پیش بینی قیمت و تحلیل آینده ارز ماتیک ( polygon )

ارز ماتیک

شبکه ارز ماتیک ، با نام کنونی Polygon ، که با هدف افزایش قابلیت همکاری بین بلاک چین اتریوم و شبکه های سازگار چارچوب بندی شده است ، اخیراً حجم زیادی از ترافیک را تجربه کرده است. از ابتدای سال 2021 ، با افزایش چشمگیر 26.700 درصدی ارزش توکن بومی MATIC ، تحت الشعاع قرار گرفته است.

به عنوان یک رمز غیرقابل استخراج ، Polygon در حال حاضر با قیمت 1.49 دلار، از بالاترین قیمت خود در 18 می 2021 فاصله ندارد ، و سرمایه آن 14.5 میلیارد دلار (10.2 میلیارد پوند ، 11.8 میلیارد یورو) است و در رده پانزدهم ارزهای رمزنگاری شده جهانی قرار دارد.

آیا شبکه Matic گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟ همراه با این مقاله پیش بینی قیمت Polygon را دنبال کنید تا مشخص شود آیا شایسته جایگاهی در سبد سرمایه گذاری شما است یا خیر.

 

شبکه Polygon  و MATIC چیست؟

Polygon که قبلاً تحت عنوان شبکه Matic شناخته می شد (در فوریه 2021 تغییر نام داد) ، یک شبکه 2 لایه است که برای افزودن مقیاس پذیری بیشتر به اتریوم و بهبود قابلیت همکاری بین بلاک چین های آن توسعه یافته است.

با حفظ نماد توکن MATIC ، Polygon به عنوان “اینترنت بلاک چین های اتریوم” توصیف می شود ، که یک پلتفرم آسان در استفاده، برای مقیاس پذیری و توسعه زیرساخت های اتریوم است.

Polygon تلاش می کند برخی از اشکالات عمده اتریوم ، از جمله تجربه کاربری ضعیف (معاملات با تاخیر) ، توان عملیاتی ناکافی و عدم مدیریت جامعه را با راه حل جدید جانبی، حل کند.

عنصر اصلی پلت فرم Polygon SDK ، یک چارچوب مدولار انعطاف پذیر است، که به ایجاد انواع مختلف برنامه ها کمک می کند. با استفاده از زنجیره های جانبی پلاسما (طراحی شده برای تسهیل معاملات خارج از زنجیره ، سریع و مقرون به صرفه بودن آنها برای بلاک چین ها) ، شبکه Matic محیطی را ایجاد کرده است که راه اندازی ارزان تر ، آسان تر و سریعتر برنامه های غیر متمرکز (dApps) را برای بازار امکان پذیر می کند. جذابیت راه حلی که Matic ارائه کرده است به دلیل هزینه بالای سوخت در اتریوم و افزایش تقاضا در توسعه dApps بود.

Polygon یک شبکه 2 لایه برای توسعه شبکه های بلاک چین سازگار و قابل همکاری با اتریوم ایجاد کرده است. چارچوب مدولار آن سازندگان را قادر می سازد تا بلاک چین های مستقل با قابلیت های قابل تنظیم ایجاد کنند.

این پلت فرم می تواند الگوریتم های اتفاق آرای مقیاس پذیر ، ویژگی های مدولار امنیتی و محیط اجرایی WASM سفارشی خود ار به رخ بکشد. این بدان معناست که Polygon قادر به ایجاد شبکه های بلاک چین آماده برای شرکت ها و انجام تراکنش های مقرون به صرفه و تقریباً فوری است.

 

راه حل های لایه 2 چیست؟

وقتی در مورد راه حل های مقیاس بندی بلاک چین صحبت می کنیم ، آنها معمولاً به دو سطح تقسیم می شوند: راه حل های لایه 1 و لایه 2. لایه 1 به توابع مقیاس بندی در داخل بلاک چین با استفاده از الگوریتم های اتفاق ارای جدید و افزایش محدوده بلوک اشاره می کند. راه حل های مقیاس بندی لایه 2 به راه حل های خارج از زنجیره اشاره دارند. آنها قبل از اجرا در زنجیره های جانبی ، عناصر قدرت محاسباتی را از بلاک چین اصلی حذف می کنند. این کار به افزایش توان زنجیره اصلی کمک می کند.

راه حل های لایه 2 ، از جمله Polygon ، اخیراً محبوبیت پیدا کرده اند و برای پذیرش گسترده ارزهای رمزنگاری شده بسیار مهم تلقی می شوند.

معماری چند ضلعی

معماری چند ضلعی Polygon از چهار لایه متمایز تشکیل شده است که هر یک وظیفه طیف وسیعی از توابع و خدمات مورد استفاده برای چندین هدفی را بر عهده دارند.

لایه اتریوم

لایه اتریوم با مجموعه ای از قراردادهای هوشمند که بر روی شبکه اتریوم پیاده سازی شده اند ارائه می شود. این لایه می تواند استیک کردن ، نهایی شدن تراکنش ها و برقراری ارتباط بین زنجیره های مختلف Polygon و Ethereum را انجام دهد.

لایه امنیتی

لایه امنیتی در کنار اتریوم اجرا می شود و نقش “اعتبارسنجی به عنوان یک سرویس” را ارائه می دهد و یک زنجیره با یک لایه امنیتی اضافی ارائه می دهد.

لایه شبکه های چند ضلعی

لایه شبکه ها به عنوان یک اکوسیستم شبکه های بلاک چین عمل می کند که بر روی Polygon توسعه یافته است. هر کدام دارای اجتماع خاص خود هستند و بلوک های تولید کننده و آتفاق آراهای محلی را اداره می کنند.

لایه اجرا

لایه اجرا با EVM Polygon (پیاده سازی ماشین مجازی اتریوم ) که برای اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می شود ، نشان داده شده است.

زنجیره های چند ضلعی می توانند با استفاده از قابلیت ارسال پیام دلخواه Polygon هم با زنجیره اصلی اتریوم و هم با همدیگر  ارتباط برقرار کنند. این زنجیره ها به تحریک دسته ای از موارد استفاده جدید ، از جمله dApp هایی با قابلیت همکاری و مبادله ارزش بین سیستم عامل های مختلف کمک می کند.

Polygon چه ویژگی خاصی دارد؟

Polygon یکی از جدیدترین پروژه هایی است که هدف آن بهبود مقیاس پذیری و قابلیت همکاری بلاک چین هاست. چندین ویژگی عمده وجود دارد که به محبوبیت این پلتفرم و چشم انداز مثبت تحلیلگران کمک کرده است.

  1. Polygon با ماشین مجازی اتریوم سازگار است ، که برای کسانی که برنامه های خود را در اتریوم توسعه می دهند و در Solidity برنامه می سازند مفید است.

  • مدل امنیتی Polygon اختیاری است. بنابراین ، در صورت عدم نیاز ، نیازی به انعطاف پذیری به خاطر امنیت بیشتر نیست.

  • Polygon ادعا می کند که انعطاف پذیری کافی برای راه حل های مقیاس پذیری مختلف فراتر از زنجیره های پلاسما ، از جمله رولپ های خوش بینانه و رول های ZK را دارا می باشد.

پیش بینی قیمت ارز ماتیک : آیا به 10 دلار می رسد؟

توکن های MATIC برای اهداف مختلف در اکوسیستم Polygon استفاده می شوند ، از جمله پرداخت هزینه سوخت و کمک به امنیت از طریق استیک کردن. MATIC با حجم سرمایه بازارخود یکی از بزرگترین ارزها و دارای بالاترین نقدینگی در میان  20 رمز ارز برتر شناخته شد.

با پیش بینی آینده سکه MATIC ، شایان ذکر است که مسابقه برای اولین و مهمترین راه حل قابلیت همکاری هنوز در حال انجام است. رقبای Polygon ، Polkadot و Cosmos ‘Stargate ، نیز با راه حل های خود در این عرصه رقابت می کنند.

MATIC یکی از امیدوارکننده ترین ارزهای رمزپایه امسال بوده است. از ابتدای سال 2021 ، قیمت ارز رمزنگاری شده Polygon از 0.01 دلار در 1 ژانویه 2021 به بالاترین سطح 2.68 دلار در 11 مارس رسیده است. افزایش تقریباً 26.70 درصدی این ارز، استدلال مثبتی برای پیش بینی قیمت ارز پولیگان (MATIC) فراهم می کند.

آیا قدرت فعلی دوام می آورد و برای حفظ موقعیت صعودی ماتیک در سال 2021 کافی است؟ با توجه به پیش بینی قیمت کوتاه مدت و میان مدت شبکه پولیگان (MATIC) در سال 2021 ، معامله گران باید مراقب چندین سطح حمایت و مقاومت باشند.

اولین سطح مقاومت قابل توجه برای اثبات پایان نگرفتن روند صعودی ، 2.19 دلار است و پس از آن با 2.64 دلار ، در بالاترین سطح قیمتی در تاریخ MATIC ادامه می یابد. در نقطه نظر منفی ، این ارز رمزنگاری شده باید سطح حمایت را در 1.91 دلار که توسط میانگین متحرک 20 روزه (MA) شکل گرفته است ، و حمایت بعدی را در 1.51 دلار (MA 50 روزه) حفظ کند.

طبق پیش بینی قیمت MATIC CoinPedia ، این ارز “تمایل زیادی برای شکستن سطوح بالاتر از 3 دلار نشان داد”. اگرچه اصلاح در بالاترین سطح خود در کوتاه مدت محتمل به نظر می رسد ، اما آنها انتظار دارند MATIC ، با توجه بیشتر سرمایه گذاران به حد قیمتی جدیدی دست یابد و تا پایان سال 2021 به 10 دلار افزایش یابد.

پیش بینی قیمت MATIC، در سال 2021-2028

به گفته digitalcoinprice.com ، MATIC می تواند یک سرمایه گذاری سودآور در سال 2021 و پس از آن باشد. با توجه به اهداف قیمتی آن ، توکن های MATIC می توانند در سال 2021 تا 3.05 دلار افزایش یافته ، در سال 2025 به 5.5 دلار و در سال 2028 به 9.41 دلار برسند.

به نظر می رسد یک منبع تحلیلی دیگر ، Walletinvestor ، شک ندارد که توکن MATIC برای”خرید”  مناسب است یا “فروش”. آنها متوسط قیمت 5.12 دلار را برای 12 ماه آینده تعیین می کنند ، زیرا MATIC را یک سرمایه گذاری بلند مدت “عالی” می دانند. طبق پیش بینی قیمت آنها در سال 2026 ، قیمت MATIC در مدت 5 سال به 19.26 دلار افزایش می یابد.

سوالات متداول

 

 

 

 

آیا شبکه Matic سرمایه گذاری خوبی است؟

اگرچه اهداف قیمتی متفاوتی در مورد عملکرد آینده polygon وجود دارد ، اما تقریباً همه آنها صعودی هستند. MATIC یک گزینه سرمایه گذاری خوب در سال 2021 و پس از آن محسوب می شود و پتانسیل بالایی برای فراتر رفتن از بالاترین سطح فعلی خود یعنی 2.68 دلار دارد.

آیا MATIC می تواند به 10 دلار برسد؟

Polygon پتانسیل بالایی برای حرکت رو به جلو نشان داده است. اگرچه هدف قیمت 10 دلار یک شبه محقق نمی شود ، اما این ارز دیجیتال به تدریج در حال افزایش است و توجه بیشتر معامله گران روزانه و همچنین سرمایه گذاران بلند مدت را به خود جلب می کند.

آیا قیمت MATIC افزایش می یابد؟

هر دو تجزیه و تحلیل بنیادی و فنی، پتانسیل خوبی را برای حرکت توکن MATIC به سمت بالا نشان می دهد. با این حال ، MATIC ، و همچنین هر ارز رمزنگاری شده دیگر ، یک ابزار بسیار ناپایدار است و قبل از شروع معامله نیاز به بررسی دقیق دارد.

منبع مقاله : capital.com

5 نظر

دیدگاهتان را بنویسید