بررسی شش بانک مرکزی بزرگ دنیا بر روی ارزهای دیجیتال

بانک مرکزی

بانک های مرکزی کانادا ، انگلیس ، ژاپن ، اتحادیه اروپا ، سوئد و سوئیس با بانک بین المللی تسویه حساب های بین المللی (BIS) گروه مشترکی را بر روی تحقیق ارزهای دیجیتال (CBDC) ایجاد کردند.

در تاریخ 21 ژانویه مطابق مطبوعاتی که توسط بانک انگلیس منتشر شد، که مؤسسات یادشده تجربه خود را با سایر اعضای گروه در هنگام مطالعه بر روی CBDC در حوزه های قضایی مربوطه به اشتراک گذاشتند. در این اطلاعیه آمده است:

“این گروه اشتراکی موارد استفاده CBDC را  با گزینه های طراحی اقتصادی، کاربردی و فنی ، از جمله قابلیت همکاری بین مرزی. و به اشتراک گذاری دانش در مورد فن آوری های نوظهور ارزیابی می کنند بخصوص با هیئت مالی و کمیته پرداختها در زیرساختهای بازار (CPMI) از نزدیک همکاری خواهند کرد.

این گروه تحقیقاتی به ریاست رئیس بنیاد نوآوری بانک تسویه بین المللی بنوئت کوئر و جان کانلیف، نایب رییس بانک مرکزی انگلیس و رئیس کمیته پرداخت و زیرساخت‌های بازار برگزار میشود. این گروه نمایندگان ارشد بانک‌های مرکزی شرکت کننده و بانک تسویه بین المللی را شامل می شود.

بانک های مرکزی توسعه ارز دیجیتال را دنبال می کنند

تعدادی از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، تحقیق، آزمایش و پیگیری فعال انواع مختلف ارزهای دیجیتال، شامل رمزارزرا در دستورکار خود قرار داده‌اند.

طبق گزارش کوین تلگراف در اوایل ماه جاری ، رئیس جمهور بانک مرکزی اروپا کریستین لاگارد از تلاش های این موسسه برای توسعه CBDC پشتیبانی می کند. لاگارد تصریح کرد: که تقاضای فوری برای پرداخت سریع و کم هزینه وجود دارد و بانک مرکزی اروپا باید بجای اینکه نقش یک ناظر را ایفا کند بایستی جایگاه اصلی خود را پیدا کند. در حالی که بسیاری دیگر هنوز در حال بحث و گفتگو درباره اجرای CBDC و ارائه ایده ای خوب هستند ، بانک مردم چین اخیراً اعلام کرد که طراحی لایه های برتر و تست مشترک یوان دیجیتال را انجام داده است.

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

منبع: cointelegraph.com

دیدگاهتان را بنویسید