دوج کوین چیست وهر آنچه باید در رابطه با آن بدانید!

دوج کوین

این روزها بیت کوین در نزد مردم بسیار محبوب است و شهرت زیادی پیدا کرده اما در عین حال بطور همزمان ارزهای رمزپایه دیگری هم مانند دوج کوین هستند که توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده‌اند و توانسته اند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. در این مطلب شما را با ارز رمزپایه دوج کوین (DOGE)، استخراج،و نحوه عملکرد آن آشنا می‌کنیم.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یکی دیگر از هزاران ارز دیجیتال یا رمز ارز است که توسط یک برنامه‌نویس به نام بیلی مارکوس از پورتلند به جهان معرفی شد. او این ارز دیجیتال را برای ایجاد جامعه وسیع‌تری نسبت به بیت کوین معرفی کرد. در همین زمان، جکسون پالمر عضو گروه بازاریابی Adobe Systems در سیدنی، توسط یک دانشجو در توییتر تشویق شد تا این ایده را به واقعیت تبدیل کند.

تاریخچه دوج کوین

در 19 دسامبر 2013، دوج کوین در 72 ساعت نزدیک به 300 درصد رشد کرد که طبق آمار این روند از 0.00026 دلار به 0.00095 دلار  با حجم میلیاردها دوج در روز افزایش یافت. این رشد در حالی رخ داد که بیت کوین و بسیاری از ارزهای رمزنگاری دیگر از تصمیم چین، مبنی‌بر ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌های چینی در اقتصاد بیت کوین استفاده کردند.

نکات مهم در رابطه با انتخاب کیف پول دوج کوین

در ژانویه سال 2014، حجم معاملات دوج کوین به طور خلاصه از بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز پیشی گرفت. با همه این شرایط جالب است بدانید که سرمایه بازار دوج کوین تا حد قابل توجهی نسبت به بیت کوین کم‌تر است . از 25 ژانویه 2015 ، دوج کوین دارای سرمایه 13.5 میلیون دلار در بازار بود که سرانجام در آوریل 2015 جکسون پالمر اعلام کرد که وی جامعه رمزنگاری را برای همیشه ترک خواهد کرد.

دوج کوین نیز همانند بسیاری از ارزهای رمز پایه دیگر، قابلیت نگهداری در انواع کیف پول‌های سخت افزاری، نرم‌افزاری و آنلاین را دارد. انتخاب بهترین کیف پول دوج کوین، بسته به نظر خود کاربر است اما توجه به نوع رمز ارز و ویژگی‌های آن ضروری است. برای همین بهتر است در این زمینه به برخی نکات مهم توجه شود.

  • برای خرید دوج کوین و در نهایت ذخیره در کیف پول ارز دیجیتال، توجه به میزان امنیت کیف پول لازم است.
  • کیف پول انتخابی شما باید توانایی پشتیبانی از دوج کوین را داشته باشد.
  • اگر از کیف پول‌های آنلاین استفاده می‌کنید، حتما به این مساله توجه کنید که کلید خصوصی شما به سرور آن ارسال نشود.
  • از کیف پول‌هایی استفاده کنید که امکان ریکاوری داشته باشند.
  • پسورد ورود به کیف پول و کلید خصوصی کیف پول خود را در جای ایمن نگهداری کنید.

بهترین کیف پول‌های دوج کوین

این که بدانید کدام کیف پول مناسب سرمایه شماست، بهتر است ابتدا در مورد ویژگی‌های رمز ارزها مطالعه و بررسی کنید. در این مرحله کسب اطلاع مختلف از وبلاگ سایت‌های معتبر به کمک شما می‌آید. پس از آن بررسی انوع کیف پول‌های ارز دیجیتال ضروری است.

در این بخش ارزیپتو به معرفی بهترین کیف پو‌ل‌های دوژ کوین می‌پردازد.

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر؛
  • کیف پول نرم‌افزاری دوج کوین ولت؛
  • کیف پول کاغذی دوج کوین؛
  • کیف پول نرم‌افزاری جکس؛
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور؛

توجه داشته باشید که حتما از کیف پول‌های خود بک آپ تهیه کنید تا در صورت هرگونه مشکل قادر به بازگشت سرمایه خود باشید.

استخراج دوج کوین چگونه است؟

خلاف بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، برای دوج کوین هیچگونه محدودیت تعداد کوین مشخص نشده است و استخراج آن می‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند.

تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج محدود به 21 میلیون واحد است، در حال که بیش از 116 میلیارد واحد دوج کوین در گردش وجود دارد.

نودها برای خدماتی که انجام می‌دهند (بررسی و تأیید تراکنش‌ها) به عنوان پاداش دوج کوین دریافت می‌کنند که به این فرآیند به اصطلاح ماینینگ دوج کوین یا استخراج گفته می‌شود. استخراج دوج کوین عملیاتی است که افراد برای چک کردن تراکنش‌های شبکه و تایید آن‌ها به عنوان پاداش DOGE دریافت می‌کنند. در حال حاضر پاداش استخراج شبکه دوج کوین برای هر بلوک 10هزار دوج است.

این کار بر اساس الگوریتم گواهی اثبات کار (Proof Of Work) انجام می‌شود؛ به این معنی که شما برای انجام عملیات مذکور باید فعالیت‌هایی انجام دهید که هر سال سختی آن بیشتر می‌شود. در واقع باید مسئله ریاضی پیچیده‌‌ای را حل کنید. این عملیات توسط انسان قابل انجام نیست، بنابراین باید از دستگاه‌های استخراج استفاده کرد.

به طور کلی استخراج ارز دیجیتال دوج کوین به دو صورت زیر انجام می‌شود.

  1. به صورت انفرادی؛
  2. به صورت مشارکتی با استفاده از استخرهای استخراج؛

در صورت تمایل به خرید و فروش دوج کوین یا دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ارزیپتو مراجعه کنید.

 

مشاهده نمودار و قیمت لحظه ای دوج کوین 

 

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

 

1 نظر

  • Siamak

    بستر بسيار مناسبي در بازار بينالمللي أرز بوجود أمده كه هم بسيار بزرگ و هم بسيار سيال و در دست رس تمام قشرهايه جامعه است، كه خود عامل مهم در رشد و پيشرفت اين ماركت جديد و به جرعت ببگم،ميباشد.

دیدگاهتان را بنویسید