم (dApps) را فراهم می کند. برای دستیابی به آن Chainlink از اوراکل هایی استفاده می کند که برای تأیید داده ها مورد استفاده قرار می گیرند.

پس از تأیید ، می توان آن را از طریق یک قرارداد هوشمند به بلاکچین  اضافه کرد. برای دستیابی به این هدف ، چین لینک مؤلفه دارد،که زیرساخت های زنجیره ای، که شامل قراردادهای زنجیره ای اوراکل است و روی شبکه اتریوم مستقر شده اند. وقتی یک کاربر به داده هایی خارج از blockchain نیاز دارد، آنها درخواستی را به شبکه Chainlink ارسال می کنند. این به نوبه خود این درخواست ها را در قراردادهای خود انجام می دهد که برای مطابقت با اوراکل مناسب با قرارداد کاربر طراحی شده اند.

تاریخچه چین لینک

Chainlink در سال 2015 توسط مدیر عامل شرکت Sergey Nazarov و CTO استیو الیس تاسیس شد. پیش از تأسیس Chainlink Nazarov بنیانگذار سرویس ایمیل غیرمتمرکز CryptoMail و شبکه تبادل امن غیرمتمرکز بود. استیو الیس CTO Chainlinks بنیانگذار SmartContract بود. او همچنین قبلاً با Nazarov در بورس اوراق بهادار امن همکاری داشته است. 2017 نشانه دیجیتالی ERC-20 با نام LINK در طی فروش عمومی توکن توزیع شد. در طول فروش توکن ها ، در مجموع 350 میلیون توکن توزیع شد. این 35 درصد از کل تابلوهای LINK را تشکیل می دهد

این پروژه توسط شرکت SmartContract تأسیس شد. این شرکت با سیستم انتقال و انتقال داده بین بانکی SWIFT ، که 11 هزار بانک در سراسر جهان را پوشش می دهد ، همکاری می کند. هدف اصلی این پروژه بهینه سازی و گسترش استفاده از قراردادهای هوشمند و کاهش احتمال تقصیر یا عدم صحت اطلاعات است.
چین لینک اولین شبکه اوراکلی ( اوراکل یک فناوری است که اطلاعات اطراف و خارج از بلاک چین را جمع آوری کرده و در اختیار قراردادهای هوشمند قرار می دهد) غیرمتمرکز است که قابلیت ارسال و دریافت داده‌ها از منابع خارجی به قراردادهای هوشمندی که بر بستر بلاک چین راه‌اندازی می‌شوند را ارائه می‌دهد.اپراتورهای اوراکل که در برداشت و انتقال Chainlink مشارکت می کنند، در نشانه های Chainlink ERC-20 پاداش دارند. در اول ژوئن 2019 ، Chainlink شبکه اصلی خود را بر روی پلتفرم Ethereum راه اندازی کرد.

صرافی ها

اصلی ترین صرافی چین لینک بایننس است که حدود 97 درصد از معاملات آن را در اختیار قرار دارد که 66 درصد آن با بیت کوین و 31 درصد آن با اتریوم است.

چین لینک در صرافی های دیگری نظیر بیت هامب، هیوبی ، کوین بن (CoinBene) ، بیترو(Bitrue) ، مرکاتوس(Mercatox) و OKEX معامله می شود.

حجم معاملات

علاوه بر حجم معاملات انجام شده در صرافی‌ها، پارامتر دیگری وجود دارد که ارزش تراکنش‌ها در شبکه چین لینک را بر حسب دلار مشخص می‌کند و اهمیت بیشتری نسبت به حجم معاملات صرافی‌ها دارد. زیرا ارزش تراکنش‌های انجام شده در شبکه بلاک چین یک ارز دیجیتال بسیار بهتر می‌تواند فعالیت کاربران آن پروژه را نشان دهد.

به علاوه اینکه درصد زیادی از حجم معاملات ثبت شده در صرافی‌ها نامعتبر و جعلی است و اطلاعات حاصل از آنها قابل اتکا نیست. اما ارزش تراکنش‌های ثبت شده در شبکه بلاک چین پروژه معتبر است و نمی‌تواند دستکاری شود.

چرا چین لینک بخریم؟

Chainlink به برخی از مشکلات اصلی در قراردادهای هوشمند سنتی پرداخته است. که توسط قانون اجرا می شود، یک قرارداد هوشمند این کار را با استفاده از کد جایگزین انجام می دهد. و باعث می شود که مجموعه خاصی از شرایط حاصل شود. این شرایط توسط کد از پیش تعیین شده است و فایده این امر این است که برخلاف قرارداد سنتی، هیچ شخص ثالثی برای اجرای این قرارداد لازم نیست. کارآیی و اطمینان بیشتری را ایجاد کند.

مشکلی که در قراردادهای هوشمند با آن روبرو شده شده ایم نحوه ادغام رویدادهای دنیای واقعی است که از طریق زنجیره  قرارداد به وجود می آیند. Chainlink این مشکل را با استفاده از وسایل میان افزار blockchain معروف به اوراکل حل می کند. اوراکل ها نمایندگانی هستند که داده های دنیای واقعی را یافته و تأیید می کنند. برای این سرویس آنها با نشان های LINK پاداش می گیرند. داده های دنیای واقعی که آنها ارائه می دهند ، هنگام تحقق شرایط آن قرارداد، موجب اجرای قرارداد هوشمند می شوند.

موفقیت Chainlink تا حدود زیادی تحت تأثیر blockchain است که چقدر موفقیت آمیز است، با توسعه روابط در فضای مالی که قبلاً با همکاریا انجمن ارتباطات بین المللی  و ارتباطات مالی با نام SWIFT (شبکه ای که برای تأیید پرداخت خرده فروشی وجه در دسترس است، استفاده می شود.)، موفقیت قابل توجهی داشته است.

مشاهده نمودار و قیمت لحظه ای چین لینک

دیدگاهتان را بنویسید