بررسی و عرضه ارز دیجیتال ملی توسط بانک مرکزی ژاپن

بررسی ارز

با توجه به تحولات گسترده جهانی در حوزه ارزهای دیجیتال و تلاش برخی از کشورها مانند چین برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی، مقدمات بلندپایه مالی و پولی ژاپن ایجاد ارزهای دیجیتال را بررسی خواهند کرد.

وزارت دارایی، آژانس خدمات مالی و بانک مرکزی ژاپن جلسه‌ای برگزار کردند تا تحقیقات در مورد ارزهای دیجیتال را شروع کرده و احتمال عرضه آن توسط بانک‌های مرکزی را بررسی کنند.

با توجه به پیشرفت شتابان فناوری‌های مالی و فناوری اطلاعات، مقامات مالی و پولی ژاپن آمادگی دارند که استفاده از ارزهای دیجیتال را به سرعت گسترش دهند.

آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA)، بانک مرکزی ژاپن (BOJ) و وزارت امور اقتصاد و دارایی ژاپن جلسات متعددی را برای بررسی تاثیرات ارزهای دیجیتال و پیشبرد پژوهش‌ها و تحلیل‌های تکنولوژیکی در این زمینه برگزار کرده‌اند.

آخرین جلسه ماه گذشته میلادی برگزار شد و در این جلسه یوشیکی تاکِئوچی (Yoshiki Takeuchi) معاون وزیر اقتصاد و دارایی در امور بین‌الملل، ریوزو هیمینو (Ryozo Himino) معاون آژانس خدمات مالی در امور بین‌الملل و شینیچی اوچیدا (Shinichi Uchida) مدیر اجرایی بانک مرکزی ژاپن حضور داشتند.

اعتقاد بر این است که این سه نفر در مورد چگونگی تاثیرگذاری ارزهای دیجیتال بر سیستم ارزی جهان، که در حال حاضر متکی بر دلار است، بحث کرده‌اند.

 بانک‌های مرکزی اتحادیه اروپا، ژاپن، انگلیس، کانادا، سوئد، سوئیس و بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی اعلام کردند که قصد دارند یک پژوهش مشترک در مورد ارزهای دیجیتال انجام دهند.

در حالی که انتظار می‌رود بررسی بر روی ارزهای دیجیتال هزینه‌ها و کارمزدهای مربوط به تراکنش‌های بین‌المللی را کاهش دهند، اما این نگرانی‌ها هم وجود دارد که ممکن است این ارزهای فرصتی برای پولشویی و سایر جرایم مالی به وجود بیاورند.

بانک مرکزی ژاپن پژوهش منسجمی را درباره مسائل مربوط به ایجاد یک ارز دیجیتال شروع نکرده است. اما هاروهیکو کورودا (Haruhiko Kuroda)، رئیس بانک مرکزی ژاپن گفته است که ژاپن در حال آماده شدن برای این موضوع است:

ما از جنبه فنی و حقوقی تحقیق و مطالعه را پیش می‌بریم تا در زمانی که نیاز به پیشرفت در این زمینه باشد، بتوانیم در مسیر مناسبی قرار بگیریم.

در تابستان گذشته، دولت و بانک مرکزی شورایی را در ارتباط با لیبرا، ارز دیجیتال فیس‌بوک تشکیل دادند. اما منابع می‌گویند با توجه به تحولات خارجی، مقامات ژاپنی نیاز به مطالعه برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال ملی را بیش از پیش حس کرده‌اند.

منبع: japantimes

 

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید