ارز کامپاند یا واسطه کریپتو کارنسی و پول نقد

ارز دیجیتال کامپاند

ارز دیجیتال کامپاند قصد دارد برای شما این امکان را فراهم کند که رمز ارزنگاری شده را قرض بگیرید، قرض بدهید و مطابق آن سود دریافت کنید. بیشتر ارزهای رمزنگاری شده در کیف پول جابجا می‌شوند و قادر به تولید سود به روش دارایی‌های سنتی نیستند. اما ارز دیجیتال کامپاند قصد دارد با تعیین الگوریتم نرخ بهره، بازارهای پول نقد را برای ارز رمزنگاری شده ایجاد کند و به شما این امکان را بدهد که با وام گرفتن و سپس فروش ارزها پول بدست آورید. این شرکت قصد دارد تا پنج اکتبر، توکن‌های اول خود را برای اتر و چند ارز دیجیتال دیگر راه اندازی کند.

امروز، کمپاند برخی از متحدان قدرتمند خود را برای این کار اعلام کرده است.  این، اولین اقدام به جذب سرمایه توسط صندوق سرمایه گذاری کوین بای، مبتنی بر کریپتوکانرسی می شود و بخشی از یک دوره 8.2 میلیون دلاری است که توسط صندوق ریسک پذیر Andreessen horowitz،Crypto hedge ،Polychain Capital  و Bain Capital Ventures هدایت می‌شود.

لشنر کامپاند

در حالی که کامپاند از طریق بلاکچین اتریوم با رمز‌ارزها شده معامله می‌کند‌، رابرت لشنر، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت می‌گوید که او می‌خواهد نسخه‌های توکن شده دارایی‌های واقعی مانند دلار، ین‌، یورو یا سهام گوگل را داشته باشد، چرا که لشنر می‌گوید: "به عقیده من، تقریبا هر دارایی رمزنگاری بی ارزش است و هیچ بهایی ندارد!"

وام گرفتن از ارزهای دیجیتال

 این یک “معامله شبانه” است که به شما اجازه دیون کوتاه مدت را می دهد. هرچند اینجا حرف یک بانک در میان نیست، اما کامپاند به صورت متمرکز عمل می‌کند و در آن شما به جای ارتباط از طریق همتایان، مستقیماً وام می‌گیرید و وام می‌دهید، این قابلیت شما را از انجام مذاکرات خسته کننده راحت می‌‌کند. اگر بخواهید وام بدهید، می‌توانید سود آن را کسب کنید و در صورتی که وام بگیرید، باید به میزان 100 درصد ارزش وام، وثیقه بگذارید، در صورتی که قیمت‌ها نوسان داشته باشند و ارزش وثیقه شما به بیشتر از وام تغییر کند، برخی از وثیقه‌های شما از طریق توافق نامه انعقاد منحل می‌شوند تا ارزش‌ وام و وثیقه برابر باشند.

 برای تعیین نرخ بهره، کامپاند به نوعی مانند سیستم فدرال عمل می‌کند.‌ این امر برای تعیین نرخ بهره متغیر که با تغییر شرایط بازار تنظیم می‌شود و عرضه و تقاضای یک دارایی رمزنگاری شده خاص را تجزیه و تحلیل می‌کند، مناسب است بعلاوه شما می‌توانید در هر زمان و تنها با 15 ثانیه تأخیر، دارایی خود را به طور کامل بیرون بکشید.

به یاد داشته باشید با گرفتن وام باید نرخ آن را پرداخت کنید، کامپاند 10 درصد از آنچه وام دهندگان با بهره سود می‌گیرند را کاهش می‌دهد. کامپاند در واقع، راهی برای ورود ارز‌های کوتاه مدت ایجاد می‌کند.

لشنر می‌گوید:

در نهایت هدف ما واگذاری مسئولیت (برای تعیین نرخ بهره) به جامعه است. در کوتاه مدت ما مجبور به قبول مسئولیت هستیم اما در بلند مدت تصمیم داریم، جامعه، به سمت انتخاب سیستم فدرال رزرو برود، در صورتی که نرخ بهره را اشتباه کند، هجوم وام دهندگان یا وام گیرندگان آن را به جایی که قرار است باشد برمی‌گرداند. کامپاند از قبل، یک رابط کاربری داخلی ایجاد کرده است و از نظر ظاهری محکم به نظر می‌رسد

 “ما فکر می‌کنیم کامپاند سبب تغییر روند بازی می‌شود. نود درصد دارایی‌ها در کیف پول مردم بدون استفاده مانده‌اند و مورد استفاده و معامله قرار نمی‌گیرند. ” کامپاند می‌تواند به افراد این قابلیت را بدهد تا به طریقی کاملاً جدید با ارزهای دیجیتال ارتباط برقرار کنند.

معامله بیت کوین در فارکس چگونه است؟

معامله بیت کوین در فارکس چگونه است؟

بازار فارکس بزرگ‌ترین و مایع‌ترین بازار در جهان است. فارکس یک بازار ارز جهانی است که 24 ساعته، هفت روز هفته و در همه جا باز است. به نظر می‌رسد ارز فارکس به اندازه کافی در بازار پویا نباشد، ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین ابعاد جذاب جدیدی را به تجارت ارز اضافه کرده‌اند.

ادامه مطلب »

تاریخچه ارز کامپاند

 کامپاند در واقع سومین شرکتی است که لشنر و هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری وی، جف هیز، با یکدیگر راه‌اندازی کرده‌اند. آنها 11 سال است که از زمان تحصیل در دانشگاه پنسیلوانیا، با یکدیگر همکاری می‌کنند. یکی از آخرین شرکت‌های آنها‌Britches  بود، در زمینه فروشگاه‌های محلی فعالیت می کرد و در نهایت توسط Postmates خریداری شد. اما پیش از آن لشنر وارد کار بانکی و مدیریت دارایی شد و به یک حسابدار رسمی معتبر تبدیل شد. وی که یک اقتصاد دان واقعی است، رئیس کمیته نظارت بر اوراق قرضهSF می‌باشد و پنج سال پیش وارد بازار ارزهای دیجیتال شد.

 اکنون کمپاند با 8.2 میلیون دلار بودجه که از طریق، Transmedia Capital Compound Ventures ، Abstract Ventures و Danhua Capital تامین شده است، تلاش می‌کند تا محصولات و مشارکت‌های خود را ایجاد کند و “فراتر از یک عضو تیم هفت نفره مستقر در سانفرانسیسکو باشد.”

 شرکا برای بدست آوردن اولین وام دهندگان و وام گیرندگان بسیار مهم خواهند بود. لشنر می‌گوید: “ما در حال برنامه ریزی برای ارتباط با شرکای بزرگ هستیم، پروژه‌های توکن، صندوق‌های تامین و کاربران اختصاصی.”  داشتن صندوق‌های تامین مالی مانند Polychain  می‌تواند کمک کننده باشد.

 وی بیان می‌کند:

 “ما ازICO  (ارز اولیه سکه) دوری کردیم و معتقد بودیم که باید سرمایه‌های خطرپذیر را جمع کنیم، درواقع من یک شخص بسیار بدبین هستم و فکر می‌کنم بیشترICOها غیرقانونی باشد.

زمانی که  کوین بیس، اعلام عمومی به سرمایه‌گذاران، در هنگام پایان راند سرمایه‌گذاری را انجام داد، لشنر با ایمیلی از آنان سوال کرد که آیا می‌خواهند به آن‌ها بپیوندند یا خیر؟!  لشنر می‌گوید: ” آنها به مدت 12 ساعت در مورد ما تحقیق کردند، تیم ما را ملاقات کردند، آن را سخت ارزیابی کردند و این تیم را بیش از تقریباً هر سرمایه‌گذار دیگری بررسی کردند.”  وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به جاه طلبی‌های کوین بایس تضادی در منافع وجود دارد یا خیر، گفت: “آنها احتمالاً شرکت مورد علاقه ما در جهان هستند. امیدوارم آن‌ها 100 سال عمر کنند. هنوز خیلی زود است که بگوییم کار آن‌ها با ما همپوشانی دارد.”

کامپاند و کوین بایس

آینده ارز کامپاند

د‌ر سیستم عامل‌های دیگر نیز سیستم وام بر پایه رمز ارز وجود دارد، اما هیچ یک کاملاً شبیه کامپاند نیستند. صرافی‌های متمرکز مانند Bitfinex  و Poloniex  به مردم اجازه می دهند با حاشیه سود تجارت کنند و با شدت بیشتری گمانه زنی کنند. اما آن‌ها در واقع خارج از زنجیره هستند، در حالی که لشنر می‌گوید: کامپاند بر روی زنجیره است، شفاف عمل می‌کند و به همین دلیل می‌توان آن را در رتبه‌‌ای، بالاتر از دیگران قرار داد. این قابلیت می‌تواند کامپاند را به یک عنصر مهم‌تر از بخش مالی بلاکچین تبدیل کند.

 در همین حین، پروتکل‌های وام رمزنگاری نظیر اتریوم در بلاک چین  وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ETHLend  وDharma  اشاره کرد.

  اما نرخ بهره، عدم نیاز به همسان سازی آهسته، انعطاف پذیری برای برداشت پول و معامله با یک سیستم متمرکز ویژگی‌های هستند که می‌تواند کاربران را به سمت کامپاند جذب کند.

 هنوز هم، بزرگترین تهدید موجود برای کامپاند، تنظیم مقررات است.  اما تا به امروز، SEC  و نهادهای نظارتی بر ICO  و چگونگی جمع آوری کمک‌های مالی مردم تمرکز کرده‌اند، نه بر آنچه مردم می‌سازند، در واقع افراد در مورد محصولات واقعی شکایت نمی‌کنند.

 یکی از منابع مطلع در صندوق سرمایه گذاری کریپتوکارنسی در مورد مقررات پیش رو به من گفت: “شما یا نابود می‌شوید و یا با پرداخت جریمه در میان اولین صندوق‌های حقوقی قرار می‌گیرید. این قماری است که شما در آن هستید. ”  همانطور که لشنر تأیید کرد، “این مهمترین ریسک است.”

 بازارهای پول تنها بخشی از معمای زیرساخت‌های مالی هستند که هنوز هم باید در حوضه‌ی بلاکچین ظهور کنند. متولیان این کار، حسابرسان، مدیران و بانک‌ها هنوز به طور عمده در این بازار حضور ندارند. هنگامی که این افراد برای ایمن سازی فضا تلاش می‌کنند، صندوق‌های سرمایه گذاری کلان و بانک‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند به آن بپیوندند. برای ادامه‌ی فعالیت نیاز به یک سری قوانین جدید هست‌.

ارزیپتو، بهترین صرافی ارزهای دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید