توسعه دهنده اتریوم خبر از لانچ ارز دیجیتال اتریوم ۲.۰ داد

ارز اتریوم 2.0 ارزیپتو

به گفته یکی از توسعه دهندگان،  ارز اتریوم ۲.۰ ، بروزرسانی بسیار مورد نیاز بلاکچین اتریوم که تاخیر نیز داشته است، برای راه اندازی در نوامبر ۲۰۲۰ آماده میشود.

رائول جردن(Raul Jordan)، یکی از توسعه دهندگان اتریوم ۲.۰ گفت که اگر بررسی‌های امنیتی تایید شود، “نوامبر از نظر ما برای لانچ این بروزرسانی زمان خوبی است.”

اتریوم ۲.۰، نسخه بروزرسانی اصلی بلاکچین اتریوم، باید زودتر لانچ میشد. بلاکچین فعلی اتریوم از حدود ۱۴ تراکنش در ثانیه پشتیبانی میکند. همچنین استفاده از شبکه به ۹۷٪ رسیده است و میانگین ​​هزینه یک تراکنش اتریوم به شدت افزایش یافته است.

از طرف دیگر فشار ظهور دیفای‌ها است که سرمایه گذاران در سه ماه گذشته حدود ۸ میلیارد دلار به آن وارد کرده‌اند که باعث محدود شدن اتریوم شده است و اکنون شبکه برای پردازش معاملات کوچک بسیار گران است.

گفته شده است که اتریوم ۲.۰ حلال تمام این مشکلات است. Vitalik Buterin، یکی از بنیانگذاران اتریوم، ادعا کرده است که این ورژن جدید بلاکچین میتواند تا ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه انجام دهد. این بروزرسانی همچنین اتریوم را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر میدهد.

اما اتریوم ۲.۰ که سالها در دست ساخت بوده است، با تأخیر پس از تأخیر روبرو شده است. جاستین دریک(Justin Drake) محقق بنیاد اتریوم در ماه ژوئیه گفت که لانچ نوامبر بلند پروازانه است و احتمال لانچ در ماه ژانویه ۲۰۲۱ بیشتر است، اگرچه Buterin و دیگر محققان اتریوم در این مورد اختلاف نظر دارند.

در حال حاضر، اتریوم ۲.۰ در شبکه آزمایشی Medalla خود است که یک شبکه عمومی ایجاد شده توسط بنیاد اتریوم قبل از ورود به شبکه اصلی است. این شبکه آزمایشی که به تازگی پس از مشکلات ماه آگوست تعمیر شده است، به نظر میرسد که بدون مشکل کار میکند.

تیم توسعه دهنده اعلام کرد که از شرکت امنیتیTrail of Bits برای انجام دومین بازرسی امنیت مشتری اتریوم ۲.۰، Prysm، استفاده خواهد کرد. برای اولین بازرسی از Quantstamp استفاده شد. جردن در پستی گفت: “این کار به منظور بهینه سازی انجام میشود و این بازرسی به تعیین ایمنی کمک میکند.”

وی افزود: “ورود به شبکه اصلی، داشتن ۲ کد بازرسی كامل برای مشتری، برای ایمنی سهامداران بسیار مهم است و همچنین ما میتوانیم راه‌های بهبود مشتری خود را با بهترین روش‌های كد شناسایی كنیم.”

از اهداف دیگر این مسیر، بهینه سازی مسیریابی همتا به همتا آن، رفع اشکالاتی که مانع همکاری شبکه با سایر بلاکچین‌ها میشود و یکپارچه سازی APIهای اتریوم ۲.۰ در سرویس گیرنده Prysm، است.

برای شفافیت عمومی، این تیم لیست کارهایی را که برای راه اندازی شبکه اصلی اتریوم ۲.۰ نیاز به تکمیل دارند، منتشر کرده است:

•بازرسی امنیتی دوم
•اجرای استاندارد apis اتریوم ۲.۰ در Prysm برای قابلیت همکاری مشتری
•بسته بندی خروجی‌های داوطلبانه در Prysm
•یک UI وب جامع برای Prysm!
•آزمایش فاز و رفع اشکالات مهم قبل از رفتن به شبکه اصلی
•پیشرفت‌های Slasher
•قالب محافظ Slasher برای حمل و نقل کلید بین مشتری‌های اتریوم ۲.۰
•همگام سازی فردیت ضعیف

بهترین راه برای پیگیری پیشرفت در سه ماه آینده دنبال کردن لیست بازبینی عمومی تیم توسعه است.

 

منبع: decrypt

دیدگاهتان را بنویسید