بررسی 20 ارز جدید و برتر DeFi در سال 2020 (قسمت اول‌)

20 ارز برتر و جدید دیفای 2020 ارزیپتو

مقاله زیر تحقیق و بررسی نیو مدیا وایر  ( NewMediaWire ) از 20 ارز جدید و برتر DeFi در سال 2020  است ، که محبوب ترین و پر طرفدارترین ارزهای رمزنگاری شده امسال را شامل می شود.

در حالی که رمز ارزهای پایه قصد دارند پرداخت های جهانی را برای همه قابل دسترسی کنند ، Defi  و Decentralized finance  قصد دارند هر دو حوزه کریپتو و سرمایه گذاری  را با هم ترکیب کنند.

تصور کنید جهانی با غیرمتمرکز بودن تمامی سرویس های مالی که ما امروزه از آنها استفاده می کنیم ، مانند وام های خودکار ، حساب های پس انداز ، بیمه ،‌حساب های سرمایه گذاری ، همگی برای تمام مردم جهان ،‌بهمراه گوشی های هوشمند و سرویس های اینترنت ، قابل دسترس باشد .

امروزه این کار در قرارداد بلاکچین های هوشمند مانند اتریوم قابل انجام است. قرارداد های هوشمندی هستند که در حال اجرای برنامه های بلاکچین برای شرایط خاص طراحی شده اند . این قرارادادهای هوشمند درست همان چیزی ست که به توسعه دهندگان اجازه می دهد قابلیت های بیشتری ایجاد کنند و اقدامات سطح بالاتر و پیچیده تری از ارسال و دریافت ارزهای پایه فراهم کنند . این پروتکل های جدید به عنوان اپیلیکیشن های غیرمتمرکز شناخته می شوند .

گرچه داشتن خدمات وام دهی جهانی یا کسب سود از پول شما بدون جلسات و مذاکرات متمرکز ، خیلی دور از ذهن و نوآورانه به نظر می رسد،‌ اما امروز در سراسر جهان با استفاده از اپیلیکیشن های غیر متمرکز، این مذاکرات مختلف در حال انجام است . مهم نیست که برای دریافت آخرین اخبار ارزهای رمزنگاری شده روزانه کجا می روید ، ارزهای دیفای و رشد انفجاری آنها را نمی شود نادیده گرفت زیرا بازار گاوی رمزارزها در سال 2020 شروع به رشد شدید خواهد کرد.

دیفای و اپیلیکیشن های غیرمتمرکز از صنایع با رشد سریع در حوزه ی کریپتوکارنسی هستند. رفرنس های این انجمن ها مبنی بر اینکه چقدر اتریوم در دیفای بلاک شده ، بیانگر محبوبیت و رشد اپیلیکیشن های غیر متمرکز در این حوزه است . در زمان نگارش این مقاله دارایی کریپتو در حدود 6.8 بیلیون دلار هست که در دیفای ثبت شده و انتظار می رود که در ماه های اخیر و سال های آینده رشد چشمگیری خواهد داشت .

در حالی که بررسی قیمت بیت کوین و یا اتریوم هر روز جذاب ترین قسمت این اکوسیستم هست ، دیفای مجموعه ی کاملی از محصولاتی را ارائه می دهند که مطمئنا روند مطلوبی را در بازار شاهد خواهند بود ، سود بالقوه برای کسانی خواهد بود که در زمان مناسب در پروژه های مناسب سرمایه گذاری می کنند.

مطمئنا ، هر کسی که در طول این سالها به حوزه کریپتو علاقه مند بوده ، حباب ICO  را بخاطر می آورد ،‌ جایی که پیشنهادات اولیه سکه به کاهش کلاه بازار با بالاترین رقم 838 میلیارد دلار در ژانویه 2018 کمک کرد و به پایین ترین میزان یعنی 105 میلیارد دلار در دسامبر 2018 رسید . از آن زمان به بعد بازرا به آهستگی به رشد ادامه داد  تا جاییکه نرخ ارز BTC  به USD به بالاترین حد خود رسید . ولی همین امر برای پیش بینی قیمت اتریوم دشوار بود ، در جاییکه  نرخ ETH  به  USD چندین برابر امروز هست تقریبا 70 درصد پایینتر 1400 دلار است.

اما اکنون با رشد دوباره اکوسیستم کریپتوکارنسی ، ارزهای دیفای مطمئنا به عنوان نوآوری ، بهینه سازی و جهانی سازی رمزارزهای غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین در مسیر خود از نظرات کاربران و برنامه های دیگر نیز استفاده می کنند .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره 20 ارز جدید و برتر DeFi در سال 2020 و پروژه های غیر متمرکز فنآوری بلاکچین مقاله زیر را بخوانید .

 

maker coin ارزیپتو

  • l (MKR) – Maker – استیبل کوین و ذخیره بانکی غیرمتمرکز

Maker یک پروژه ارز رمز پایه مبتنی بر اتریوم اسن که از رمز ارز DAI  پشتیبانی می کند. در حقیقت ،‌پس از LINK،‌ دومین پروژه بزرگ در فضای دیفای اعلام شده است . این توکن در میان معدودی از رمزارزهای انتخاب شده با قیمت بالایی معامله می شود.

 

بر اساس داده ها ، ارز MKR در سال ۲۰۱۸ تقریبا ۱۷۰۰ دلار آمریکا بود و اکنون در حدود 495 دلار آمریکا است . بسیاری از تحلیلگران اطمینان دارند که پروژه MKR  یکی از مواردی است که باید مراقب ان باشید زیرا DAI موجب آزادی مالی می شود و تقریبا بی ثباتی در آن وجود ندارد و در بیش از ۴۰۰ اپیلیکیشن و سرویش های دیکر مانند کیف پول های مختلف و سیستم عامل های دیفای و بازی ها و غیره بارگذاری شده است .

 

aave coin ارزیپتو

  • Aave (LEND) – lending

Aave یک پروتکل اپن سورس است که از طریق کاربرانی که علاقه مند به سود سپرده های هستند می تواند مورد خرید و فروش و نگهداری قرار بگیرد . بدیهی است که در این مورد رمز ارز بومی آنها LEND  مورد نیاز است و طبق وبسایت رسمی ارزش فروش این رمزارز  یک میلیون و ۵۴۴ هزار دلار است و در سپتاممبر 2020 قیمت این ارز در حدود 0.54 دلار بود .

 

synthetix SNX ارزیپتو

پروتکل Synthetix از دو  توکن استفاده می کند. اولین مورد SNX است ، که شکل اولیه ای است که به عنوان اعتباری برای پشتیبانی از دارایی های Synthetix استفاده می شود. استاکرها این امکان را دارند که در هر معامله Synth نرخ هایی ایجاد کنند.

به عنوان یک پروتکل نقدینگی مشتقات مبتنی بر بلاکچین Ethereum ، از ژوئن 2020 توانست روند صعودی داشته باشد و از آن زمان متوقف نشده است. طبق coinmarketcap.com ، SNX دارای کل بازار نیم میلیارد دلار است که ارزش فعلی آن 5.85 دلار آمریکا (+ 8.46٪ در 24 ساعت) است. بعدی Ether (ETH) است که می تواند به عنوان  اعتبار در سیستم Synthetix قرار گیرد. با این حال ، مورد آخر فقط یک مورد آزمایشی سه ماهه است.

 

dai coin ارزیپتو

همانطور که در بالا ذکر شد ، DAI یک استیبل کوین است که با دلار آمریکا پشتیبانی نمی شود. از این رو ، برای کسانی که می خواهند از آن سود ببرند ، احتمال پایین است. با این وجود ، به ویژه با توجه به نوسانات بسیار کمی که دارد (1.00 دلار آمریکا با 29 / 0- درصد در 24 ساعت) و سهم خود در تامین مالی غیرمتمرکز ، باید اعتبار آن را دریافت کرد. اگرچه چندین استیبل کوین با پشتوانه USD وجود دارد ، اما DAI به دلیل اینکه مقیاس پذیرتر و انعطاف پذیرتر طراحی شده است ، معامله پذیرتر است. هر کسی می تواند برداشت مربوط به خود را در مورد DAI ایجاد کند به شرطی که اعتبار مورد نیاز را داشته باشد.

 

در ادامه ی این مقاله و در قسمت دوم به  بررسی 5 ارز جدید و برتر DeFi در سال 2020 ادامه خواهیم داد.

 

منبع : apnews.com

دیدگاهتان را بنویسید