ریپل چیست! چه تفاوتی میان ریپل و بیت کوین وجود دارد؟

ریپل

ریپل نیز مانند ارزهای دیجیتال دیگر از فناوری زنجیره بلوکی برای ذخیره اطلاعات خود استفاده می‌کند. ریپل یکی از بزرگترین عرضه‌کننده‌ها و توسعه دهنده‌های فناوری زنجیره بلوکی است و تا به امروز توانسته‌است این فناوری را به خوبی در بین موسسات و شرکت‌های مختلف توسعه دهد.

ریپل یک پروتکل، شبکه مالی و پلتفرمی برای پردازش آنی تراکنش های بین بانکی در سراسر جهان است. همچنین ،وسیله ای برای نقل و انتقال لحظه ای، مستقیم و تقریبا بدون کارمزد دارایی های دیجیتال و غیر دیجیتال بین دو بانک یا موسسه مالی در دو کشور مختلف است. در این شبکه هر نوع دارایی از جمله ارز های مختلف (دلار، یورو و …)، طلا و یا حتی اشتراک آژانس های مسافرتی به طور مستقیم و تقریبا بدون کارمزد بین موسسات مالی جا به جا می شود.

آیا می توان ریپل را استخراج کرد؟

وقتی بحث رمز ارزها به میان می آید، یکی از مفاهیم پایه ای که با آن سرو کار پیدا می کنیم استخراج است. اساسا، اگر قصد خرید آنها را نداشته باشید. نحوه کار به این شکل است که شما باید برای این کار یک سخت افزار مناسب داشته باشید . کامپیوتر شما باید برای انجام این کار بایستی به اندازه کافی قوی باشد. بنابراین، از قدرت آن اطمینان حاصل کنید. سپس،شما به یک نرم افزار مناسب احتیاج دارید گزینه های آنلاین زیادی وجود دارد کافی است نرم افزار موردنظر خود را انتخاب نمایید.

پس از طی این مراحل، می توانید فرایند استخراج را شروع کنید. اگر شما نیز برای افزایش دارایی ریپل خود به دنبال روش های استخراج ریپل هستید باید بدانید متاسفانه، این روش در مورد این ارز کاربرد ندارد زیرا استخراج ریپل امکان پذیر نیست.،شمار آن در ابتدا محدود است اما یک تفاوت مهم بین آنها وجود دارد. هر بار که تراکنشی با ریپل انجام دهید، یک کوین از دست می دهید. به عبارت دیگر، کوین های ریپل وقتی استفاده می شوند تخریب می گردند و جایگزین هم ندارند. البته، کوین های استفاده شده با کوین جدید جایگزین می شوند اما سوال این است. پس با این حساب تنها راه داشتن خرید آن است و استخراج ریپل به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

انواع کیف پول ریپل

  • کیف پول سخت افزاری لجر
  • کیف پول تست (toast wallet) موبایل و دسکتاب
  • کوین پیمنتز (coinpayments) آنلاین
  • اگزارپی (Exarpy Wallet)  آفلاین
  • اِج (Edge) موبایل
  • آبرا (Abra) موبایل
  • گِیت هاب (Gatehub) آنلاین

تمامی این کیف پول ها پیشنهاد خوبی برای ارز ریپل است اما در حال حاضر معروفترین و امن ترین از بین آنها ،کیف پول سخت افزاری لجر است.

تفاوت میان بیت کوین و ریپل

از آنجاییکه طراحی این ارز دیجیتال به شیوه ای است که استخراج در آن جایی ندارد. به همین دلیل است که این دو ارز دیجیتال، تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. ماینرهای بیت کوین معمولا به صورت بیت کوین های جدید پاداش دریافت می‌کنند. این دو ارز از نظر سرعت تراکنش، کارمزد تراکنش، هزینه انرژی برای انجام هر تراکنش، و تورم تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مشاهده قیمت لحظه ای و نمودار ریپل

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید