آموزش خرید بیت کوین بدون احراز هویت

آموزش خرید بیت کوین بدون احراز هویت

با توجه به رشد خیره کننده ارزهای دیجیتال به خصوص پیشرو این حوزه یعنی «بیت کوین» طی سالیان اخیر و اوج گیری های جدید آن‌ها در ماه های اخیر که منجر به سوددهی بالا برای سرمایه گذاران شده است، این روزها بیشتر از هر زمان دیگری در نقطه نقطه جامعه شاهد بحث و گفتگو در مورد آن‌ها هستیم. از آنجایی که فلسفه اولیه ارزهای رمز پایه، انجام تراکنش های مالی بدون شناسایی شدن است، در این مقاله به نحوه خرید بیت کوین بدون احراز هویت می پردازیم.

 باید توجه داشت که مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگری، برای حضور در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال نیز باید آموزش های کافی و لازم را پشت سر گذاشته و سپس شروع به سرمایه گذاری نمود. همچنین نباید ازین موضوع غافل شد که با توجه به محدودیت هایی که برای ایران در راستای تحریم های موجود در سطح جهانی وجود دارد، شرایط برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال کمی پیچیده تر نیز خواهد بود.

ارز دیجیتال چیست؟

حتماً شما نیز بارها در طول تاریخ شاهد تاثیر دولت ها و نهادهای مختلف در بازارهای مالی و انواع واحدهای پولی مانند دلار، بورس، فارکس و… بوده اید. بازارهایی که همگی ماهیتی متمرکز و وابسته دارند و نهاد مربوطه می تواند با تصمیماتی باعث صعود و یا سقوط قیمت آن بازار شود.

در این بین چند سالی است که با توجه به پیشرفت های علمی حاصل شده، برخی از دانشمندان تصمیم به خلق شکل خاصی از پول و دارایی گرفتند که این وابستگی ها و تمرکز را از بین برده و تا حد ممکن یک دارایی رمزنگاری شده با کمترین میزان دخالت ارگان های مختلف دولتی و غیردولتی پدید آورند.

ماهیت اصلی یک ارز دیجیتال که به آن Cryptocurrency یا پول رمزنگاری شده نیز می گویند، در غیرمتمرکز بودن و شفافیت آن است. با استفاده از یک رمز ارز این امکان برای شما وجود دارد تا بدون دخالت سیستم بانکی یا هر سازمان دیگری، پول خود را از نقطه ای به نقطه دیگر در هر جای دنیا و به هر شخصی بدون اینکه کسی از آن مطلع شود انتقال دهید.

ارز دیجیتال چیست

با توجه به استقبال گسترده از بازار ارزهای دیجیتال طی سال ها و ماه های اخیر در سطح دنیا و به طبع آن در ایران، باید قبل از سرمایه گذاری در این حوزه به مخاطراتی که در آن وجود دارد نیز توجه ویژه ای داشت.

با توجه به تحریم های ایران در عرصه جهانی و ممنوعیت های تبادلات مالی که وجود دارد، حضور در بازارهای مالی مانند کریپتوکارنسی نیز به طور قانونی برای ایرانیان ممنوع بوده و اگر اقدام به احراز هویت در صرافی های ارز دیجیتال خارجی با استفاده از مدارک هویتی ایرانی داشته باشید، با مشکل بسته شدن حساب مواجه خواهید شد. لذا برای سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال باید از روش هایی که ریسک کمتری دارند استفاده نمود.

چطور بدون احراز هویت ارز دیجیتال بخریم؟

یکی از روش های انجام معاملات در حوزه ارزهای دیجیتال، خرید و فروش آن‌ها به صورت ناشناس است که روش های مختلفی برای انجام این امر وجود دارد. به طور مثال استفاده از سیستم های خودپرداز فروش بیت کوین موجود در برخی کشورها، استفاده از صرافی های P2P، خرید از ماینرها و پرداخت هزینه به صورت پول یا محصول از جمله روش های انجام معاملات به صورت ناشناس هستند که البته در ایران کاربرد کمتری دارند و زیرساخت های موجود کمتر اجازه استفاده از چنین روش هایی را برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می دهند.

روش دیگری برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت استفاده از صرافی های غیرمتمرکز و یا صرافی هایی که امکان خرید و فروش بدون احراز هویت نیز در آن‌ها وجود دارد، است. صرافی های زیادی در حال حاضر در دنیا وجود دارند که معاملات ارزهای دیجیتال در آن‌ها صورت می گیرد که هر یک مزایا و معایبی دارند و البته بسیاری از آن‌ها برای شروع سرمایه گذاری نیاز به احراز هویت دارند.

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

 در این بین صرافی «بایننس» که از معروف ترین و پرتراکنش ترین صرافی های حال حاضر محسوب می شود، تا به امروز امکان انجام معاملات با میزان برداشت محدود روزانه را بدون انجام پروسه احراز هویت برای کاربران خود فراهم نموده است.

البته باید توجه داشت که برای استفاده از خدمات این صرافی و یا دیگر صرافی های ارز دیجیتال نباید به هیچ عنوان از آی پی ایران و دیگر کشورهای ممنوع و تحریم شده و کشورهایی که خود دولت ها اعلام کرده اند شهروندان آن ها بدون احراز هویت حق انجام معاملات در این حوزه را ندارند، استفاده کرد.

روش های خرید بیت کوین بدون احراز هویت

همانطور که عنوان شد روش های مختلفی برای خرید بیت کوین بدون احراز هویت وجود دارد که به مزایا و معایب و امکان پذیر بودن آن‌ها برای کاربران مقیم ایران خواهیم پرداخت.

 

خرید با استفاده از پول نقد:

در این روش نیازی به احراز هویت وجود ندارد و شما در ازای پرداخت پول نقد می توانید بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال را خریداری نموده و آن را در آدرس کیف پول خود دریافت کنید. در این روش یک مشکل اصلی وجود دارد و آن پیدا کردن شخصی برای انجام چنین معامله ای و سپس اعتماد به شخص مورد نظر خواهد بود.

خرید بیت کوین با استفاده از پول نقد

خرید از صرافی های متمرکز:

بسیاری از صرافی های خارجی وجود دارند که برای انجام معاملات تا حد مشخصی نیاز به احراز هویت ندارند و یا برخی دیگر حتی با آی پی ایران نیز امکان سرمایه گذاری را فراهم می کنند؛ اما باید توجه داشت که اغلب صرافی های شناخته شده و معتبر به دلیل قوانین وضع شده و اجبار به تبعیت از آن‌ها امکان ارائه خدمات به کشورهای تحت تحریم های بین المللی چون ایران را نمی دهند و برای استفاده از خدمات آن‌ها باید از روش های مختلف برای تغییر آی پی استفاده نمایید.

این یکی از روش های رایج خرید رمز ارز بوده ولی باید توجه داشت که درصورت مطلع شدن صرافی از هویت اصلی شما امکان بلوکه شدن سرمایه و بسته شدن حساب شما وجود دارد. البته در این بین برخی صرافی ها مانند بایننس در صورت اطلاع از هویت شما، امکان احراز هویت با مدارک شناسایی ایرانی را برای شما فراهم نموده و اجازه برداشت سرمایه در مدت مشخص را در اختیار شما قرار می دهند و سپس اقدام به بستن حساب شما خواهند کرد.

خرید بیت کوین بدون احراز هویت

استفاده از صرافی های غیرمتمرکز:

همانطور که گفتیم اصل موضوع ارزهای دیجیتال بر مبنای غیرمتمرکز بودن بنا شده و استفاده از صرافی های متمرکز که به دارایی کاربران خود در حساب‌ها دسترسی دارند، دیر یا زود دچار تغییر شده و جای خود را به صرافی های غیرمتمرکز خواهد داد.

در صرافی های غیرمتمرکز شما نیازی به احراز هویت نخواهید داشت و نکته مهم این است که دارایی شما وقتی از یک صرافی غیرمتمرکز مانند Uniswap، Metamask و… استفاده می کنید در داخل کیف پول شخصی شما قرار داشته و صرافی دسترسی به آن‌ها ندارد، بلکه تنها هنگام انجام معامله به میزان مشخص شده می تواند از کیف پول شما برداشت نموده و ارز خریداری شده را به آن ارسال نماید.

نکات مهم هنگام خرید بیت کوین بدون احراز هویت

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مخاطرات زیادی دارد و پیش از شروع فعالیت در این حوزه باید به خوبی در مورد آن تحقیق کنید. ثبت یک آدرس اشتباه هنگام خرید و فروش می تواند دارایی شما را به ناکجا آباد منتقل کند و دیگر به آن دسترسی نمایید و یا در صورت شناسایی هویت ایرانی شما امکان بلوکه شدن حساب و عدم دسترسی به دارایی برای شما وجود خواهد داشت.

باید توجه داشت که استفاده از آی پی ثابت یک کشور خارجی که ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در آن کشور وجود ندارد می تواند تا حدود زیادی به شما در راه ناشناس ماندن کمک کند. در عین حال استفاده از کیف پول های فیزیکی که البته هزینه زیادی دارند و یا کیف پول های امنی مانند «تراست ولت» و یا «کوینومی» که کلمات امنیتی آن‌ها در اختیار شخص خودتان باشد و انجام معاملات از طریق آن‌ها و سیستم صرافی های غیرمتمرکز نیز می تواند تا حدود زیادی فعالیت شما را ناشناس نگه دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در نهایت باید به این موضوع توجه داشت که اگرچه حضور ناشناس در دنیای دیجیتال امروزی به طور کامل شاید امری غیر ممکن باشد، اما با رعایت نکات ایمنی می توان تا حد زیادی در این مورد موفق عمل کرد. اعتماد به هر ساختار متمرکزی همانند یک صرافی متمرکز را فراموش کنید و حتی در صورت انجام معاملات و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این نوع از صرافی ها نیز از نگه داری دارایی خود در محیط صرافی پرهیز نموده و به سرعت آن‌ها را به کیف پول های امن تحت مدیریت خود انتقال دهید.

دیدگاهتان را بنویسید