ترون کوین چیست ؟ و هر آنچه باید درباره ترون بدانید

تقریباً همه اسم ترون Tron را شنیده اند ، اما آیا می دانید دقیقاً چیست؟ یا هنوز از خود می پرسید ، ” ترون کوین چیست؟”

اگر مورد دوم است ، شما در جای مناسب هستید! بیایید با فهرست مطالب شروع کنیم!

فهرست مطالب

  1. سکه ترون چیست؟
    • مشارکت های Tron
    • بنیاد ترون
    • جاستین سان
  2. چگونه می توان از TRON استفاده کرد؟
  3. معاملات در این شبکه چگونه کار می کنند؟
  4. پتانسیل TRON
  5. آیا TRON امن است؟
  6. امنیت این شبکه چگونه است و آیا می توان از آن سو استفاده کرد؟
  7. نتیجه گیری

 ترون کوین چیست؟

برای درک کامل اینکه ترون چیست ، باید از اصول اولیه شروع کنیم. Tron یک پلتفرم غیرمتمرکز برای سرگرمی و به اشتراک گذاری محتوا است که از فناوری بلاکچین و تکنولوژی peer-to-peer (P2P) استفاده می کند. شما می توانید آن را به عنوان یک رسانه اجتماعی نسل بعدی تصور کنید که در آن می توانید محتوا را با هر کسی ، در هر کجای دنیا ایجاد و به اشتراک بگذارید. Tronix واحد اساسی حساب ها در زنجیره بلوک Tron است. شبکه ی این ارز به شما برای تولید محتوای شما همین ارز را پرداخت می کند . نماد مخفف آن ، ‘TRX’ است.

افرادی که از شبکه های اجتماعی ، قمار آنلاین و سایر انواع سرگرمی آنلاین لذت می برند ، از  بکار بردن Tron نیز لذت خواهند برد.

با استفاده از اکوسیستم رمز ارز Tron نه تنها می توانید محتوا را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید ، بلکه می توانید به عنوان تولید کننده ی محتوا برای محتوا و داده هایی که ایجاد می کنید پاداش دریافت کنید. این مدل در تضاد مستقیم با نحوه کسب درآمد شرکت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک از اطلاعات کاربران است. آنها اغلب این کار را بدون دانستن کاربر انجام می دهند و از منافع خود بهره مند می شوند. هنگامی که از رمز ارز Tron استفاده می کنید ، داده های خود را کنترل می کنید و برای محتوای خود جبران می شوید.

 

مشارکت های Tron

TRX در حال حاضر مشارکت های بزرگی مانند همکاری با oBike دارد. بزرگترین شرکت اجاره دوچرخه در جنوب شرقی آسیا (oBike) ، مستقر در سنگاپور ، توکن خود را با نام oCoin راه اندازی کرد.

این رمز در شبکه Tron راه اندازی شد. oCoins دارای کاربردی در دنیای واقعی است ، زیرا می توان از سکه ها برای اجاره همان دوچرخه ها در سیستم عامل oBike استفاده کرد.همینطور این شرکت کاربران را قادر می سازد که با استفاده از دوچرخه ها و oBikes ،‌ارز oCoins کسب کنند.

شراکت عمده دیگر شامل همکاری با غول تولید کننده ی دستگاه های استخراج دنیا یعنی Bitmain است که تولید کننده و طراح برجسته تراشه های ASIC مورد استفاده برای استخراج بیت کوین است. Bitmain’s Antminer S9 یکی از داغترین محصولات مورد استفاده در جامعه استخراج بیت کوین است. بنابراین وقتی کسی از شما می پرسد سکه ترون چیست ، ذکر شبکه عظیم شرکای آنها را فراموش نکنید.

Zag- S&W ، یکی دیگر از شرکای Tron است. یک شرکت حقوقی بین المللی برجسته است که تمرکز خود را بر روی حقوق تجارت و شرکت گذاشته است. این یک پیشنهاد امیدوار کننده است ، زیرا این شرکت بخشی از Legal 500 است که دارای شبکه گسترده ای برای بزرگترین شرکتهای جهان است.

این مشارکت پشتیبانی گسترده ای را در معاملات دارایی های دیجیتال ، عملیات ، مدیریت ریسک و سازگاری قانونی در حوزه های قضایی ارائه می دهد. همینطور که Tronix در لیست ارزهای صرافی های مختلفی بیشتر و بیشتر مشاهده می شود ، نیاز به پشتیبانی قانونی نیز افزایش می یابد.و بنظر میرسد که این مشارکت بسیار استراتژیک است.

البته این اقدام شگفت آور شبکه غیرانتفاعی پشت ترون نیست.

 

بنیاد ترون

بنیاد ترون یک نهاد غیرانتفاعی است که در بازوی قوی صنعتی سنگاپور در جنوب شرقی آسیا مستقر است. این بنیاد عمدتا در اصول باز بودن ، انصاف و شفافیت در پشتیبانی از تیم توسعه Tron ، فعالیت شبکه رمزنگاری Tron را انجام می دهد.

تیم پشتیبان بنیاد Tron مقررات و انطباق را بالاترین ارزش ها می دانند. آنها توسط سازمان حسابداری و تنظیم مقررات شرکتی تأیید می شوند و تحت نظارت قانون سنگاپور هستند.

شناختن جاستین سان یعنی بنیانگذار ترون به شما کمک می کند که این شبکه را بیشتر و بهتر درک کنید .

 

جاستین سان ارزیپتو

جاستین سان

بنیانگزار شبکه ترون جاستین سان جوان است ، که سابقه ای دیوانه وار چشمگیر برای کسی در هر سنی دارد ، چه رسد به کسی که 27 سال دارد. برای شروع ، او برنامه Peiwo را تاسیس کرد که در حال حاضر 10 میلیون کاربر دارد. جاستین سان باعث شده Peiwo به اولین برنامه پخش جریانی مستقیم برای دریافت رمزنگاری تبدیل شود. برنامه Peiwo یکی از اعضای برجسته جامعه محتوای صوتی آنلاین است.

جاستین سان باعث شده Peiwo به اولین برنامه پخش مستقیم و لایو برای دریافت رمزارزها تبدیل شود. برنامه Peiwo یکی از اعضای برجسته جامعه محتوای صوتی آنلاین است.

جاستین سان فارغ التحصیل دانشگاه پنسیلوانیا است. در حالی که هنوز رابطه بین علی بابا و ترون مشخص نیست ، برخی از توسعه دهندگان برتر علی بابا Alibaba را ترک می کنند تا به Tron بروند ، این موضوع باعث موهوم شدن بیشتر این مسئله می شود.

جلوتر از جک ما ، سان خود را با تیمی بسیار گسترده از مربیان و کوچ های حرفه ای ، از جمله فنگ لی و تیم برنرز لی محاصره کرد. برای کسانی که نمی دانند ، فنگ لی مشاور Ripple است و سرمایه گذاری در Coinbase را بر عهده دارد. تیم برنرز لی به اختراع شبکه جهانی وب مشهور است.

فراتر از تیم ترون ، تعداد قابل توجهی از توسعه دهندگان اصلی در حوزه کریپتوکارنسی معتقدند TRX بسیار موفق عمل خواهد کرد ، از جمله Hacker Noon.

 

چگونه می توان از TRON استفاده کرد؟

بزرگترین مزیت استفاده از رمزارز Tron این است که شما به هنرمندان و سازندگان محتوا در سراسر دنیا این قدرت را می دهید تا خودشان صاحب محتوایی که ایجاد می کنند باشند.

Tron جنبشی را رهبری می کند که برخی از آن به عنوان وب سوم یاد می کنند. گرچه آینده نگرانه به نظر می رسد ، اما وب سوم یا وب 3.0 ، مردم را قادر می سازد از اینترنت همانطور که در ابتدا برای استفاده در نظر گرفته شده بود – به عنوان یک شبکه باز و غیرمتمرکز استفاده کنند.

در زمان bubble dotcom ، اینترنت از منشأ غیرمتمرکز خود دور شد. غول های شبکه های اجتماعی در سیلیکون ولی در بالای زیرساختی که به آنها داده شده بود ساخته و آن را دوباره سیم کشی کردند تا غول های فناوری بتوانند از داده های کاربران درآمد کسب کنند. Cambridge Analytica یکی از موارد همین سیستم است. با این حال ، در وب سوم ، Tron قدرت  را دوباره در اختیار کاربران قرار می دهد ، به طوری که آنها می توانند اطلاعات خود را کنترل کنند.

با استفاده از شبکه Tron ، شما اینترنت را به مسیر اصلی خود هدایت می کنید. شما داده ها را مجدداً تحت کنترل خود در می آورید ، درصورتی که تصمیم دارید اطلاعات را خود فاش نکنید یا از آنها کسب درآمد نکنید. بنابراین یکی از اهداف ارز ترون که اینترنت را به هدف اصلی خود بازگرداند.

از نظر یک توسعه دهنده ، Tron همچنین ویژه است زیرا در حال حاضر به گونه ای ساخته شده است که امکان استفاده از هر زبان سطح بالا را برای قراردادهای هوشمند فراهم می کند. این بدان معنی است که توسعه دهندگان در آینده می توانند از هر کدام از زبان های برنامه نویسی که ترجیح می دهند در بالای طراحی نرم افزار باز ایجاد کنند ، استفاده کنند.

یکی از بزرگترین محصولات توسعه یافته تاکنون در Tron ، بازی cryptopuppy است. درست بعد از اینکه  بازی cryptokitties برای اولین بار لانچ شد ، ترون تلاش کرد تا سال آینده cryptopuppy را بازی کند. سگهای ترون هنوز هم معادل 18 دلار به فروش می رسند. این فقط یکی از نمونه های بسیاری از محصولات موفق در این شبکه است.

 

معاملات در این شبکه چگونه انجام می شوند؟

برای کمک به شما در درک کامل سکه ترون ، نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد معاملات این کوین می اندازیم.

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر ، معاملات سکه TRX در یک دفتر عمومی اتفاق می افتد. در این دفتر عمومی ، تاریخچه هر معامله را می توان در اولین معامله جستجو کرد. مدل معامله ای که TRX استفاده می کند مشابه مدل معامله ای است که بیت کوین از آن استفاده می کند. تنها تفاوت این است که Tron با ایجاد امنیت بیشتر ، مدل Bitcoin را بهبود بخشیده است. مدل مورد استفاده ترون UTXO نام دارد.

در مدل UTXO ، یک خروجی اساسی وجود دارد که مبلغی است که به همراه مجموعه ای از قوانین به آدرس کاربر TRX ارسال می شود که قفل آن مقدار مشخص را باز می کند. محصول نهایی خروجی است که UTXO نامیده می شود.

 

تیم ترون کوین ارزیپتو

پتانسیل TRON

رابطه جاستین سان با جک ما این سوال را ایجاد می کند که آیا در آینده ادغام یا همگرایی این دو نهاد وجود خواهد داشت؟ هر خبری از این دست ، یادگاری خواهد بود و مطمئناً منجنیق Tronix در مسیری که قبلاً پیموده شده برای موفقیت است.

Tron هنوز کاملاً جدید است و تازه شروع به کار کرده است. اما هنوز هم نمی توانید بیش از حد خوش بین باشید.

ممکن است رمزنگاری Tron به دلیل نحوه مدیریت ارتباطاتی که سان دارد و در برخی مواقع باعث ناراحتی سرمایه گذارها شده است ، رشد نکند. سان  به شدت برای به شهرت رسیدن هر تلاشی را می کند که این برای آینده بسیار ناامید کننده می نمایند. مردم نیز سان را بسیار جوان و شاید بسیار ساده لوح می دانند که برای مدیریت  شبکه ای با اندازه Tron بسیار خام و جوان به نظر می رسد.

در اوایل سال 2018 وقتی اخباری در مورد Tron با استفاده از برخی از کد های Ethereum و نقض مجوز حق چاپ Ethereum منتشر شد ، عکس های منفی دیگر به اعتبار Tron و Justin Sun ظاهر شدند. این از آن زمان اصلاح شده است. در همان زمان ، شایعاتی نیز در مورد جاستین سان که از 1.2 میلیارد دلار از سکه های شخصی خود بیرون آورده است ، وجود داشت. این هم یک شایعه دروغین بود.

برخی از این رشته شایعات را یکی از روش های FUD برای از بین بردن اعتبار جاستین سان می دانند. شهرت سان اغلب مورد انتقاد قرار می گیرد وقتی که مردم می پرسند ” ترون چیست؟” صرف نظر از اینکه این ارز تنها یکی از نقشه های راه است که تا سال 2023 ادامه دارد. به عبارت دیگر ، هنوز برای ترون روزهای بسیار اولیه است ، بنابراین اخبار از این دست به مرور ناپدید می شوند.

به Jed McCaleb از استلار نگاه کنید. مردم وقتی که خبر همکاری استلار با IBM  را شنیدند همه چیز را راجع به Gox فراموش کردند . کنید. باز هم اشاره می کنیم که این تازه، روزهای اولیه Tron است.

 

آیا TRON امن است؟

اگر از پلتفرم Tron استفاده می کنید ، تاکنون شهرت آن بسیار خوب بوده است. به نظر می رسد بودجه امنیتی خود را در اولویت قرار داده است ، که می توانم از استخدام اخیر مهندس امنیتی Tron نام ببرم به نام خورخه گوو. از سابقه کارهای او می توان Google ،Qualcomm ، Huawei نام برد.

گوو تیم (R&D) تحقیقات و توسعه ها را برای امنیت Tron انجام خواهد داد. او به امنیت شبکه ترون پاسخگوست .

برای نگهداری TRX فقط باید هوشمند باشید.

مثلا امن نگه داشتن رمز عبور، باید بگونه ای عمل کنید که رمز خود را فراموش نکنید. می توانید کوین ها را در کیف پول Ledger Nano S در کیف پول ذخیره کنید، اما اگر از کیف پول مشابه آن استفاده می کنید ، حتماً کلید خصوصی خود را باید یادداشت کنید. اگر کلید خصوصی خود را یادداشت نکنید ، ممکن است کوین های خود را برای همیشه از دست دهید.

از آنجا که ارز رمزنگاری شده غیرمتمرکز است ، بسیاری از کیف پول ها اطلاعات شما را به هیچ وجه ذخیره نمی کنند. آنها پشتیبانی از نام کاربری و رمز ورود شما ندارند. و در صورت فراموش کردن ، نمی تواند ایمیلی برای شما ارسال شود تا رمز ورود خود را دوباره تنظیم کنید. هنگام ورود به سیستم باید کلید خصوصی را داشته باشید که به شما امکان دسترسی دارد. خودشه. این تنها راه ورود به حساب شما است.

در مورد خرید سکه های ترون نیز می توان همین را گفت. شما همیشه باید یک بستر قابل اعتماد مبادله ارز رمزنگاری شده (یا یک واسطه پرداخت قابل اعتماد) را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمام اقدامات امنیتی تحت بررسی هستند – فقط با این کار می توانید اطمینان داشته باشید که هیچ آسیبی به صندوق ها و دارایی های شما وارد نخواهد شد روند خرید و پس از آن.

درست مثل هر دارایی دیجیتال دیگر ، Tron می تواند مورد سو استفاده قرار گیرد و امنیت آن نقض شود. این ریسکی است که باید در دوران دیجیتالی شدن انجام دهید. شما می توانید تکنیک های اساسی امنیتی مانند ایمن سازی کلیدهای خصوصی خود را با استفاده از کیف پول سخت افزاری دنبال کنید. چنین تکنیک هایی توانایی شما را در محافظت از دارایی های شما افزایش می دهد.

با این حال ، شاید در مورد سو استفاده از TRX بزرگترین دشمن خود شما باشید. مانند سایر ارزهای دیجیتال ، می توانید از آن برای انجام کارهای کاملاً غیرقانونی در مورد فرار مالیاتی یا تجارت غیرقانونی استفاده کنید (اگرچه باید دانست که TRX جاستین سان تا سال 2021 قفل خواهد شد ، بنابراین او نمی تواند مانند c-suite  در وال استریت تامین شود).

 

آیا می توان این شبکه را مورد هک قرار داد؟

مانند بسیاری از کوین ها یا به طور کلی تمام دارایی های کریپتوکارنسی مانند TRX را می توان برای مواردی مانند پنهان کردن پول یا فرار مالیاتی استفاده کرد. در حقیقت ، طبق مقاله Motley Fool ، حداکثر 36٪ از دارندگان بیت کوین قصد دارند در سال جاری کلاهبرداری مالیاتی انجام دهند.

با افزایش مقررات مربوط به ارزهای رمزپایه ، مجرمان برای استفاده غیرقانونی از ارز رمزپایه مجال کمتری دارند. مفاهیمی مانند KYC (مشتری خود را بشناسید) برای شناسایی و تأیید افراد با استفاده از ارز دیجیتال سختگیرانه تر می شوند. KYC برای شناسایی صاحبان دارایی خوب است ، اما به نوعی ، KYC با اطمینان دادن به قانونی بودن بستر مورد استفاده ، به نفع خود مالکان نیز است.

معاملات داخلی نیز می تواند با Tron انجام شود. سوء ظن در تجارت داخلی در رمزنگاری بیداد می کند. تمام شایعات غیرمعمولی در مورد ترون و معاملات داخلی از بین رفته است و  آنچه در مورد جاستین سان را که یک میلیارد دلار TRX برای خود گرفته است ، را رد می کند.

سکه TRX یک کوین  و شبکه ی جامد است. فناوری و پرسنل پشت ترون نگرانی کمی دارند. این تیم به تدریج با توسعه دهندگان Alibaba و دیگر غول های فناوری در حال توسعه زیرساخت های خود است. جاستین سان جوان است ، اما این بدان معنی است که او از همان نسلی است که ارز رمزنگاری شده را بوجود آورد – او مخاطب جوان را درک می کند. این سکه قطعاً ارزش دیده شدن دارد.

 

نتیجه گیری

با داشتن یک رهبر جوان و پرانرژی مانند جاستین سان ، آینده روشنی برای این کوین دیده می شود. بنیانگذار  این ارز یکی از افراد  بنام در حوزه کریپتوکارنسی است. این واقعیت که وی می تواند با اعضای اصلی حلقه ارتباطی نزدیک جک ما ، بنیانگذار گروه علی بابا و همچنین بنیانگذار شبکه جهانی وب تماس بگیرد ، نشان می دهد که او واقعاً چقدر قدرتمند است. اگر می خواهید آینده ترون را تصور کنید ، به شبکه های ارتباطی جاستین سان فکر کنید.

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “به من نشان بده با چه شخصی خود را احاطه کرده ای ، تا من به تو نشان دهم داد که هستی”؟ این نقل قول برای مشاوره های تجاری نیز اعمال می شود. شبکه های ارتباطی درجه یک جاستین سان و همچنین چشم انداز او برای آینده ترون ، بیانگر سرمایه های قدرتمندی هستند. این پروژه هنوز بسیار جدید است و من بسیار هیجان زده هستم که می بینم آینده Tron چیست!

حال ، اگر به این نتیجه رسیده اید که مایلید چند سکه ترون برای خود خریداری کنید ، باید توجه داشته باشید که این کار فقط در صرافی های قابل اعتماد ارزهای رمزپایه انجام می شود. به عنوان مثال ، Binance یکی از این مبادلات است – خرید Tron در اینجا چیزی شبیه به این است:

 

  • ثبت نام و هویت خود را در Binance تأیید کنید.
  • حساب خود را تنظیم کنید ؛
  • انتخاب کنید چند سکه ترون می خواهید خریداری کنید.
  • روش خرید مورد نظر را انتخاب کنید.
  • خرید را انجام دهید!

 

از سوی دیگر…

 

اگر علاقه زیادی به خرید سکه های Tron از صرافی ارز رمزنگاری شده ندارید ، می توانید آن را از طریق Simplex – یک شرکت پردازش پرداخت ، خریداری کنید. به این ترتیب می توانید سکه های Tron خود را با کارت اعتباری یا نقدی خریداری کنید و مطمئن باشید که پرداخت شما نیز ایمن و سریع است.

همچنین فراموش نکنید که برای ذخیره سکه های Tron خود کیف پول پیدا کنید. بسیاری از کاربران Ledger Nano S را توصیه می کنند – مطمئناً یکی از امن ترین کیف پول های رمزنگاری موجود است!

برای خرید و فروش این ارز یعنی همان Tron  می توانید در سایت ارزیپتو ثبت نام نموده و با ارتقا پنل کاربری خود به راحتای نسبت به خرید و فروش این ارز اقدام نمایید .

 

منبع : bitdegree.org

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید