بیت کوین کش چیست! آیا تفاوتی میان بیت کوین و بیت کوین کش وجود دارد؟

بیت کوین کش چیست! آیا تفاوتی میان بیت کوین و بیت کوین کش وجود دارد؟

تاریخچه بیت کوین کش

کند شدن شبکه بیت کوین و افزایش کارمزدهای تراکنش‌ها در سال ۲۰۱۷ باعث شد تا جامعه بیت کوین به دنبال افزایش مقیاس پذیری و راهکاری برای این مشکل باشند. تکنولوژی جدیدی با نام سگویت (Segwit) توسط بعضی از توسعه دهندگان مطرح شد و ابتدا استقبال خوبی از آن شد. این تکنولوژی این قابلیت را دارد تا اندازه بلوک‌های شبکه را افزایش دهد. اما با نزدیک شدن زمان پیاده‌سازی این لایه جدید روی بلاکچین بیت کوین، اکثر جامعه و ماینرهای چینی با آن مخالفت کردند و این موضوع باعث شد در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ تعدادی از جامعه بیت کوین به همراه راجرور پیشنهاد دو شاخه شدن بیت کوین را دادند.

در نهایت در ۱ اوت ۲۰۱۷، شاخه جدید بیت کوین با نام بیت کوین کش ABC ایجاد شد و بعدها با نام اختصار بیت کوین کش شناخته شد.

بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا است که در سال ۲۰۱۷ از روی شاخه زنجیره بلاکچین بیت کوین به دلیل تغییر اندازه سایز هر بلوک و تغییرات روی کد ایجاد شد. این جدا شدن که به هارد فورک معروف است در یکم اوت ۲۰۱۷ انجام شد که این فورک منجر به جدا شدن بیت کوین کش از بیت کوین شد. در زمان ورود بیت کوین، هر کسی که دارنده مقداری بیت کوین بود به همان میزان صاحب بیت کوین کش می‌شد.

در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸، این رمز ارز دوباره به دو شاخه جدید به نام بیت کوین کش ABC و بیت کوین SV  تقسیم شد و این موضوع بحث و جدال زیادی در مراجع خبری مرتبط با این حوزه ایجاد کرد.

راجر ور (Roger Ver) که به مسیح بیت کوین نیز شهرت دارد از همان ابتدا جزء جامعه بیت کوین بود و در استارت آپ‌های بلاکچینی حضور پررنگی داشت. او در حال حاضر حامی اصلی این ارز و مالک وبسایت   است.

 تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش

از جمله تفاوت‌های بیت کوین و بیت کوین کش، اندازه بلوک‌هاست که از 1مگابایت به ۸مگابایت افزایش پیدا کرده ‌است. همچنین گفتنی است که قیمت بیت کوین و بیت کوین کش تا حدودی با یکدیگر متفاوت است.

در ژوئیه 2017 ، استخرهای معدن و شرکت‌هایی که تقریبا از 80 تا 90 درصد قدرت محاسبات بیت کوین را پشتیبانی می‌کردند به تکنولوژی جدیدی با نام سگویت (SegWit) رای دادند. سگویت با از بین بردن داده‌های امضا که باید ابتدا در هر معامله پردازش شوند و پس از آن در هر بلوک تأیید شوند، آن‌ها را کوچکتر می‌کند. براساس همین موضوع تخمین زده شد که داده‌های امضا حداکثر 65 درصد از داده‌های پردازش شده در هر بلوک را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین این یک تغییر ناچیز فناوری نیست.

صحبت از دو برابر شدن اندازه بلوک از 1مگابایت به 2مگابایت در 2017 و 2018 افزایش یافته است و تا فوریه 2019 متوسط ​​اندازه بلوک بیت کوین به هزارو سیصد و پنج مگابایت افزایش یافت و از رکوردهای قبلی فراتر رفت. اندازه بلوک از نظر بهبود مقیاس‌پذیری به بیت کوین کمک می‌کند. تا جایی که در سپتامبر 2017، تحقیقات منتشر شده از طریق تبادل رمزنگاری BitMex نشان داد که فناوری سگویت به افزایش اندازه بلوک کمک زیادی کرده است.

اما در اواخر 2017 دانشمندان Bitcoin اعلام کردند که معدنچی‌ها، اولین بلوک گیگابایتی جهان را 1 هزار برابر بزرگ‌تر از اندازه طبیعی آن استخراج کرده‌اند. این موضوع در بیت کش متفاوت است، زیرا بیت کوین کش توسط معدنچی‌های بیت کوین و توسعه‌دهندگان آغاز شد و آن‌ها به همان اندازه نگران آینده رمزنگاری و توانایی مقیاس‌پذیری آن بودند. با این حال این افراد در مورد اتخاذ یک فناوری جدید، اظهارات خود را بیان کردند. آن‌ها احساس می‌کردند سگویت مشکل اساسی مقیاس‌پذیری را به شکلی معنی‌دار برطرف نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه بیت کوین بخریم؟ موارد اساسی هنگام خرید بیت کوین

معاملات بیت کوین کش

در حال حاضر بیت کوین کش در صرافی‌های آنلاین زیادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند معامله می‌شود. هم اکنون صرافی‌هایی مانند بایننس (Binance)، جمینای (Gemini)، (Coinbase) و اوکی اکس (okex)  از بیت کوین کش پشتیبانی می‌کنند.

بیش‌بینی آینده بیت کوین کش

بسیاری از سرمایه‌گذاران در عرصه ارزهای دیجیتال بر این باورند که تا چند سال آینده قیمت بیت کوین به شدت افزایش میابد. این افزایش تا جایی است که اتریوم و بیت کوین کش با کاهش قیمت روبرو خواهند شد. البته گفتنی است که علاوه‌بر بیت کوین، مونرو و دکرد نیز با روند صعودی همراه خواهند بود.

مطالعات و پژوهش‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که دلیل افت قیمت بیت کوین کش، مزایا و محبوبیت کم‌تر آن نسبت به بیت کوین است.

در ارزیپتو امکان تبدیل بیت کوین کش به ریال و بلعکس وجود دارد که شما برای انجام آن نیاز به آدرس بیت کوین کش خواهید داشت. همچنین جالب است بدانید که بسیاری از کاربران آینده بیت کوین کش را به خوبی بیش‌بینی کرده‌اند.

مشاهده قیمت لحظه ای و نمودار بیت کوین کش

 

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید