چگونه بیت کوین بخریم؟ + موارد اساسی هنگام خرید بیت کوین

چگونه بیت کوین بخریم؟

بسیاری از مردم نمی دانند چگونه بیت کوین را خریداری کنند، اما انجام این کار به همان راحتی ثبت نام در یک برنامه موبایل است.، اکنون بهترین زمان است تا یکبار برای همیشه درباره نحوه سرمایه گذاری بیشتر بدانید. در اینجا به تفکیک تمام مواردی که برای خرید بیت کوین باید بدانید، می پردازیم:

  • برای خرید بیت کوین، شما به کیف پول بیت کوین نیاز دارید.
  • برای خرید بیت کوین می‌توانید از روش‌های پرداخت سنتی مانند کارت اعتباری و انتقال بانکی استفاده کنید.
  •   به قیمت لحظه‌ای بیت کوین و نوسانات آن توجه کنید.

نکات مهم هنگام خرید و فروش بیت کوین

1. کیف پول دیجیتال برای معاملات بیت کوین

برای انجام معاملات بیت کوین، کاربران می‌بایست از کیف پول ارز دیجیالت استفاده کنند. داده‌های بیت کوین با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی حفظ می‌شوند. این داده‌ها شامل رشته‌های طولانی اعداد و حروف مرتبط با الگوریتم رمزگذاری ریاضی هستند که برای تشکیل آنها  استفاده می‌شود.

2. کلید عمومی

کلید عمومی محلی است که معاملات بیت کوین در آن انجام می‌شود. این کلید همچنین به عنوان امضای دیجیتالی کاربر در صفحه اصلی بستر بلاک چین ظاهر می‌شود. خلاف نام کاربری که برای ورود به شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها استفاده می‌شود، کلید خصوصی رمز عبوری است که برای خرید و فروش بیت کوین به آن نیاز دارید و مانند یک رمز محافظت شده برای انتقال بیت کوین استفاده می‌شود.

برخی از کاربران با یک رمز عبور قوی روی کیف پول و در برخی موارد با انتخاب گزینه ذخیره‌سازی سرد از کلیدهای خصوصی خود محافظت می‌کنند. از کیف پول بیت کوین نباید برای ذخیره طولانی مدت استفاده شود؛ یعنی ذخیره کیف پول به صورت آفلاین Coinbase، یک مکان امن  برای پشتیبانی از کلیدهای کاربر ارائه می‌دهد.

3. احراز هویت برای خرید و فروش بیت کوین

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده از کاربران می‌خواهد هنگام ثبت‌نام برای کیف پول‌های دیجیتال به عنوان بخشی از سیاست‌های مقابله با پولشویی هویت خود را تأیید کنند. پس به یاد داشته باشید برای خرید و فروش بیت کوین بعد از ثبت‌نام، احراز هویت ضروری است.

4. اتصال ایمن به اینترنت برای معاملات بیت کوین

اگر می‌خواهید خرید آنلاین بیت کوین یا فروش این ارز دیجیتال را انجام دهید، استفاده از کیف پول دیجیتالی لازم است. معمولا تجارت بیت کوین در شبکه وای فای ناامن یا عمومی توصیه نمی‌شود زیرا در این شرایط شما مستعد حملات هکرها قرار خواهید گرفت.

5. حساب بانکی، کارت بدهی یا کارت اعتباری برای خرید و فروش آنلاین بیت کوین

پس از تهیه کیف پول بیت کوین، می‌توانید از روش‌های سنتی مانند کارت اعتباری، انتقال بانکی (ACH) یا کارت بدهی برای پرداخت‌ها استفاده کنید تا ارز دیجیتال به کیف پول شما منتقل شود. در ادامه تصویری از رابط بیت کوین در Coinbase نمایش داده شده است که نحوه خرید و فروش بیت کوین و همچنین اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را نشان می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال از گزینه خرید استفاده کنید.

خرید

6.    مبادله بیت کوین

بعد از ساخت کیف پول دیجیتال، اکنون شما به مکانی برای خرید آنلاین بیت کوین نیاز دارید. در این مرحله شما می‌توانید بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده را از طریق صرافی‌های آنلاین بخرید. این بستر بلاک چین دقیقا مشابه سیستم عامل‌های معامله گران برای خرید سهام است. گفتنی است که در این مرحله صرافی‌ها شما را مستقیما به بازار بیت کوین متصل می‌کنند.

 

به یاد داشته باشید که مبادله بیت کوین و کیف پول بیت کوین مشابه هم نیستند. مبادلات بیت کوین مشابه بازارهای ارز است. این مبادلات سکوهای دیجیتالی هستند که توسط  بیت کوین با ارز فیات مبادله می‌شود به عنوان مثال، مبادله بیت کوین به دلار آمریکا؛ در حالی که صرافی‌ها قابلیت انتقال بیت کوین به کیف پول را به کاربران ارائه می‌دهند.

از آنجا که مهم‌ترین نکته هنگام انتخاب کیف پول برای خرید فروش بیت کوین، امنیت است، شما

نباید از کیف پول بیت کوین برای ذخیره طولانی ارز دیجیتال استفاده شود. بنابراین بهتر است بیت کوین را به یک کیف پول امن منتقل کنید.

چگونه بیت کوین بخریم؟

مبادله‌ای مانند Coinbase یکی از محبوب‌ترین راه‌های خرید آنلاین بیت کوین است، اما تنها روش نیست. در ادامه به برخی از روش‌های دیگر معامله بیت کوین می‌پردازیم:

دستگاه خودپرداز بیت کوین

خودپرداز بیت کوین دستگاهی متصل به اینترنت است که امکان تبدیل ارزهای رایج به بیت کوین و همچنین خرید آن با ارزهای رایج را فراهم می‌کند. دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در سال‌های اخیر به طور شگفت‌آوری محبوبیت پیدا کردند و نحوه کار با خودپرداز بیت کوین بسیار ساده است.

مبادلات  P2P

خدمات مبادله‌ای مانند به همتا (P2P) وجود دارند که ارتباط مستقیم میان کاربران را برقرار می‌کند و بیت کوین‌ها محلی از چنین مبادله‌ها هستند. کاربران پس از ایجاد حساب کاربری می‌توانند درخواست خرید و فروش آنلاین بیت کوین و اطلاعاتی در مورد روش‌های پرداخت و قیمت ارسال کنند. سپس کاربران پیشنهادات خرید و فروش را مرور می‌کنند و از بین آن‌ها شرکای تجاری محبوب خود برای معامله را انتخاب می‌کنند.

گفتنی است که بیت کوین‌های محلی، برخی از جنبه‌های تجارت را آسان کرده است؛ در حالی که مبادلات P2P  مانند مبادلات غیر متمرکز، سطح امنیت بالاتری نسبت به همتایان متمرکز خود دارند. با این وجود که امکان معاملات را به بهترین صورت انجام می‌دهند. علاوه‌براین سامانه‌های رتبه‌بندی نیز توسط آن‌ها ارائه می‌شود که مزیتی برای ارزیابی شرکای تجاری قبل از معامله است.

برای اطلاعات از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال ارزیپتو در کنار شماست.

25 نظر

دیدگاهتان را بنویسید