ارز دیجیتال و بیت کوین چه تاثیری می تواند بر اقتصاد کشورها داشته باشد؟

ارز دیجیتال و بیت کوین چه تاثیری می تواند بر اقتصاد کشورها داشته باشد؟

بیت کوین و ارز دیجیتال

بسیاری از مردم از ارز دیجیتال و کارکرد آنها بویژه بیت کوین اطلاعی ندارند و حتی نمی دانند که چرا بیت کوین در جهان آنقدر مشهور و داغ شده است. بعضی نیز در ایران پول های خود را در بازار های واقعی صرف طلا و خرید بیت کوین کرده اند و هم اکنون این روند در حال افزایش است که باید در این باره تصمیمات جدیدی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی گرفته شود. هر کشوری واحد رسمی و یا ارز خود را دارد مثلا اکثر کشور های اروپایی از یورو استفاده می کنند ارز روسیه و ایالات متحده، دلار آمریکا است .اکنون چند سالی است که ارز دیجیتال که نوعی از پول الکترونیکی است مطرح گردیده است که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می شود.

بیت کوین چیست؟

چند سالی است که بیت کوین راه خود را میان سایر ارزهای معاملاتی باز کرده است. اما تفاوت بسیاری میان بیت کوین و ارزهایی نظیر ریال، دلار، یورو و غیره وجود دارد. شما به کمک بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری که پس از بیت کوین وارد بازار جهانی شده است، امکان معامله تجاری و حتی سرمایه‌گذاری خواهید داشت.

مزایای بیت کوین بسیار زیاد است. به عنوان مثال کاربران برای خرید و فروش بیت کوین نیاز به سیستم بانکی ندارند و می‌توانند به راحتی و به صورت کاملا آنلاین معاملات خود را انجام دهند. علاوه‌بر این خرید کالا با بیت کوین در ایران و سایر کشورها امکان‌پذیر است. تصور کنید شما نیاز به خرید یکی از محصولات شرکت اپل یا خدمات هر شرکت دیگری دارید. اما بر حسب اتفاق کارت اعتباری ویزا یا مستر ندارید. در این صورت شما می‌توانید به راحتی با خرید بیت کوین یا هر ارزی دیجیتال دیگر، کالا یا خدمات خود را بخرید. برای این کار کافی است بعد از ساخت حساب و کیف پول بیت کوین و با بررسی قیمت لحظه‌ای بیت کوین از خرید کالا یا خدمات خود در کوتاه‌ترین و امن‌ترین زمان ممکن لذت ببرید.

همچنین اگر سازمانی که در حال فعالیت در آن هستید از طریق بیت کوین، دستمزد شما را پرداخت می‌کند شما می‌توانید آن را تبدیل به ارزهای دیجیتال دیگر یا حتی ریال کنید. برای این کار کافیست در ارزیپتو حساب کاربری بسازید و معاملات خودر را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: پرداخت حقوق کارکنان از طریق bitwage

مالک بیت کوین کیست؟

در ظاهر شبکه بیت کوین مالک مشخصی ندارد و در حقیقت این کاربران سراسر جهان هستند که به شبکه بلاک چین متصل می‌شوند و آن را کنترل می‌کنند. کریپتو کارنسی یا همان ارزهای دیجیتال یک سیستم غیرمتمرکز از تراکنش‌های مالی محسوب می‌شوند که توسط هیچ مرکز یا سازمانی کنترل نمی‌شوند. ارزهای دیجیتال را می‌توان در شبکه‌ای به نام بلاک چین تعریف کرد که قابلیت انتقال پول را دارند.

تاثیر بیت کوین بر اقتصاد جهانی

تاثیر بیت کوین بر اقتصاد جهانی

با ورود بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیگر دیجیتالی، دنیا کسب و کار و اقتصاد جهانی با تغییرات عظیمی روبرو شد. این تغییرات به دلیل غیرمتمرکز بودن، سرعت بالای معاملات و تراکنش‌ها و از همه مهم‌تر امنیت بسیار زیاد به رمز ارزهای محبوب تبدیل شده‌اند.

این که شما برای معاملات بیت کوین یا ذخیره آن، نیاز به سیستم متمرکز بانکی نداشته باشید یا به امید افزایش قیمت بیت کوین نیاز به ذخیره آن داشته باشید، حضور این ارز دیجیتال را بیش از پیش پررنگ کرده است.

در ابتدا بیت کوین تنها به عنوان یک ارز دیجیتال برای معاملات و خرید کالا و خدمات محسوب می‌شد ولی با گذشت زمان، این رمز ارز به عنوان یک دارایی مانند طلا، دلار و غیره دیده شد.

بازار ارزهای دیجیتال هم چنان نو پا است اما در عین حال یکی از شگفت‌انگیزترین اکوسیستم‌های مالی را تعریف کرده است. بعضی از افراد گمان می‌کنند که بازار ارزهای دیجیتال محدود به بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین است. بیت کوین بزرگ‌ترین فناوری بلاکچین را در اختیار دارد و در حال حاضر این ارز بر بیش از 66 درصد ارزش کل بازار تسلط دارد. از آنجا که تولید ارزهای دیجیتال جدید آسان است، می‌توان منتظر افزایش تعداد ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بود.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست؟ ارزهای دیجیتال چگونه تولید می شوند؟

جمع‌بندی

همان طور که گفته شد این روزها بیت کوین نسبت به گذشته محبوبیت بسیار زیادی نزد کاربران پیدا کرده است. جالب است بدانید که هر روزه به تعداد کاربرانی که برای سرمایه‌گذاری و معامله به بیت کوین روی می‌آورند اضافه می‌شود. حتی تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها با بررسی نمودار قیمت بیت کوین برای رفاه حال کارمندان خود از بیت کوین به عنوان ارز مناسب پرداخت حقوق نگاه می‌کنند.

معرفی 7 سایت برتر کیف پول بیت کوین در سال 2019

دیدگاهتان را بنویسید