تاثیر هاوینگ بیت کوین بر پویایی بازار

ارز دیجیتال بیت کوین(BTC ) درحال نزدیک شدن به هاوینگ خود است که به طور قابل توجهی تحت تأثیر جنون ETF قرار گرفته است. طی سه چرخه گذشته، هاوینگ منجر به افزایش قابل توجهی در نوسانات شده است. کارشناسان ارزهای دیجیتال انتظار دارند که تقریباً 480 روز پس از هاوینگ، پس از فروش 30 تا 40 درصدی، به بالاترین حد خود برسد. با این حال، معرفی ETF بیت کوین می تواند این سناریو را تغییر دهد.

فرآیند هاوینگ بیت کوین

در ماه‌های اخیر، با افزایش هیجانات برای هاوینگ پیش رو، کاهش‌هایی نیز وجود داشته است. با این حال، این کاهش ها در مقایسه با استانداردهای دوره های قبلی ضعیف است. این بار، اصلاحات بیت کوین بسیار سطحی تر بوده و از 25 درصد فراتر نرفت. بیت کوین تنها حدود 15 درصد افت را تجربه کرد تا اینکه بار دیگر به مرز 70000 دلار جهش کرد.

موج آرام اخیر فروش می تواند نشانه ای از افزایش ملایم تر با نزدیک شدن به هاوینگ باشد. تردیدی وجود ندارد که بیت کوین پیش از رسیدن به بالاترین رکوردهای جدید، فروش معمول پس از نصف شدن خود را تجربه خواهد کرد. به طور مشابه، بازده در مقایسه با سهامداران سنتی بسیار هیجان انگیزتر دیده می شود. با این حال، انتظار افزایش بیش از 600 درصدی قیمت پس از آخرین نصف شدن در سال 2020 را نداشته باشید.

موج آرام اخیر فروش می تواند نشانه ای از افزایش ملایم تر با نزدیک شدن به نصف شدن باشد. تردیدی وجود ندارد که بیت کوین پیش از رسیدن به بالاترین رکوردهای جدید، فروش معمول پس از هاوینگ خود را تجربه خواهد کرد. با این حال، انتظار افزایش بیش از 600 درصدی قیمت که پس از آخرین هاوینگ که در سال 2020 رخ داد را نداشته باشید.

وضعیت فعلی دارندگان بیت کوین

دو عامل در اینجا نقش دارند. اولاً، درصد دارندگان بیت کوین بلندمدت به رکورد تقریباً 14 میلیون بیت کوین رسیده است که بیش از 70 درصد از کل عرضه در گردش 19670043 بیت کوین است. این امر به سرمایه گذارانی نسبت داده می شود که اکنون به ETF های بیت کوین روی آورده اند، همان سرمایه گذاران و موسساتی که تریلیون ها دلار را در ETF های S&P 500 ریخته اند.

اینها دارندگان بلندمدت با حداقل دوره سرمایه گذاری سه ساله هستند و تصمیمات آنها برای خرید یا فروش یک سرمایه گذاری توسط عوامل بلندمدت مانند شرایط کلان اقتصادی، تغییرات ساختاری بازار و پتانسیل بازده بلندمدت تعیین می شود. علیرغم کاهش جزئی در دوره قبل از هاوینگ، این باور قوی وجود دارد که بیت کوین پس از نصف شدن به قله های تاریخی خواهد رسید. نسبت دارندگان بیت کوین بلندمدت به سطوح رکوردی رسیده است که با افزایش علاقه به ETF بیت کوین مرتبط است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید