اتریوم برای به‌روزرسانی مهم دنکن آماده می‌شود

 

پس از به‌روزرسانی و ادغام اتریوم از مکانیسم اثبات کار (PoW) به بلاکچین اثبات سهام که با نام دنکن شناخته می‌شود و دارای قابلیت جدیدی به نام «proto-danksharding» است،اتریوم در آستانه به‌روزرسانی مهمی در شبکه خود است که در حال آماده‌سازی برای آن است. در این مقاله سعی خواهیم کرد به بسیاری از سوالات مانند به‌روزرسانی اتریوم دنکن، زمان ورود آن و تأثیرات احتمالی آن بر ظرفیت تراکنش و کارایی هزینه شبکه اتریوم پاسخ دهیم.

 

آپدیت اتریوم دنکن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به‌روزرسانی دنکن پس از گذراندن سه مرحله چالش‌برانگیز شبکه آزمایشی در ماه‌های ژانویه و فوریه، بخش مهمی از استراتژی جامع اتریوم برای پشتیبانی از مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه‌های تراکنش برای پایگاه کاربر خود را نشان می‌دهد. بلاک چین اتریوم در حال آماده شدن برای به روز رسانی دنکن است که انتظار می رود هفته آینده انجام شود، که پیشرفت های قابل توجهی را برای شبکه بلاک چین به همراه خواهد داشت.

 

مرکز به‌روزرسانی دنکن یک مفهوم پیشگامانه است که برای کاهش هزینه‌های تراکنش برای شبکه‌های لایه 2 و هزینه‌های در دسترس بودن داده‌ها که به عنوان proto-danksharding شناخته می‌شود، طراحی شده است. این به روز رسانی به طور موثر به مشکلات اساسی مقیاس پذیری با proto-danksharding رسیدگی می کند. این بروزرسانی راه را برای ادغام نهایی dankharding هموار می کند، یک ویژگی آماده برای گسترش بیشتر مزایای proto-danksharding و تقویت زیرساخت اتریوم است.  Danksharding، زمانی که به طور کامل در بلاک چین اتریوم پیاده سازی شود، به افزایش قابل توجهی در ظرفیت پردازش تراکنش های شبکه دست خواهد یافت و به طور بالقوه شبکه را قادر می سازد تا بیش از 100000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد. چنین توسعه عظیمی از رشد اتریوم در میزبانی برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) پشتیبانی می‌کند و شبکه را به سمت مقیاس‌پذیری بی‌سابقه سوق می‌دهد.

 

به‌روزرسانی دنکن نوآوری‌های فنی مختلفی را ارائه می‌کند، به‌ویژه معرفی حباب ها «blobs» با هدف کاهش هزینه‌های مربوط به مجموعه‌بندی بلاک‌چین اتریوم با فشرده‌سازی داده‌های تراکنش‌های خارج از زنجیره. این حباب ها برای ذخیره موقت داده های مهم برای تأیید تراکنش کوتاه مدت و تسهیل پردازش کارآمد داده ها از طریق تعهدات رمزنگاری بسیار مهم هستند.

همچنین انتظار می‌رود این به‌روزرسانی تأثیر عمیقی بر ارزش دارایی بومی اتریوم، ETH داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که بهبود ویژگی‌های شبکه و معرفی ویژگی‌های جدید بر ادراک سرمایه‌گذاران و احساسات بازار تأثیر بگذارد و از قیمت حمایت کند. با اجرای موفقیت آمیز به روز رسانی، افزایش تقاضا برای ETH و حرکت رو به بالا قیمت انتظار می رود زیرا توسعه دهندگان و کاربران بیشتری به اکوسیستم اتریوم روی می آورند.

آپدیت اتریوم دنکن چه زمانی اتفاق می افتد؟

پس از مراحل توسعه دقیق و فعال‌سازی در شبکه‌های آزمایشی مختلف، بنیاد اتریوم آمادگی خود را برای ادامه به‌روزرسانی دنکن اعلام کرده است. راه اندازی شبکه اصلی این به روز رسانی تقریباً در ساعت 16:55 به وقت محلی در 13 مارس برنامه ریزی شده است.

 

این به‌روزرسانی چشم‌انداز عملیاتی اتریوم را از بسیاری جهات، چه در بالا ذکر شد و چه در بالا ذکر نشد، تغییر می‌دهد و پیشرفت می‌کند. بنابراین، فرآیند دنکن به دقت توسط سرمایه گذاران ETH و فعالان عمومی بازار نظارت می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید