راهنمای جامع معاملات فیوچرز در بایننس

معاملات فیوچرز در بایننس

معاملات فیوچرز بایننس به معامله گران اجازه می‌دهد تا از اهرم استفاده کرده و موقعیت‌های کوتاه و بلند مدت را برای انجام معاملات خود باز کنند. پس از اولین نگاه و بررسی موقعیت‌ها، می‌توان گفت که این پلتفرم بسیار شبیه به معاملات اسپات در بایننس است، که می‌تواند انتقال را آسان کند. تجربه کاربران در استفاده از آن نیز به همان سادگی بوده و تجارت با آن‌ هم نسبتاً آسان است.

مزایای معامله آتی (فیوچرز) در کریپتوکارنسی

 چند دلیل وجود دارد که می‌توان آن‌ها را دلیل معاملات آتی بیت‌کوین در نظر گرفت:

  • کوتاه بودن بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌: مواضع خود را پنهان نگه‌ داشته و ریسک معامله را مدیریت می‌کنید تا از مجموعه ارز رمزنگاری در بازار صعودی محافظت کنید.
  • افتتاح موقعیت اهرم یا لوریج‌: امکان تجارت بدون داشتن واقعی وجوه
  • به دلیل وجود اهرم (leverage) نیازی به نگه داشتن مقادیر زیادی BTC در معامله نیست.

معاملات فیوچرز چیست؟

معاملات آتی بیت کوین به معامله‌گر اجازه می‌دهد تا در مقطعی از زمان، بیت کوین را با قیمت از پیش تعیین شده خریداری کرده یا بفروش برساند (“تسویه حساب”).  خریدار قرارداد موظف است هنگام انقضا قرارداد، دارایی را خریداری کند‌، در حالی که فروشنده موظف است آن را تهیه کند.

 بایننس از نوعی قراردادهای اصطلاحا دائمی استفاده می‌کند که کمی از قراردادهای آتی سنتی متفاوت است. این نوع قرارداد‌ها تاریخ انقضا و تسویه حساب از پیش تعیین شده‌ای ندارند. آن‌ها به قیمت شاخص نقطه‌ای متصل می‌شوند و تریدر هر زمان که بخواهد می‌تواند آن‌ها را فسخ کند.

 به عبارت دیگر، هنگام خرید یا فروش یک قرارداد دائمی، تریدر موظف به فروش یا خرید دارایی در یک تاریخ از پیش تعیین شده نیست.  در عوض، وی می‌تواند موقعیت خود را هر زمان که بخواهند ببندند.

 معاملات آتی بیت کوین در بایننس در برابر ارز دیجیتال تتر (USDT) معامله می‌شوند.

معامله فیوچرز چیست؟

تفاوت مارجین و فیوچرز در بایننس

 معاملات فیوچرز بیت کوین در بایننس را می‌توان با اهرم 125 برابر معامله کرد. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که مارجین معامله برای مبتدیان توصیه نمی‌شود، زیرا شامل مقدار قابل توجهی ریسک خواهد بود و این امکان وجود دارد که در آن سرمایه خود را خیلی سریع‌تر از حالت عادی از دست دهید‌. از این رو، معاملات مارجین نه تنها برای مبتدیان توصیه نمی‌شود، بلکه برای بازرگانان باتجربه و با دانش گسترده نیز گزینه مناسبی نخواهد بود.

آموزش فیوچرز صرافی بایننس

  1. شما باید یک حساب بایننس ایجاد کنید. روند ثبت نام کاملاً ساده است، اما به دلیل وجود قانون Binance’s KYC ابتدا نیاز به انجام احراز هویت می‌باشد. در صورتی که برای احراز هویت دچار مشکل هستید، می توانید از ارزیپتو کمک بخواهید.
  2. پس از واریز وجوه، شما باید آن‌ها را به کیف پول معاملات آتی خود منتقل کنید. در بالای فهرست پیمایش، گزینه‌ی “Futures ” دیده می‌شود. روی آن کلیک کنید و گزینه Futures” ” را انتخاب کنید.

آموزش فیوچرز در بایننس

در پایین سمت راست، درست در ثبت سفارش، یک دکمه “انتقال” وجود دارد. برای شروع معاملات آتی بیت کوین، باید مقداری USDT  را به حساب Futures خود منتقل کنید.

 انجام این کار کاملاً ساده است.  با کلیک بر روی دکمه، از شما سوال می‌شود که چه مقدار از ارز دیجیتال تتر را می‌خواهید منتقل کنید و از کدام حساب استفاده می‌کنید. کافی است مقدار را مشخص کنید و دکمه “تأیید” را بزنید.  انتقال به صورت خودکار انجام می‌شود.

 چگونه معاملات آتی بیت کوین را در بایننس انجام دهیم؟

انجام معاملات آتی بیت کوین در بایننس ساده است. این پلتفرم فقط امکان تجارت بیت کوین / ارز تتر را با حداکثر 125 برابر اهرم و تا 75 برابر برای ارزهای رمزپایه دیگر فراهم می‌کند. در مقابل، سایر مبادلات حاشیه‌ای اجازه استفاده از اهرم تا 100 برابر را دارند.

 چهار نوع سفارش وجود دارد که می‌توانید در پلت فرم انجام دهید:

  • سفارش محدود
  • سفارش به قیمت بازار
  • متوقف کردن_ محدود کردن سفارشات
  • ثبت سفارش محدود

 باز کردن موقعیت کوتاه یا بلندمدت

 سفارشات را محدود کنید

 سفارشات محدود زمانی استفاده می‌شود که بخواهید با قیمت مشخصی خرید کنید.

 برای تعیین سفارش محدود، باید قیمتی را که می‌خواهید با آن خرید و فروش کنید مشخص کنید. در برگه مقدار سفارش، مقدارBTC  را که می‌خواهید خریداری کنید وارد کنید.

 به محض زدن دکمه “خرید / بلندمدت” ، موقعیت شما باز می‌شود.

سفارش به قیمت بازار

این نوع سفارش، ابتدایی‌ترین نوع سفارش محسوب می‌شود، در این سفارشات بازار برای خرید بیت کوین از قیمت لحظه‌ای استفاده می‌کند.

 آنچه باید وارد شود، مقدار سفارش است. باز هم توجه داشته باشید که حاشیه مورد نیاز 20 برابر کمتر از مقدار واقعی سفارش است.

 سفارشات را متوقف کنید

 این تکنیک را معمولاً به عنوان مکانیزم توقف ضرر استفاده می‌کنند، اما همیشگی نیست.

توقف قیمت، در واقع برای قیمتی است که در آن سفارش شما به یک سفارش محدود معمول تبدیل می‌شود. برگه قیمت نشان می‌دهد چه زمانی می‌خواهید خرید کنید.

 تصور کنید که انتظار دارید بیت کوین با مقاومت قابل توجه 8،600 دلار قیمت داشته باشد و اگر از این بالاتر برود، این صعودی بودن روند را تأیید می‌کند.  شما می‌خواهید قیمت توقف خود را روی 8،600 دلار تنظیم کنید، چراکه به محض رسیدن، سفارش توقف، شما برای خرید با قیمت 8،650 دلار به یک سفارش محدود تبدیل می‌شوید.  همچنین می‌توانید از این روش به عنوان مکانیزمی برای توقف ضرر و کاهش سطح خطر استفاده کنید.

 ثبت سفارش محدود

 همانطور که از نامش پیداست، این امر عمدتاً برای تعیین قیمتی است که می‌خواهید سود خود را جمع کنید.

در این روش قیمتی تعیین می‌شود که سفارش شما را در دفترچه سفارش ثبت می‌کند. برگه قیمت، قیمتی را که می‌خواهید با آن خرید کنید را نشان می‌دهد.

 بستن موقعیت

 به محض باز شدن موقعیت خود، می‌توانید وضعیت آن را کنترل کنید.  به خاطر این راهنما، ما موقعیت بیت‌کوین لانگ را با استفاده از یک سفارش استاندارد بازار باز کرده‌ایم، همانطور که در مثال نشان داده است. اینجا جایی است که می‌توانیم آن را ردیابی کنیم:

معامله کریپتوکارنسی در فیوچرز بایننس

در هنگام نوشتن این مقاله بایننس انواعی از ارزهای معاملاتی را به گسترش وعده داده است.  علاوه بر بیت‌کوین (BTC) این پلت فرم تا ۷۵ برابر، از ارزهای زیر معامله ارائه می‌دهد:

  • ارز دیجیتال اتریوم (ETH) / USDT
  • ارز دیجیتال ریپل (XRP) / USDT
  • ارز بایننس (BNB) / USDT
  • بیت کوین کش (BCH) / USDT
  • کاردانو (ADA) / USDT
  • ارز دیجیتال استلار (XLM) / USDT (تحلیل ارز استلار را بخوانید!)
  • ارز دیجیتال ترون (TRX) / USDT
  • EOS / USDT
  • لایت کوین (LTC) / USDT
  • اتریوم کلاسیک (ETC) / USDT
  • چین لینک (Link) / USDT
  • ارز دیجیتال مونرو (XMR) / USDT
  • Dash / USDT
  • ارز زد کش (ZEC) / USDT
  • ارز تزوس (XTZ) / USDT

ارزهای بیشتر در برابر ارز دیجیتال تتر شامل ارز دیجیتال کازماس می‌باشد:

 (ATOM), Ontology (ONT), Brave (BAT), VeChain (VET), IOST, QTUM, ALGO, THETA, ZRX & NEO.

ارزهای جدید که در ژوئن / ژوئیه سال 2020 اضافه شدند:

 ZIL, KNC, COMP, SXP, and OMG.

 ارزهای جدید تجاری اضافه شده در اکتبر / نوامبر 2020:

 MATIC ، SRM ، UNI ، SUSHI ، REM ، BEL ، HNT ، OCEAN ، KSM ، RSR ، LRC ، FIL ، NEAR ، TOMO ، ENJ ، FLM ، FTM ، AVAX.

 امنیت معاملات فیوچرز در بایننس

 نیازی به گفتن نیست که بایننس احتمالاً امن‌ترین ارز رمزنگاری شده در خارج است. به طور طبیعی، این ارز هم از هکرها مصون نیست، اما این شرکت در زمینه محافظت از وجوه کاربران عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

 حتی اگر قرار باشد صرافی هک شود، که در گذشته نیز رخ داده است، بایننس صندوق موسوم به SAFU را معرفی کرده است.  از 14 ژوئیه گذشته، صرافی 10 درصد از کل هزینه‌های معاملاتی را به صندوق امن دارایی خود برای کاربران (SAFU) اختصاص داده است تا در موارد لازم از کاربران محافظت بیشتری کند. این امکان در یک کیف پول سرد جداگانه ذخیره می‌شود.

علاوه بر این، بایننس یک فرآیند احراز هویت بسیار سختگیرانه دارد که در سیستم عامل مبادله آتی آن اعمال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید