آموزش ساخت کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی ارزیپتو

آموزش ساخت کیف پول کوینومی در ارزیپتو

گام اول

برای ساخت کیف پول کوینومی در شروع، باید به اپ استور یا گوگل پلی رفته و عبارت «Coinomi Wallet» را در آن جستجو کنید. پس از یافتن برنامه دکمه‌ی GET یا INSTALL را فشار داده و آن را روی تلفن همراه خود نصب کنید. همچنین می توانید با مراجعه به صفحه دانلود سایت رسمی Coinomi فایل را مستقیما دریافت کنید.

امتیاز فعلی این برنامه 4.6 است و در نسخه‌ی جدید آن، از ارز دیجیتال کرون (Crown) نیز پشتیبانی شده است.

توجه: این آموزش (آموزش ساخت کیف پول کوینومی ) بر اساس نسخه‌ی 1.5.7 صورت گرفته است.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

گام دوم

پس از آن که این نرم‌افزار را نصب نمودید، آن را باز کرده و روی گزینه‌ی ایجاد یک کیف پول جدید «Create a New Wallet» کلیک کنید.

توجه: در این بخش اگر از قبل کیف پول کوینومی داشته‌اید، می‌توانید با فشردن گزینه‌ی «Restore a wallet» آن را بازیابی کنید. مراحل این کار در پایان توضیح داده خواهد شد.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

گام سوم

پس از آن ، صفحه‌ی عبارت بازیابی (Recovery Phrase) را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله، برای اطمینان از سخت بودن عبارت بازیابی خود، حتماً گزینه‌ی 24 کلمه‌ای (پارانویید) را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که عبارت را به طور کامل و به ترتیب روی تکه‌ای کاغذ یادداشت کرده و از آن به خوبی نگهداری کنید. سپس گزینه‌ی دایره‌ای پایین صفحه را انتحاب کرده و Next  را بزنید. اخطاری را نیز مشاهده خواهید کرد که می‌گوید «اگر عبارت بازیابی خود را گم کنید، دیگر نمی‌توانید کیف پولتان را بازیابی کنید». پس حتما این کلمات را بنویسید و آن را در جای مناسبی نگهداری کنید.
توجه: برای ذخیره‌ی عبارت بازیابی، از صفحه‌ی گوشی خود اسکرین شات نگیرید زیرا خود برنامه نیز به شما این اخطار را می‌دهد که روش امنی نخواهد بود.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

گام چهارم

پس از آن باید عبارت بازیابی را وارد و دکمه‌ی Next را فشار دهید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

 

گام پنجم

پسوردی را برای استفاده روزانه‌ی خود انتخاب کنید. این پسورد باید بین 10 تا 28 حرف باشد. سپس، Next را بزنید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

گام ششم

در بخش بعدی شما می‌توانید کوین‌هایی که می‌خواهید بیفزایید و استفاده کنید را انتخاب کنید. حتی اگر نمی‌دانید به غیر از بیت کوین از چه ارز دیجیتال دیگری استفاده خواهید کرد، نگران نباشید، می‌توانید متعاقباً آن‌ها را اضافه کنید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

گام هفتم

دکمه‌ی پذیرش (Accept) شرایط و مقررات سرویس‌دهی (Terms of Services) را فشرده و به مرحله‌ی بعد بروید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

در این مرحله، ایجاد کیف پول به پایان می‌رسد. اکنون به بررسی برخی گزینه‌های این کیف پول می‌پردازیم.

یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه آن است که می‌توانید با توجه به ارز رایج دلخواهتان، قیمتارزهای دیجیتال را مشاهده کنید. در این مرحله، پیغام دریافت اجازه برای ارسال هشدار از سوی این کیف پول را مشاهده خواهید کرد که با فشردن Allow این اجازه را به آن بدهید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

اگر روی گزینه‌ی سه خطی بالا سمت چپ کلیک کنید، یک منوی جدید برایتان ظاهر می‌شود. اگر به بخش تنظیمات بروید، گزینه‌های زیادی برای تنظیم کردن خواهید داشت که به ترتیب عبارت‌اند از، اضافه کردن کوین، اضافه کردن توکن، اضافه کردن کوین آزمایشی با هدف انجام تست، نرخ مبادلات، قفل کردن صفحه نمایش، ذخیره اطلاعات در مقادیر جداشده با ویرگول یا سی‌اِس‌وی CSV، نمایش عبارت بازیابی، ذخیره کردن کلیدها در یک فایل، تغییر پسورد، ایجاد و برگرداندن کیف پول و در آخر نیز تغییر زبان قرار دارد.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

برای دریافت ارز دیجیتال از دیگران، دوباره روی همان گزینه‌ی سه خطی کلیک کرده و این بار در منوی باز شده، روی کوین‌هایی که اضافه کرده بودید کلیک کنید. خواهید دید در تب Receive که در پایین قرار دارد، آدرسی برای شما نشان داده خواهد شد که در زیر آن نیز QR کد آن قرار دارد. این آدرس را کپی کرده و به فردی که می‌خواهید برایتان ارز دیجیتال بفرستد، ارسال کنید و یا آن را در صرافی که قصد ارسال ارز دیجیتالتان را از آن دارید، تایپ کنید.

در این تب، برای ارسال بیت کوین، به سه نوع آدرس مختلف برخورد می‌کنید: آدرس پیش فرض (Default)، سازگاری (Compatibility) و میراثی

  • آدرس پیش‌فرض «Default»

آدرس‌های پیش‌فرض با «bc 1» آغاز شده و کارآمدترین نوع آدرس هستند. همچنان همه‌ی سرویس‌دهنده‌ها نمی‌توانند به این نوع آدرس، ارز دیجیتال ارسال کنند. این آدرس‌ها بر اساس BIP84 (طرح پیشنهادی بهبود بیت کوین) بوده و با سگویت سازگارند.

  • آدرس سازگاری «compatibility»

این آدرس‌ با عدد 3 شروع می‌شود، کارایی خوبی دارد و با همه‌ی سرویس‌ها و کیف پول‌ها سازگار است. اگر امکان استفاده از آدرس پیش‌فرض وجود نداشت، از این نوع آدرس استفاده کنید. این آدرس با سگویت سازگار بوده و بر اساس BIP49 است.

  • آدرس میراثی «Legacy»

این نوع آدرس‌ با عدد 1 شروع شده و از سگویت و بهبودهایی که ایجاد می‌کند، بهره نمی‌برد اما می‌توان همانند دیگر آدرس‌ها از آن استفاده کرد. اگر سرویس‌دهندگانی که از آن استفاده می‌کنید تنها با این نوع آدرس‌ها کار می‌کند، باید سیستمشان را به‌روزرسانی کنند. علاوه بر آن، این نوع آدرس بر اساس BIP44 بوده و با سگویت سازگار نیست.

 

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

برای بررسی موجودی کیف پول خود، دوباره همان مراحل بالا را تکرار کنید، اما این بار به جای تب Receive وارد تب Balance شوید. در این بخش تمام تراکنش‌های انجام شده را خواهید دید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

برای ارسال ارز دیجیتال، از گزینه‌ی سه خطی بالا سمت چپ، روی ارز دیجیتالی که قصد ارسال آن را دارید کلیک کنید و وارد تب ارسال (Send) شوید. در این بخش نیاز است تا آدرس مقصد و میزان مورد نظر برای ارسال را وارد کادرهای مربوطه کنید. از گزینه‌ی Scan QR Code نیز می‌توان استفاده کرد، بدین شکل که باید از بارکد آدرس مقصد عکس بگیرید. گزینه‌ی Use all funds نیز به معنی آن است که می‌توانید کل دارایی‌تان را یکجا ارسال کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات، باید از صحت تک تک آن‌ها اطمینان حاصل کنید و سپس دکمه‌ی ارسال را فشار دهید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

پس از آن که تراکنش را ارسال کردید، باید منتظر تایید آن بمانید. وضعیت این تراکنش را می‌توانید در تب Balance مشاهده کنید. اگر روی تراکنش انجام شده کلیلک کنید، می‌توانید از جزییات آن مطلع شوید. برای مثال می‌توانید از تاریخ انجام، وضعیت آن، میزان جا به جا شده، کارمزد تراکنش و شناسه‌ی تراکنش با خبر شوید.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال با کارت اعتباری خود را دارید، روی گزینه‌ی بالا سمت چپ کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه‌ی Credit Card را انتخاب کنید. مراحل پس از آن کاملاً واضح هستند. البته این گزینه برای ایرانیان در دسترس نیست.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

اگر می‌خواهید ارز دیجیتال جدیدی را اضافه کنید، روی گزینه‌ Coin+ که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

سپس از فهرست ارزهای دیجیتال، هرکدام را که می‌خواهید، اضافه کنید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

همچنین، این کیف پول در گذشته، از دو صرافی چنجلی (Changelly) و شیپ شیفت (Shapeshift) برای انجام معاملات پشتیبانی می‌کرد اما اکنون تنها صرافی چنجلی را پشتیبانی می‌کند.

اگر روی گزینه‌ی بالا سمت راست تصویر کلیک کنید، گزینه‌های همگام سازی دوباره و انتقال از کیف پول کاغذی به کیف پول کوینومی را خواهید دید. در صفحه‌ی Sweep، می‌توانید با وارد کردن کلید خصوصی خود و انتخاب ارز دیجیتال دریافتی، مبالغ کیف پول کاغذی خود را انتقال دهید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

از طریق این برنامه، کاربران می‌توانند با استفاده از صرافی چنجلی تعبیه‌شده، اعتبار کنونی ارز دیجیتال خودشان را به ارز دیجیتال پشتیبانی شده‌ی دیگری تبدیل کنند. روند انجام تراکنش با صرافی چنجلی در کیف پول کوینومی همچنان ساده است. کاربران می‌توانند به سادگی با انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر برای سپرده‌گذاری، متوجه شوند که چه میزان ارز دیجیتال در عوض آن دریافت خواهند کرد. همچنین نوشته شده است که نرخ مبادله‌ی ذکرشده، شامل کارمزد تراکنش نمی‌شود.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

بازیابی کیف پول کوینومی

اگر به هر دلیلی می‌خواهید کیف پول خود را روی دستگاه دیگری بازیابی کنید، این مراحل را در پیش بگیرید.

گام اول

پس از آن که وارد برنامه‌ی کیف پول کوینومی شدید، در صفحه‌ی آغازین، روی گزینه‌ی «Restore A Wallet» کلیک کنید

بازیابی کیف پول کوینومی ارزیپتو

گام دوم

پس از آن نیاز است تا عبارت بازیابی خودتان را وارد کنید و گزینه‌ی ADJUST را فشار دهید.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی ارزیپتو

 

گزینه‌ی گذرواژ‌ه‌ی BIP39 که مخفف Bitcoin Improvement Proposal (پیشنهادات بهبود شبکه بیت کوین) است، یک لایه امنیتی اضافه برای عبارت بازیابی شما محسوب می‌شود. این گذرواژه، پسورد شما نیست و در صفحه‌ی بعدی آن را تنطیم خواهید کرد. اگر به طور کامل با این استاندارد آشنایی ندارید، آن را فعال نکنید.

امیدواریم آموزش ساخت کیف پول کوینومی و شیوه ی نصب و استفاده از آن و همچنین این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید