استیبل کوین ها ممکن است در حجم پرداخت از ویزا پیشی بگیرند

در این سه ماهه به نظر می رسد که حجم استیبل کوین از حجم ویزا پیشی بگیرد. به گفته شرکت تحقیقاتی Sacra، حجم کل پرداخت‌های استیبل کوین‌ها می‌تواند از Visa بیشتر باشد. با این حال، رئیس رمزارز ویزا، که با این دیدگاه مخالف است، معتقد نیست که استیبل کوین ها به این موفقیت دست یابند.

مناسب برای پرداخت های برون مرزی

در یک پست وبلاگی که توسط یکی از بنیانگذاران Sacra نوشته شده است، این شرکت تاکید می کند که استیبل کوین ها راه حل بسیار مناسبی برای جابجایی پول برون مرزی هستند. به گفته جان اریک آسپلوند از شرکت Sacra ، حجم کل پرداخت‌های استیبل کوین‌ها حتی می‌تواند از Visa پیشی بگیرد و به بیش از 4 تریلیون دلار برسد.
در این پست بیان شده است که استیبل کوین ها پرداخت های برون مرزی را تسهیل می کنند و خدماتی را ارائه می دهند که به روزهای کاری محدود نمی شود و پرداخت ها را در عرض چند دقیقه تکمیل می کند. علاوه بر این، هزینه کم استیبل کوین ها برجسته است. آنها در مقایسه با روش های سنتی گزینه بسیار مقرون به صرفه تری را ارائه می دهند.
به گفته آسپلوند، امروزه هر بانک بزرگی از استیبل کوین در زیرساخت‌های پرداخت خود برای کارآمدتر کردن تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این وضعیت نشان می دهد که استیبل کوین ها به طور فزاینده ای در دنیای مالی پذیرفته می شوند.

آیا تراکنش های استیبل کوین توسط کاربران واقعی انجام نمی شود؟

رئیس رمزارز ویزا، کوی شفیلد، اشاره کرد که پشت داده‌های مربوط به تراکنش‌های استیبل‌کوین «سر و صدای شدید» وجود دارد و استدلال کرد که این تراکنش‌ها، که از طریق برنامه‌های خودکار و ربات‌ها انجام می‌شوند، «به‌طور سنتی قابل قبول نیستند».

طبق داشبوردی که اخیرا توسط Visa راه اندازی شده است، ادعا شده است که 90 درصد از تراکنش های استیبل کوین در 30 روز گذشته توسط کاربران واقعی انجام نشده است.

حجم تراکنش های استیبل کوین در ماه آوریل

در ماه آوریل، کل حجم تراکنش های استیبل کوین به حدود 2.2 تریلیون دلار رسید. این در حالی است که تنها کمتر از 10 درصد از این حجم یعنی 149 میلیارد دلار به عنوان معاملات واقعی شرکت های اعتباری طبقه بندی شده است. بخش بزرگ باقی مانده شامل تراکنش های خودکار انجام شده توسط ربات ها و سازمان هایی مانند صرافی های متمرکز بود.
در پایان ماه آوریل، ویزا از همکاری با Allium Labs برای توسعه معیار تراکنش‌های استیبل کوین اصلاح‌شده برای داشبورد خبر داد. این شرکت بیان می‌کند که هدف از این معیار جدید حذف تحریف‌های بالقوه است که می‌تواند ناشی از فعالیت‌های غیراورگانیک و سایر روش‌های تورمی مصنوعی باشد. این معیار با هدف دستیابی به داده های تراکنش های استیبل کوین دقیق تر و قابل اعتمادتر طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید