دش (Dash) چیست؟ همه چیز در رابطه با این ارز دیجیتال!

دش

یکی از معروف ترین و قدرتمند ترین ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال دش (Dash) است. در حقیقت، دش از جمله ارزهایی است که در صدر جدول ارزهای دیجیتال قرار گرفته است که ارز دیجیتال بیت کوین همواره از آن استفاده می کند، با این حال پیشرفت های چشمگیری در بازار ارز داشته است.

Dash با داشتن ویژگی سرعت در انجام معاملات از بیتکوین پیشی گرفت و ارز دیجیتال محبوب شناخته شد.

برخلاف بیت کوین، شبکه Dash می تواند به عنوان یک مدل خودمختار و تأمین اعتبار، در فناوری DASH سرمایه گذاری کند.

نام این ارز دیجیتال براساس دو کلمه  “Digital” و “Cash”ساخته شده است که، در تاریخ 18 ژانویه 2014 با عنوان “(Xcoin (XCO” توسط ایوان دافیلد منتشر شد. در تاریخ 28 ژانویه 2014، قبل از تغییر نام در “Dash”، این ارز در 25 مارس 2015 به “Darkcoin” تغییر یافت.

از زمان راه اندازی آن در سال 2014 ،  تا پایان سال 2016 این ارز دیجیتال با کمتر از 10 دلار قیمت گذاری شده بود. همانطور که از نمودار زیر می بینید ، قیمت Dash در ابتدای سال 2017 شروع به افزایش کرد ودر 20 دسامبر 2017 به بالای 1540 دلار رسید.

دش

 

چگونه می توان از DASH استفاده کرد؟

Dash دارای ویژگی های بسیاری است که شبیه به سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و لایت کوین می باشد. و به دلیل داشتن سه ویژگی Masternodes ، PrivateSend  InstantSend. دش می تواند برای ایجاد معاملات به صورت خصوصی و سریع مورد استفاده قرار گیرد.

بیایید نگاه عمیق به هر یک از آنها داشته باشیم.

Masternode

در Bitcoin معدنچیانی وجود دارند که معامله هایی را که در blockchain انجام می شود تأیید می کنند و به نوبه خود، به خاطر کار خود پاداش می گیرند. به همین ترتیب، در  Dash نیز کارگران معدن وجود دارد ، اما این سیستم به دو قسمت – MASTERASTODS و MENNODEES تقسیم می شود. که کاربر باید مبلغی حداقل 1000 DASH را برای تبدیل شدن به یک ماسترنس واریز کند.

ماستارانودها به عنوان سرورهای ویژه ای عمل می کنند که عملکردهای مهم را در شبکه رمزنگاری Dash انجام می دهند. آنها مسئول معاملات خصوصی (PrivateSend) ، معاملات فوری (InstantSend) و سیستم حاکمیت و خزانه داری هستند.

PrivateSend

یکی از مشکلات  blockchain Bitcoin این است که کاملاً در دسترس همگان است . این بدان معناست که اگر معامله بیت کوین انجام دهید ، هرکسی در جهان که دسترسی به اینترنت دارد می تواند موارد زیر را در مورد آن دریابد:

  • آدرس عمومی فرستنده و گیرنده هر تراکنش بیت کوین
  • ارزش معامله
  • معاملاتی که از قبل با استفاده از بیت کوین انجام شده است.

با این حال ، داش خدماتی به نام PrivateSend ارائه می دهد که معاملات را در شبکه خود حفظ می کند. به همین دلیل ، معاملات Dash قابل ردیابی نیستند و همچنین هویت کاربران برای همگان  آشکار نمی شود. همانطور که قبلاً ذکر شد ، معاملات خصوصی توسط ماستورودود تسهیل می شود.

InstantSend

به طور متوسط ​​حدود 10 دقیقه طول می کشد تا معامله بیت کوین تأیید شود. از طرف دیگر ، فقط چند ثانیه برای انجام معامله با استفاده از ویزا یا مستر کارت طول خواهد کشید  که سؤالات بسیاری را درباره مقیاس پذیری و پذیرش انبوه بیت کوین ایجاد کرده است. Dash با ارائه خدمات ویژه ای به نام “InstantSend” این مشکل را حل می کند. با استفاده از InstantSend ، معاملات Dash تقریباً بلافاصله توسط شبکه Masternode تأیید می شود. بنابراین با پرداخت مبلغ کم می توانید از ماستارانودس بخواهید معامله خود را طی چند ثانیه حذف کند.

دش

این 3 ویژگی مفید فواید زیادی را برای cryptocurrency Dash نسبت به ارزهای دیگر مانند بیت کوین و لایت کوین به ارمغان می آورد.

آیا ارز دیجیتال DASH برای انجام معاملات امن است؟

این ارز دیجیتال مانند سایر ارزها ، راهی را برای برقراری ارتباط بدون نیاز به واسطه ارائه می دهد.

به عنوان مثال، اگر از طریق کارت اعتباری  پرداخت خود را انجام دهید ، به شما این امکان را می دهد که معامله به روشی مطمئن انجام شده است. به این صورت که تمامی معاملات را بصورتی گه امکان برگشت وجه نقد وجود داشته باشد ثبت می کند.

متأسفانه ،اگر امنیت وجود نداشته باشد، تمام کاربران در معرض خطر قرار می گیرند ، اخیراً مقادیر زیادی دیده شده، که هکرها به بانکها و مؤسسات مالی حمله کرده اند و در نتیجه سبب شده دارندگان حساب، ضررهای مالی جبران ناپذیری را تجربه کنند.

دش، بر روی فناوری بلاکچین ساخته شده است، که با استفاده از این فرآیند غیر متمرکز، روشی مطمئن در راستای معاملات ارائه می دهد. معاملات د ش به جای اینکه به یک نهاد متمرکز مانند یک بانک متکی باشند، توسط 4،943 سرور میزبانی شده در سراسر جهان تأیید می شوند.

مشاهده نمودار و قیمت لحظه ای دش

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

 

منبع: bitdegree.org

دیدگاهتان را بنویسید