با شیوع ویروس کرونا، آیا بیت کوین باز هم به روند صعودی خود بازخواهد گشت؟

بیت کوین

درحالی که انتظار می رفت با شیوع ویروس کرونا، بیت کوین هم مانند طلا نقش داراییِ امن را ایفا کند، اما این ارز دیجیتال در هفته منتهی به ۲۷ ژانویه، با افت ۴٫۵ درصدی مواجه شد. آیا بیت کوین باز هم به روند صعودی خود بازخواهد گشت؟

تا پیش از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که بیت کوین هم مانند طلا در دوران پرتنش سیاسی و افزایش نااطمینانی، نقش دارایی امن را ایفا می کند.
به گزارش تجارت نیوز ، ویروس مرموز چینی که تاکنون جان بیش از ۸۰ نفر را گرفته، طی چند روز گذشته بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.
درحالی که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر روند صعودی داشته، بیت کوین تنها در یک هفته (هفته منتهی به ۲۷ ژانویه) با افت ۴٫۵ درصدی مواجه شد.
البته علاوه بر تاثیر شیوع ویروس کرونا، نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که طی ۱۱ سالی که از عمر این ارز رمزنگاری شده می گذرد، سه ماهه ابتدایی هر سال میلادی، همواره برای بیت کوین نزولی بوده است.

اما چه آینده ای در انتظار بیت کوین است؟

نگرانی‌ها از سرعت انتشار ویروس کرونا، یکی از عوامل تسریع‌کننده صعود بیت کوین است. این دارایی اغلب اوقات زمانی که سرمایه‌گذارانِ جهان دست‌پاچه هستند، در سطوح قیمتی بالا قرار دارد. البته این تنها عاملی نیست که به افزایش قیمت بیت کوین کمک می‌کند.

در میان بزرگترین عوامل رشد [بیت کوین]، می‌توان به این امیدواری اشاره کرد که در سال ۲۰۲۰ شاهد ورود گسترده سرمایه‌گذاران سازمانی به عرصه ارزهای دیجیتال باشیم. این اتفاق از رشد تقاضای مشتریان و راه‌های جذاب بیشتری ناشی می‌شود که ورای مالکیت مستقیم، باعث استفاده از مزایای ارزهای دیجیتال می‌شود.

مشاهده نمودار و قیمت لحظه ای بیت کوین

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید