نیمی از سرمایه گذاران رمزارزها از سلبریتی هایی مانند کیم کارداشیان سیگنال میگیرند!؟

به گزارش cointelegraph بخش بزرگی از دارندگان رمزارزها اعلام کرده اند که ارزی را که یک سلبریتی مانند کیم کارداشیان خریداری و یا معرفی کرده است  خریداری می کنند ، زیرا توسط یک شخص مشهور یا تأثیرگذار تأیید شده است.

یک نظرسنجی جدید بینش مبهمی در مورد تمایل ظاهری سرمایه گذاران به پیروی از توصیه های های ارزهای دیجیتال افراد مشهور و تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی نشان داده است.

طبق نظرسنجی کمپانی “Morning Consultant”بین افراد 2,200 بالغ بزرگسال ایالات متحده ، 45 درصد از پاسخ دهندگان داراندگان رمزارزها اظهار کردند که در صورت تایید یک ارزدیجیتالی توسط یک سلبریتی مایل به خرید آن ارز خواهند بود.

نتایج امیدوارکننده تری نیز وجود داشت ، سه چهارم سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال پاسخ دادند به احتمال زیاد بر اساس توصیه یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود سرمایه گذاری می کنند ، در حالی که 81٪ در پاسخ به توصیه مشاور مالی سرمایه گذاری می کنند.

تقریباً 20 درصد از پاسخ دهندگان و تقریباً یک سوم دارندگان رمزارزها اظهار داشتند که از پستی که در حساب کاربری اینستاگرام کیم کارداشیان در خصوص توکن ERC-20 EthereumMax (EMAX) در اوایل ماه ژوئن منتشر شده است ، مطلع هستند. حیرت انگیز 19 درصد از پاسخ دهندگانی که تبلیغات اینستاگرام را مشاهده کردند اعتراف کردند که بعداً در EthereumMax سرمایه گذاری کرده اند. با این حال ، آنها فقط 3.8 of از کل نمونه را شامل می شوند.

این پست و پروژه از آن زمان ب جنجال منتهی شد. قیمت EMAX پس از اعلام در 26 مه به عنوان “رمزارز منحصر به فرد پذیرفته شده برای خرید بلیط آنلاین” برای مسابقه مشت زنی بوکسور شکست ناپذیر فلوید می ودر جونیور و لوگان پل در 6 ژوئن ، رشد چشمگیری داشت.

سپس EthereumMax بیش از 99 درصد از ارزش خود را در کمتر از دو هفته کاهش داد ، پس از آن کارداشیان در 13 ژوئن آگهی ای را برای 250 میلیون دنبال کننده خود منتشر کرد که نشان می داد 50 درصد از توکن های EMAX که در کیف پول مدیریت پروژه نگهداری می شد ، سوخته است.

در حالی که قبل از اینکه پست اینستاگرام طبق CoinMarketCap منتشر شود ، این توکن تا 0.000000076 دلار (هفت صفر) معامله می شد ، EMAX تا 14 ژوئن به 0.000000235 دلار (شش صفر) افزایش یافته بود – افزایش 3000 درصدی در کمتر از دو روز.

EMAX از اواسط ماه ژوئن به طور مداوم روند نزولی را طی کرده است و آخرین نماد معاملات آن با 0.000000021 دلار (هفت صفر)-91٪ کاهش از بالاترین سطح محلی که پس از تایید کارداشیان در اینستاگرام انجام شد ، کاهش یافته است.

این رویداد از سوی تنظیم کننده های مالی بی توجه نبود ، چرا که چارلز راندل ، رئیس اداره رفتار مالی بریتانیا ، پست اینستاگرام کارداشیان را احتمالاً تنها “تبلیغ مالی با بیشترین مخاطب در تاریخ” توصیف کرد. او اضافه کرد:

"من نمی توانم بگویم آیا این توکن خاص EthereumMax کلاهبرداری است یا خیر. اما متاثران شبکه های اجتماعی به طور معمول توسط کلاهبرداران دستمزد می گیرند تا به آنها کمک کند توکن های جدید را در پشت حدس و گمان محض پامپ کنند. برخی از اینفلوئنسرها سکه هایی را تبلیغ می کنند که به نظر می رسد اصلاً وجود ندارند! "

کارداشیان اولین شخصیت مشهوری نیست که خشم ناظران مالی را برای تبلیغ  رمزارزها به دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود جلب کرده است و بعید است که آخرین نفر هم باشد!

دیدگاهتان را بنویسید