قیمت اتریوم به بالاترین سطح خود در ۲ سال گذشته رسید

اتریوم صعودی ارزیپتو

اتریوم تابستان داغ و پرجنب‌وجوشی را پشت سر می‌گذارند. اتریوم امروز را با بهترین عملکرد در بین ۱۰ رمز ارز برتر شروع کرد. روز گذشته قیمت اتریوم ۱۰ درصد افزایش یافت. امروز نیز می‌توانیم شاهد افزایش قیمت ۱۰ درصدی باشیم.

ارزیپتو اتریوم هفتگی

قیمت این رمز ارز در حال حاضر ۴۳۷ دلار است، اما قیمت آن تا ۴۴۲ دلار نیز افزایش یافت که در بالاترین سطح خود طی ۲ سال اخیر قرار دارد. آخرین بار اواخر ماه جولای ۲۰۱۸ اتر به بالاتر از این سطح قیمت رسیده بود.

تکنیکال‌ها

قیمت اتریوم تقریبا ۲۵ روز است که در روند صعودی قرار دارد. پس از آنکه اتر در تلاش اول نتوانست از قیمت ۴۰۰ دلار عبور کند، قیمت این رمز ارز به ۳۶۷ دلار کاهش یافت و سپس توانست از قیمت ۴۰۰ دلار عبور و روند صعودی کنونی را تایید کند و به سمت قیمت ۴۵۰ دلار پیش برود.

در حال حاضر هیچ سطح مقاومتی کوتاه‌مدتی بر سر راه اتر وجود ندارد. آخرین بار که اتر چنین قیمتی را ثبت کرده بود به دوران زمستان کریپتو در سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد که قیمت اتر به کمتر از ۱۰۰ دلار رسید و پس از آن نتوانست از سطح مقاومتی ۳۰۰ دلار عبور کند. این شرایط تا اوایل سال جاری نیز هم‌چنان پابرجا بود.

ارزیپتو اتریوم هفتگی.jpg01

فاندامنتال‌ها

اتر اخیرا بسیار مورد توجه جامعه معامله‌کنندگان و مشتاقان رمز ارزها قرار گرفته است. بلاک چین اتریوم زیرساختی است که بر بستر آن، عمده فعالیت Web3.0 اجرا می‌شود و توسعه‌های چند ماه اخیر اتریوم بیش از پیش جذاب بوده است.

ابتدا صنعت دیفای در سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری یافت و پیش‌بینی‌های تحلیلگران CoinGecko و سایر متخصصان در خصوص دیفای محقق شد.

افزایش محبوبیت صرافی‌های غیرمتمرکز که بسیاری از آنها بر بستر اتریوم اجرا می‌شوند نیز عامل دیگری است. فقط در ماه جاری، حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز از کل حجم معاملاتی سال ۲۰۱۹ این صرافی‌ها بیشتر بوده است.

با ترکیب موارد فوق می‌توان گفت که این عوامل باعث افزایش ارزش قیمت اتریوم شده است. با توجه به نزدیک شدن به عرضه اتریوم ۲.۰ که به منظور پشتیبانی از حجم معاملاتی بیشتر و کارآمدتر ایجاد شده است، سرمایه‌گذاران اتر بسیار هیجان‌زده هستند.

علیرغم عبور قیمت اتر از ۴۴۰ دلار، وضعیت‌های باز معاملاتی در قراردادهای آتی اتر هم‌چنان در رکورد ۱.۵ میلیارد دلار قرار دارد. این عدد نشان می‌دهد که معامله‌کنندگان هم‌چنان خوش‌بین هستند و می‌توان شاهد افزایش قیمت بیشتر در روزهای آتی بود.

همانطور که گفته شد، در چند ماه اخیر، اتریوم به دلیل رشد بخش دیفای نوسان مثبت خوبی داشته است. تقاضا برای اتر باعث افزایش شدید گس (کارمزد تراکنش‌ها) شده و این موضوع احتمالا مجددا باعث افزایش تقاضا برای اتر شده است.

در تاریخ ۱۱ آگوست، Santiment گزارش داد که کارمزد اتر به بالاترین سطح خود از لحاظ دلاری و اتر رسیده است. از آنجایی که کاربران باید اتر بخرند تا کارمزد ماینرها را پرداخت کنند، این موضوع می‌تواند محرکی برای افزایش قیمت باشد.

پس از دستیابی اتر به بالاترین قیمت دو سال اخیر، معامله‌کنندگان انتظار روند صعودی بیشتری دارند. معامله‌کننده شناخته‌شده‌ای به اسم Satoshi Flipper گفته است هیچ سطح مقاومتی مهمی تا قیمت ۷۸۰ دلار وجود ندارد.

معامله‌کننده ناشناس دیگری به اسم Byzantine General گفته است قراردادهای باز اتریوم هم‌چنان چشمگیر هستند. وی بیان کرده است که معامله‌کنندگان هم‌چنان منتظر افزایش قیمت بیشتر اتر هستند.

معمولا هنگامی که رمز ارزی با نوسان قیمت مهم مواجه می‌شود، قراردادهای باز کاهش می‌یابد، زیرا نوسان زیاد اغلب منجر به فشارهای فروش و خرید استقراضی می‌شود و پس از آن دوره عدم نوسان قیمت اتریوم به وجود می‌آید.

در خصوص اتر، قراردادهای باز تا بیش از ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. فقط در صرافی‌های هیوبی و OKEx، مجموعا ۷۶۱ میلیون قرارداد آتی اتر در حال حاضر باز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید