بایننس کوین چیست؟ هر آنچه که باید در رابطه با این ارز دیجیتال بدانید!

بایننس کوین

بایننس کوین با کلمه اختصاری BNB، توکن ارائه شده توسط صرافی بایننس است. صرافی بایننس در ابتدای شکل گیری خود بایننس کوین را معرفی کرد که در آن زمان بصورت ICO ارائه شده بود. این ارز دیجیتال ویژگی ها و کاربردهای زیادی را ارائه کرده است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

بایننس کوین چیست؟

بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا است که برای میلیون ها کاربر در سراسر دنیا امکان معادله آنلاین ارز دیجیتال را فراهم می کند هم چنین این صرافی با داشتن نرم افزار مخصوص خود، برای استفاده در کامپیوتر و موبایل، ترید را برای تمامی کاربران خود آسان کرده است. بایننس به طور گسترده برای تجارت در سراسر جهان در دسترس است و بسیاری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می کند، در بایننس کاربران می توانند ارز رمزنگاری شده را مبادله کنند.

چانگپنگ ژائو بزرگترین تجارت رمزنگاری جهان  برای خرید و فروش بیت کوین در تجارت غیر متمرکز  نخستین باینانس زنجیره ای را پیشنهاد می کند.

بایننس کوین چیست

تیم بایننس متشکل از چه افرادی است؟

تصمیم این تیم به استفاده نکردن از بودجه ای که برای ایجاد این پلتفرم اختصاص داده شده، نشان می دهد که تمرکز این تیم کاملاً بر ایجاد یک مبادله سودآور است تا به بیشترین تعداد ممکن کاربر برسد. علاوه بر آن، این شرکت در تلاش ارائه خدمات جدید و بهتر است. Changpeng Zhao خود بنیانگذار Bijie Tech است، بنگاهی که سیستم های تبادلی مبتنی برابر را برای تعویض اپراتورها فراهم می کند.

این شرکت قادر به تاسیس بیش از ۳۰ صرافی در قاره آسیا و بستن درآمد چندین میلیون دلاری بود. CZ نه تنها دو سال به عنوان مدیرعامل بایننس مشغول به کار بود، بلکه همچنین پس از تأسیس  OKCoin به عنوان مدیر ارشد فناوری آن مشغول به کار شد. اعضای دیگر تیم عبارتند از Ted Lin مدیر ارشد رشد،  Yi He بنیانگذار و مدیر ارشد بازاریابی و Alejandro Isaza سازنده Lead Blockchain.

تیم بایننس

سرمایه گذاری در بایننس کوین چگونه است؟

در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۸ وقتی کل بازار کریپتو در حال رشد و گسترش بودبایننس کوین تقریباً  به ۲۵ دلار رسید. در دسامبر ۲۰۱۸ این کوین ۴/۵ دلار سقوط کرد. با این حال، از آن لحظه شروع به رشد کرد و به بالاترین حد خود یعنی ۳۹ دلار رسید.

این ارز دیجیتال توسط صرافی بایننس به عنوان توکنی برای کاهش هزینه های مبادلات در اختیار کاربران قرار گرفت. علاوه بر این، این شرکت قادر به جمع آوری بودجه برای حمایت از گسترش خود در بازار بود. اکنون پس از گذشت دو سال از عرضه این کوین به بازار، BNB موارد استفاده بسیاری دارد که به کاربران امکان خرید کالاها و خدمات، مشارکت در سرمایه گذاری ها و پرداخت هزینه های معاملات را می دهد.

بسیاری از کارشناسان هک شدن صرافی باننس  را دلیل افت قیمتی BNB می دانند، همچنین پیش بینی می شود که در سال های آینده قیمت BNB  به میزان زیادی افزایش یابد، چراکه تعداد سکه های در گردش آن کاهش می یابد و سبب افزایش تقاضا در این کوین خواهد شد.

سرمایه گذاری در بایننس کوین

آیا سرمایه ‌گذاری در بایننس‌کوین امن است؟

سرمایه‌ گذاری در بایننس ‌کوین امن است اما موارد متعددی وجود دارند که پیش از سرمایه‌ گذاری باید از آن‌ها مطلع شوید.

همان‌ طور که پیش ‌تر گفته شد، بایننس‌ کوین به‌ عنوان یک ارز نسبتاً مطمئن موردتوجه است. از نظر تاریخی، این نوع ارز نسبت به سایر ارزهای رمز پایه (آلتکوین) تغییرات کمتری داشته و بسیاری از مزایای خود را حفظ کرده ‌است.

شاید بزرگ ‌ترین نگرانی در مورد این نوع ارز این باشد که بایننس‌ کوین به ‌صورت پیش‌ فرض، متمرکز شده‌ است. این حالت موجب بروز نگرانی‌ های بیشتری می ‌شود. با این وجود، قدرت زنجیره هوشمند بایننس از نظر فنی بین 21 کاربر گره تقسیم می‌ شود، که آن ها توسط هولدرهای BNB انتخاب می شوند. تا این قسمت همه چیز خوب است.

اما مشکل این است که بایننس مالک بیشتر توکن های BNB است. معنای آن این است که بایننس به طرز مؤثری هر کس را که توان تأیید معاملات را دارد و تغییراتی در زنجیره هوشمند بایننس ایجاد می کند، کنترل می کند.

آیا سرمایه ‌گذاری در بایننس‌کوین امن است

با کنترل گسترده بایننس بر علاقه مندان به ارز رمزنگاری خود، آن ها می توانند به سادگی تغییراتی در چگونگی کارکرد آن ایجاد کنند و اختیار انجام آن را نیز دارند. آن ها حتی می توانند از عوامل تغییر قیمت نیز باشند.

علاوه بر این، این مورد یک تهدید امنیتی محسوب می شود. اعضای متمرکز بیشتر در معرض خطر حمله هستند زیرا آن ها یک نقطه مرکزی دارند که قابل هک شدن است. البته این در صورتی صحیح است که یک خطای سیستمی وجود داشته باشد.

ارزهای دیجیتالی غیرمتمرکزی که پراکنده هستند، مانع از وقوع چنین موردی می شوند. کاربران عموماً احساس اعتماد بیشتری به حالت غیرمتمرکز دارند.

همان طور که در بالا گفته شد، بسیاری از ارزهای بایننس متعلق به صرافی بایننس است، اما با افزودن یک لایه بیشتر تمرکز به BNB، در کیف پول های مختلفی قرار داده شده اند.

با چک کردن کلید اتریوم، شما امکان مشاهده کیف پول های متعددی را خواهید داشت که مجموع آن ها بیش از 80% از کل BNB است.

دو مورد از بزرگ ترین کیف پول ها عبارتند از: بایننس 7 که 0150/52% از کل بایننس، و بایننس 8 که 1419/27% آن را شامل می شود. برای بسیاری از تجار ارز، این بسیار نگران کننده است.

نگرانی دیگر اتریوم 0/2، حرکت اتریوم به سمت اثبات سهام است، که تصور می شود که در سال 2021 در آن نقطه تکمیل شود (البته کسی از تاریخ دقیق آن اطمینان ندارد).

این یک نگرانی بزرگ است زیرا به دلیل قیمت بالای اتریوم و اثبات سهام، ممکن است استفاده از اتریوم را ارزان تر کند، بسیاری از پروژه های دیفای (DeFi) به سمت BSC جهش داشته اند و احتمال دارد که BNB مزایای رقابتی خود را از دست دهند.

علاوه بر این،  باید به رقبای BNB نیز توجه داشت. علاوه بر اتریوم، BNB ناچار به رقابت با کاردانو (Cardano)، ایاس (EOS) و ترون (Tron) است، البته فقط اسامی تعدادی برای نمونه ذکر شد.

ریسک سرمایه گذاری در بایننس کوین

نگرانی دیگر در خصوص رشد DeFi و DEX هاست. در حالی که بایننس از BSC بسیار سود می برد، اما تجارت اصلی آن، صرافی بایننس است و کمک به رشد دیفای منجر به سقوط آن خواهد شد.

آخرین مورد نگران کننده که باید به آن اشاره شود این است که بایننس مشکلات بسیاری با ناظران داشته است، تا جایی که که آن ها بارها قصد جابجایی آن را داشته اند.

در حال حاضر مکان بایننس در کشور مالت است (گاهی به نام جزیره بلاکچین شناخته می شود). اما قانون مالی مالت، مرجع خدمات مالی مالت، در سال 2020 شکل گرفت تا نشان دهد که اداره و تنظیم بایننس در اختیار آن ها نیست.  

بنابراین، در صورتی که بایننس قادر به حل مشکل نباشد، امکان جابجایی مجدد آن وجود دارد، که کل مجموعه و ارز دیجیتال را با خطر مواجه می کند.

آیا بایننس‌ کوین در سال 2021 ارزش سرمایه ‌گذاری دارد؟

با ارزش بازاری بیش از B 08/51 دلار و مزایای متعدد دیگر، بایننس‌ کوین در سال 2021 قطعاً ارزش سرمایه‌ گذاری دارد. نباید فراموش کرد که بایننس کوین یکی از پرسودترین توکن ‌هاست و مزایای بسیار وسیعی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد. در عین حال به خاطر داشته باشید که ارز دیجیتال بایننس نوعی سرمایه با ریسک بالا و نسبت سود به سرمایه بالا است. لذا، در صورتی‌که تصمیم به سرمایه‌ گذاری در BNB دارید، ابتدا تحقیق و بررسی کنید و با احتیاط پیش روید.

آینده بایننس کوین چگونه خواهد بود؟

گزارشی که توسط Multicoin Capital انجام شده، نشان می دهد که آنها نسبت به آینده بایننس کوین بسیار خوشبین هستند. تحلیلگر Multicoin Capital معتقد است که ارزش طولانی مدت غیر سوداگرانه توکن های BNB تابعی از سود خالص Binance ، است.

با پروژه های رو به رشد که به توکن های BNB نیاز دارند، با تقاضای بیشتر برای توکن های BNB از شرکت کنندگان در بازار، با تیمی که تصمیم گرفته است تمام کوین های دریافتی خود را پس از عرضه اولیه کوین بسوزاند و با بسیاری از ویژگی های دیگر، به نظر می رسد این ارز دیجیتال یکی از این موارد با بهترین چشم انداز است.

عامل دیگر این است که بایننس تعهد کرده است که حدود 20% از سود را برای بازخرید 50% واحد از سهام بایننس کوین استفاده کند. این کار در صورتی که بایننس به تعهد خود عمل کند موجب افزایش شدید قیمت ها در آینده می شود.

آینده بایننس کوین

از دسامبر سال ۲۰۱۸ تاکنون ، این ارز مجازی ۷۶۶ درصد رشد داشته و به کاربران این امکان را می دهد تا با این سرمایه گذاری روی این ارز در مقایسه با سایر دارایی های دیجیتالی مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، یا لایت کوین (LTC) عملکرد بهتری داشته باشند. در واقع این ارز در میان ۶ ارز برتر دیجیتال می باشد و در آینده نیز می تواند به رشد خود ادامه دهد. برای صرافی بسیار مهم خواهد بود تا بتواند برتری فعلی را که بایننس کوین طی سال گذشته ساخته است حفظ کند.

در پایان، نباید فراموش کنیم که ارزهای دیجیتال میل به دنبال کردن چرخه های گاوی و خرسی دارند، لذا می بایست هر لحظه مراقب شاخص های فنی، اصول اساسی، اخبار ارزی، و نیاز بازار بود.

دیدگاهتان را بنویسید