ارز دیجیتال (بیت کوین) چگونه کارمی کند؟

ارز دیجیتال (بیت کوین) چگونه کارمی کند؟

پس از سالها پیشرفت و تحقیقات شگرف در زمینه ارزهای دیجیتال، معروف ترین زنجیره صنعت بیت کوین به تدریج از جمله معدن، صرافی، تبادل ارز، دستگاه خودپرداز، طراحی کیف پول دیجیتال گسترده، و غیره تکمیل شد. بیت کوین در چند سال اخیر با نوسانات قیمت و قیمت های متوالی نام خود را بر سر زبان ها انداخته است. بیت کوین یک نوع پول است مانند طلا و نقره، که از فناوری همتا بانک ها استفاده می کند. (BTC) منبع باز است، وهیچکس مالک آن نیست و توانسته از طریق ویژگی های منحصر به فرد خود امکان استفاده هیجان انگیزی را فراهم آورد که نمی تواند توسط هیچ سیستم پرداخت دیگری پوشانده شود. بیت کوین یک طرح ارز مجازی غیرمتمرکز با جریان دو طرفه است، زیرا مستقل از دولت ها، بانک ها، وسایر موسسات می باشد. در سطح فراگیر، بیت کوین بیشتر مانند یک نوع پول نقد الکترونیکی کار می کند و می توان آن را در وب سایت های ویژه، در خارج از کشورخریداری نمود (جایی که آنها با ارز ملی مبادله می شوند).

بیت کوین چیست؟

سوال اصلی اینجاست. در حقیقت بیت کوین چیست؟

بیت کوین (Bitcoin) یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که نوعی پول برای داد و ستد تلقی می‌شود. با داشتن کیف پول بیت کوین شما قادر به خرید محصولات، خدمات و سرمایه‌گذاری خواهید بود.

البته در نظر داشته باشید که نباید بیت کوین را نوعی پول دیجیتال در نظر گرفت، زیرا بیت کوین واحدهای دیجیتالی با ارزش ذخیره شده نیستند و نباید آن را با اسکناس و سکه معمولی مقایسه کرد. درعوض می‌توان بیت کوین را به عنوان صندوق در یک حساب  یا کیف پول بانکی در نظر گرفت. هنگام معاملات بیت کوین، پرداخت‌کننده اسکناس و سکه دیجیتالی به گیرنده نمی‌فرستد و پرداخت‌ها از طریق تبادل پیام‌های رمزگذاری شده انجام می‌شوند که در شبکه کاربر تأیید می‌شود.

به طور کلی بیت کوین، پول دیجیتالی است. شما می‌توانید با خرید و فروش بیت کوین در ایران یا هر کشور دیگری از معاملات بستر اینترنت بهره‌مند شوید. البته به یاد داشته باشید که برای خرید آنلاین بیت کوین در ارزیپتو  یا هر بستر دیگری حتما به قیمت لحظه‌ای بیت کوین توجه کنید.

مزایای بیت کوین چیست؟

بیت کوین با حضور چشم‌گیر در بازار توانست به دلیل مزایای بسیاری مورد توجه کاربران قرار بگیرد. این مزایا شامل لیست زیر است:

  1. امنیت در پرداخت‌ها؛
  2. عدم مسدود شدن حساب به دلیل مشکلات سیستم بانکی؛
  3. امکان انجام تراکش‌های جهانی؛
  4. تبادل مستقیم ارز بدون نیاز به واسطه؛
  5. ترکنش غیرقابل بازگشت؛
  6. عدم امکان کلاه‌برداری؛
  7. عدم سرقت هویت؛

صاحب بیت کوین چه کسی است؟

بیت کوین خلاف پول‌های رایج هر کشور، در اختیار هیچ شخص یا سازمان خاصی نیست. بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال است و کاربران برای مبادله و خرید و فروش بیت کوین می‌بایست قوانین کلی و جامع این ارز دیجیتال را بپذیرند و مطابق آن معامله کنند.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

این روزها خرید کالا با بیت کوین بسیار رایج است و کاربران از طریق این ارز دیجیتال به راحتی و بدون دغدغه به صورت غیرمتمرکز می‌توانند معاملات خود را انجام دهند.

برای استفاده از خدمات بیت کوین شما نیاز به یک کیف پول بیت کوین خواهید داشت تا کلیه اطلاعات مربوط به تراکنش‌‌های بیت کوین در آن نگهداری شود. از این طریق شما می‌توانید با شارژ کیف پول بیت کوین معاملات خود را انجام دهید.

چگونه بیت کوین بخریم؟

آموزش خرید و فروش بیت کوین در اکثر سایت‌ها وجود دارد. خرید بیت کوین با کارت شتاب یکی از روش‌هایی است که اکثر کاربران از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای خرید و فروش بیت کوین از سایت‌های فروشنده یا خریدار یا معامله با شخص اقدام کنید.

همان طور که پیش‌تر گفته شد برای خرید و فروش بیت کوین شما نیاز به کیف پول بیت کوین خواهید داشت که می‌توانید از طریق روش زیر ساخت کیف پول بیت کوین را انجام دهید.

  1. نصب کیف پول؛
  2. یافتن فروشندهمعتبر که می‌تواند سایت یا شخص حقیقی باشد؛
  3. بررسی قیمت لحظه‌ای بیت کوین؛
  4. واریز پول به صورت ریال، دلار، یورو یا هر ارز رایج دیگر به حساب فروشنده و ارسال آدرس کیف پول برای دریافت بیت کوین؛
  5. انتقال بیت کوین؛

به یاد داشته باشید که برای شما امکان مبادله بیت کوین با هر ارز دیجیتال دیگر نیز وجود دارد. همچنین خرید بیت کوین بدون احراز هویت در ارزیپتو در صورت داشتن حساب زرین پال امکان‌پذیر است.

پیش‌بینی‌های بسیاری در رابطه با قیمت بیت کوین در سال 2020 و 2021 وجود دارد که هر کدام با توجه به نمودار قیمت بیت کوین تحلیل شده است.

لازم به ذکر است که کاربران در ارزیپتو امکان خرید بیت کوین به ریال و دلار را خواهند داشت.

بیت کوین چیست و انواع کیف پول بیت کوین کدامند؟

معرفی 7 سایت برتر کیف پول بیت کوین در سال 2019

ارز دیجیتال و بیت کوین چه تاثیری می تواند بر اقتصاد کشورها داشته باشد؟

پیش بینی جان مکافی در رابطه با قیمت بیت کوین تا پایان سال 2020

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید