معامله بیت کوین در فارکس چگونه است؟

معامله بیت کوین در فارکس چگونه است؟

بازار فارکس بزرگ‌ترین و مایع‌ترین بازار در جهان است. فارکس یک بازار ارز جهانی است که 24 ساعته، هفت روز هفته و در همه جا باز است.

به نظر می‌رسد ارز فارکس به اندازه کافی در بازار پویا نباشد، ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین ابعاد جذاب جدیدی را به تجارت ارز اضافه کرده‌اند. در سال‌های اخیر، بسیاری از کارگزاران فارکس بیت کوین را برای تجارت ارز آغاز کرده‌اند، برخی از آن‌ها انواع ارزهای دیجیتال دیگر را نیز برای معاملات می‌پذیرند.

 برای وارد شدن به بازار و شروع به استفاده از بیت کوین‌ها در بازارهای فارکس، ابتدا باید خطرات و مزایای آن را بدانید.

تفاوت بیت کوین و فارکس در چیست؟

تعدادی از فاکتورها وجود دارد که تجارت فارکس را از بیت کوین متمایز می‌کند. قبل از این‌که یک معامله‌گر موقعیت خود را در هر دو بازار پیدا کند‌، نیاز است از این تفاوت‌ها آگاه باشند.

مزایای تجارت فارکس با بیت کوین

  • ارزیابی‌های غیرمتمرکز: یک مزیت عمده تجارت فارکس با بیت کوین این است که بیت کوین به یک بانک مرکزی متصل نیست. ارزهای دیجیتال از نفوذ ژئوپلیتیک مرکزی و مسائل اقتصادی کلان مانند تورم خاص کشور یا نرخ بهره عاری هستند.

 

  • لوریج بالا: بسیاری از کارگزاران فارکس اهرمی برای معاملات بیت کوین ارائه می‌دهند. تاجران باتجربه می‌توانند از این امر به نفع خود استفاده کنند با این حال‌، باید به چنین حاشیه‌های بالایی نیز احتیاط کرد زیرا آن‌ها احتمال خسارات را بزرگ می‌کنند.

 

  • مقدار سپرده کم: یک معامله‌گر می‌تواند با پرداخت 25 دلار در بنگاه‌های تجاری فارکس شروع کند. چند شرکت تجارت فارکس حتی تبلیغاتی مانند مبلغ سپرده منطبق را ارائه داده‌اند. بازرگانان لازم است قانونی بودن و تنظیم مناسب کارگزار را بررسی کنند.
آلت‌کوین‌ها چه هستند و چه ارتباطی با بیت‌کوین دارند؟

هزینه پایین معاملات: بیشتر کارگزاران فارکس که ارز رمزنگاری شده را قبول می‌کنند، هزینه های کارگزاری را برای جذب مشتری جدید بسیار پایین نگه می‌دارند.

 

  • امنیت: برای انجام معامله با بیت کوین نیازی به درج اطلاعات حساب بانکی یا کارت اعتباری خود ندارید. این از نظر هزینه و امنیت مالی یک مزیت بزرگ است.

 

  • بدون مرز جهانی: معاملات بیت کوین هیچ مرز جهانی ندارند. یک تاجر مستقر در آفریقای جنوبی می‌تواند از طریق کارگزار مستقر در انگلستان معاملات فارکس را انجام دهد. چالش‌های نظارتی ممکن است همچنان نگران کننده باشد، اما اگر هم بازرگانان و هم کارگزاران تمایل به معامله داشته باشند، هیچ محدودیت جغرافیایی وجود ندارد.

خطرات معاملات فارکس با بیت کوین

  • نرخ‌های مختلف ارز: معاملات بیت کوین در چندین صرافی و نرخ ارز متفاوت است. معامله‌گران باید اطمینان حاصل کنند که درک می‌کنند بورس فارکس از کدام نرخ ارز بیت کوین استفاده می‌کند.
  • ریسک نرخ دلار: هنگام دریافت سپرده بیت کوین از مشتریان، تقریباً همه کارگزاران بلافاصله بیت کوین را می‌فروشند و مبلغ آن را به دلار آمریکا نگه می‌دارند. حتی اگر یک معامله‌گر بلافاصله پس از واریز موقعیت تجارت فارکس را اتخاذ نکند‌، باز هم در معرض بیت کوین ریسک نرخ دلار از سپرده تا برداشت ایالات متحده هستند.
  • خطر نوسان: از نظر تاریخی، قیمت بیت کوین نوسانات زیادی را از سر گذرانده. در صورت عدم وجود مقررات، نوسانات را می‌توان توسط دلالان کنترل نشده به نفع خود و ضرر یک معامله‌گر مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال‌، فرض کنید نرخ بیت کوین در داخل روز از 5000 تا 5300 دلار آمریکا به ازای هر بیت کوین در نوسان است. برای واریز ورودی 2 بیت کوین، کارگزار غیرقانونی ممکن است کمترین نرخ.ها را برای اعتبار 10 هزار دلار به تاجر اعمال کند (2 بیت کوین * 5000 دلار = 10 هزار دلار). با این حال، هنگامی که معامله گر آماده برداشت است، کارگزار ممکن است از پایین ‌ترین نرخ ارز استفاده کند. به جای 2 بیت کوین اصلی واریز شده، معامله گر فقط 1.88679 بیت کوین دریافت می‌کند (10 هزار دلار / 5300 دلار = 1.88679 بیت کوین). این کارگزار غیرقانونی ممکن است بیت کوین و دلار را مثلاً با 5150 دلار مبادله کند و مابه التفاوت را با هزینه مشتری به جیب بزند.
  • خطرات امنیتی ذاتی بیت کوین: بیت کوین‌های سپرده شده با هک کردن، حتی از کیف پول دیجیتال کارگزار مستعد سرقت هستند. برای کاهش این خطر، به دنبال کارگزاری باشید که از بیمه در برابر سرقت محافظت کند.
  • خطر لوریج: استفاده از اهرم برای معامله‌گران جدید که ممکن است مواجهه را درک نکنند خطرناک است. این خطر فقط منحصر به معاملات فارکس ارزهای رمزنگاری شده نیست و در معاملات سنتی فارکس نیز نقش دارد.
  • اختلاف طبقات دارایی: ارز رمز پایه Cryptocurrency در کل یک کلاس دارایی متفاوت است و سازوکار ارزیابی خاص خود را دارد. معاملات فارکس با بیت کوین اساساً ارز متوسط ​​جدیدی را معرفی می‌کند که می‌تواند سود و زیان را از راه‌های غیرمنتظره تحت تأثیر قرار دهد. هر پولی که در ارز پایه معامله‌گر قفل نشود، یک خطر است.

خطرات سرمایه گذاری در بیت کوین

اگرچه ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین در حال کسب محبوبیت هستند، اما هنوز خطرات مرتبط زیادی وجود دارد. انجام معاملات با ارز غیرمتمرکز و بدون پرداخت هزینه در معاملات فارکس، یک مزیت محسوب می‌شود. اما معامله اساساً ارز سوم را به آنچه جفت تجاری بود اضافه می‌کند.

برخلاف ارزهای سنتی، ارزهای رمزنگاری شده متفاوت و کاملاً غیرمتمرکز هستند. آنها از فناوری بلاکچین با سیستم عامل‌های مختلف برای کاربردهای مختلف استفاده می‌کنند. همه این عوامل باعث می‌شود که بیت کوین و سایر رمزنگاری‌ها از قابلیت‌های بسیار غیرقابل پیش بینی برخوردار باشند، زیرا ارزش آن‌ها در مبانی اساسی مانند مسائل دولتی، تنش‌های ژئوپلیتیکی، نگرانی‌های امنیتی، اخبار نظارتی، اخبار بلاکچین و بسیاری از عوامل دیگر بسیار متغیر است.

قبل از سرمایه گذاری در بیت کوین یا رمزنگاری، درک تفاوت بین سرمایه گذاری‌های رمزنگاری فیزیکی و CFD رمزنگاری مهم است.

برای خرید بیت کوین از کجا شروع کنیم؟

اگر مایل به خرید و ذخیره بیت کوین هستید، مرحله اصلی ایجاد کیف پول است. این کار تقریباً مانند افتتاح حساب بانکی برای ارز فیات است. باز کردن کیف پول می‌تواند در شرکت‌های رمزنگاری ساخته شود که کیف پول یا مبادلات رمز‌گاری را ارائه می‌دهند. برای دریافت بیت کوین، ذخیره آن‌ها و انتقال آن‌ها به دیگران از کیف پول استفاده خواهید کرد.

اکثر مردم در خرید بیت کوین فیزیکی و محافظت از کیف پول خود دچار سردرگمی می‌شوند. علاوه بر این، افراد اغلب برای معامله‌های گرانی مانند مارکت‌های FX یا CFD برای معاملات حاشیه‌ای استفاده می‌کنند مناسب نیست. خرید و فروش رمزنگاری در صرافی‌های رمزنگاری به راحتی با یک سیستم عامل تجارت در FX آسان نیست.

چگونه بیت کوین بخریم؟

سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی

  • خرید ارزهای جایگزین
  • استفاده از Crypto Exchanges برای انجام معاملات
  • خرید رمزنگاری‌های کمتر شناخته شده
  • مالکیت شخصی Cryptos
  • تجارت بین المللی ساده با حساب‌های دیگر
  • پرداخت در رمزنگاری‌ها

معایب سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی

  • معامله‌گر فاقد ابزار نمودار برای تجزیه و تحلیل و تجارت رمزنگاری است
  • خطرات ناشی از هک‌های Crypto Exchange
  • خطرات ناشی از، از دست دادن کیف پول
  • بسیاری از ارائه دهندگان کیف پول اکنون برای تایید اولویت بندی فروشندگان، پول می‌گیرند.

• مقررات مالیاتی در هنگام برداشت مبالغ کلان مشخص نیست

معاملات CFD چیست و عملکرد آن چگونه است؟

قرارداد ما به التفاوت CFD جایی است که یک خریدار و یک فروشنده توافق می‌کنند که به ازای خرید یا افزایش ارزش ارز رمزنگاری شده، هرگونه اختلاف قیمت را به صورت نقدی پرداخت کنند زیرا ارزش ارز رمزنگاری شده افزایش یا کاهش می‌یابد.

بنابراین، هیچ خریدار و “فروشنده” معمولی در چنین قراردادی وجود ندارد. اگر روند به طور دقیق پیش بینی شود، ما به التفاوت ارزش ارز رمزنگاری شده به شما پرداخت می‌شود. در غیر این صورت، متوجه می‌شوید که اختلاف را به طرف مقابل پرداخت می‌کنید.

معامله CFD ارز رمزنگاری شده به این معنی است که شما نیازی به سرمایه گذاری در دارایی واقعی ندارید. شما می‌توانید حدس بزنید که قیمت به کدام سمت می رود. همچنین لازم نیست نگران عدم امنیت باشید. CFD‌های معاملاتی همچنین به معامله گرها اجازه می‌دهد تا سطح سود و ضرر را متوقف کنند. با توجه به اینکه ارزهای رمزپایه غالباً بی‌ثبات هستند، این اغلب امری مفید است. تجارت CFD مزایای دیگری نیز به همراه دارد.

تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران

جوانب مثبت تجارت CFD Cryptocurrency

  • بدون نیاز به کیف پول رمزنگاری یا مبادله انجام پذیر است، به معنای خطرات کمتر
  • وجوه حساب شده، تفکیک شده و برخی از کارگزاران بخشی از صندوق سرمایه گذاران هستند
  • معامله‌گران می‌توانند در هر شرایط نامشخص با کاهش ضرر و مدیریت ریسک، ضرر و زیان خود را کاهش دهند.
  • شما به عنوان یک تاجر CFD ارز رمزنگاری شده به نمودارها و ابزارهای مطالعه برای کمک در تصمیم گیری دسترسی دارید.
  • ابزارهای نمودار MT4 به یک معامله‌گر کمک می‌کند تا تجزیه و تحلیل بهتری از CFD های رمزنگاری انجام ‌دهید.
  • پشتیبانی حرفه ای از کارگزاران به زبانهای مختلف

معایب معاملات Crypto CFDS

  • انتخاب محدود رمزنگارها برای تجارت
  • امکان تجارت بیت کوین جایگزین وجود ندارد
  • امکان معامله رمزنگاری‌های با محبوبیت کم وجود ندارد.
  • عدم مالکیت رمزنگاری واقعی

چگونه می‌توان معاملات رمز ارز را در MT4 آغاز کرد؟

شما می‌توانید CFD بیت کوین و سایر CFD ارزهای رمزنگاری شده را در محبوب‌ترین سیستم عامل‌های تجارت آنلاین صنعت فارکس معامله کنید، بسیاری از کارگزاران MT4 و MT5 فارکس از هر دو نسخه دسک تاپ و سازگار با دستگاه ، به علاوه WebTrader برای تجارت که از طریق مرورگر شما پشتیبانی می‌کنند، استفاده می‌کند. شما باید ابتدا با یک کارگزار قابل اعتماد Forex حساب باز کنید، حساب را تأمین مالی کنید و سپس با پول واقعی تجارت کنید. MT4 و MT5 دارای ابزارهای قدرتمند نمودار برای کمک به شما در تصمیم گیری در معاملات هستند.

  • اولین گام یافتن یک کارگزار قابل اعتماد فارکس است که تجارت CFD Cryptocurrency را ارائه می‌دهد. امروزه، بسیاری از دلالان فارکس اجازه تجارت CFD Cryptocurrency را دارند‌، اما شما باید کارگزار که تنظیم شود را پیدا کنید.
  • یک حساب آزمایشی یا live در MT4 را در کارگزار تنظیم شده ترجیحی خود باز کنید و با استفاده از پیوند ارسال شده به ایمیل خود پس از ثبت نام، پلت فرم MT4 را بارگیری کنید.
  • بستر MT4 را باز کرده و با استفاده از اطلاعات حساب ارسال شده توسط کارگزار خود به حساب خود وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید