تحلیل قیمت بیت کوین (امروز چهارشنبه 5 ام شهریور 99)

تحلیل قیمت بیت کوین ارزیپتو

امروز چهارشنبه 5 شهریور 99، شاهد خرید و فروش بیت کوین – BTC روی قیمت 11,350دلاری هستیم. در این مطلب، تحلیل قیمت بیت کوین (ارز دیجیتال Bitcoin ) ارائه شده است.

شاخص دلار آمریکا که با نماد DXY در بازارهای جهانی شناخته می‌شود، بیانگر ارزش این ارز فیات است. این شاخص اکنون در پایین‌ترین سطوح خود در دو سال اخیر قرار دارد. با این وجود، طی روزهای اخیر شاهد رشد نسبی این شاخص بودیم، رشدی که البته می‌توان آن را صرفا یک اصلاح رو به بالا تلقی کرد.

طلا و بیت کوین همواره در برابر ارزهای فیات مانند دلار آمریکا قرار دارند. در شرایط اقتصادی نامطلوب، گرایش به سمت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن افزایش می‌یابد و بالعکس، زمانی که اقتصاد یک کشور رونق داشته باشد، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که سرمایه خود را به چرخه اقتصادی کشور وارد کنند. این اتفاق منجر به آن شده که گاها حتی در تایم‌فریم‌های کوتاه، شاهد واگرایی قیمتی میان ارزهای فیات و دارایی‌های کلاس ذخیره ارزش مانند طلا و بیت کوین باشیم. در طول چند ماه گذشته که ارزش دلار پیوسته کاهش می‌یافت، قیمت جفت‌های XAUUSD و BTCUSD رو به افزایش بود و بر عکس، در هفته اخیر که شاهد افزایش شاخص دلار آمریکا بودیم، قیمت طلا و Bitcoin با اصلاح نسبی روبرو شد.

تحلیل تکنیکال

در هفته‌های اخیر سعی کردیم که روندهای قیمتی بیت کوین را به طور سلسله‌وار و به صورت اختصاصی برای مخاطبین عزیز ارائه دهیم. به عنوان مثال، اولین بار در تحلیل قیمت بیت کوین 25 مرداد بود که از تشکیل یک الگوی مثلث افزایشی در چارت قیمت این ارز دیجیتال خبر دادیم. در ادامه و در تحلیل‌های بعدی، نقش حمایتی مهم خطوط میانگین متحرک 50 دوره‌ای و 100 دوره‌ای در تایم‌فریم 4 ساعته شرح داده شد. پس از ثبت یک شکست ناموفق از سقف الگوی مثلث، اکنون شاهد از دست رفتن حمایت‌های کلیدی هستیم:

در تصویر بالا مشاهد می‌کنید که مطابق تحلیل قیمت بیت کوین 1 شهریور، قیمت با شکست الگوی مثلث افزایشی خود، روند نزولی را در پیش گرفت. در این بین، شاهد رشد مجدد قیمت تا سطح 11,850 دلار بودیم، اتفاقی که منجر به ثبت یک پولبک دقیق به خطوط میانگین متحرک 50 و 100 دوره‌ای و کف الگوی مثلث شد.

در حال حاضر قیمت توسط سطح 11,100 دلار حمایت شده است. از طرفی، سطح 11,420 دلار می‌تواند در برابر بازگشت قیمت به سطوح بالاتر از خود مقاومت نشان دهد. بنابراین، انتظار می‌رود که فعلا شاهد یک روند خنثی بین این دو سطح کلیدی باشیم. اما شکست هر یک از این سطوح به چه معنا خواهد بود؟

در صورتی که قیمت بتواند از پس مقاومت 11,420 دلاری بر بیاید، در کوتاه مدت احتمالا شاهد رشد مجدد تا سطح 11,850 دلار خواهیم بود. عبور قیمت از مقاومت 11,850 دلاری، بستر را برای ادامه روند صعودی میان مدت مهیا خواهد کرد. اما شکست حمایت 11,100 دلاری، مطابق با تحلیل‌های قبلی، ادامه مسیر اصلاح قیمت تا حمایت فوق‌العاده کلیدی 10,500 دلاری را هموار می‌کند. بنابراین طی ساعات و روزهای آینده، باید به سطوح 11,420 دلار و 11,100 دلار توجه ویژه‌ای داشت.

 

این مطلب صرفا تحلیل قیمت بیت کوین به تاریخ 5 شهریور 99 است و تصمیم به خرید بیت کوین و یا فروش آن بر عهده خریداران گرامی است.

دیدگاهتان را بنویسید