آموزش تبدیل بیت کوین به تومان

آموزش تبدیل بیت کوین به تومان

احتمالا شما کسی هستید که الان با سرمایه گذاری در بیت‌کوین به سود هدف خود رسیده‌اید و میخواهید بدانید چگونه می‌توان ارز دیجیتال را به پول ‌نقد تبدیل نمود. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

حتی اگر شما سرمایه‌گذاری هستید که برای طولانی مدت در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اید و قصد فروش بیت‌کوین خود را در آینده‌ای نزدیک ندارید، باز هم مهم است که بدانید چگونه بیت‌کوین خود را به پول نقد و واحد پولی کشورتان تبدیل کنید. کسی چه می‌داند، ممکن است روزی به هر دلیلی بخواهید یا مجبور شوید بیت‌کوین خود را بفروشید.

در این مقاله، قرار است روش‌های مختلف تبدیل بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری به واحد پولی کشورتان (دلار، یورو، تومان، ریال و…) آموزش داده‌ شود.

آینده بیت کوین

بسیاری از کارشناسان معتقدند که بیت‌کوین در آینده، جایگزین اسکناس و سکه خواهدشد. به همین دلیل بسیاری از مردم شروع به سرمایه‌گذاری در آن کرده‌اند. اما در حال حاضر، تعداد افراد و مشاغلی که بیت‌کوین را به عنوان روشی برای پرداخت قبول کنند بسیار اندک است. این شاید یکی از دلیل شما برای تبدیل بیت‌کوین به واحد پولی کشور خودتان باشد. برخی از افراد هم بیت‌کوین خود را به پول نقد تبدیل می‌کنند تا خود را برای زمانی که بازار ارز دیجیتال روند نزولی به خود گرفت، آماده کنند. هیچ‌کس نمی‌خواهد با شروع کاهش قیمت بیت‌کوین، پولی را که سرمایه‌گذاری کرده‌است، از دست بدهد.

چگونه بیت کوین را به کیف پول انتقال دهیم؟

سوالی که در اینجا مطرح است این است که چگونه می‌توان پرداخت‌های بیت‌کوین را به واحد پولی رایج در محل زندگی خود تبدیل کرد؟ در این قسمت سه روش رایج در دنیا برای تبدیل بیت‌کوین آورده شده‌است.

  • از طریق درگاه پرداخت آنلاین یا اپلیکیشن‌های فروشگاهی

 اگر ترجیح می‌دهید پرداخت‌های بیت‌کوین مشتریان قبل از دریافت خودکار پول، به واحد پولی محلی تبدیل شود، این کار شدنی است. به سادگی یک درگاه پرداخت (کسب و کار آنلاین) یا  اپلیکیشن فروشگاهی را انتخاب کنید که این سرویس را ارائه می‌دهند، مانند Bitpay. این سرویس‌ها بیت‌کوین پرداختی توسط مشتریان شما را دریافت می‌كنند و سپس مقدار معادل ارزی را که انتخاب کرده‌اید در روز کاری بعد به حساب بانك تجاری شما واریز می‌كنند، این سرویس معمولا هزینه کمی دارد که قبل از واریز به حساب شما کارمزد از آن کسر می‌شود.

  • از طریق معامله رمز ارز

 اگر از درگاه پرداخت یا برنامه فروشگاهی استفاده می‌کنید که پرداخت‌های بیت‌کوین مشتریان را مستقیماً به کیف پول دیجیتال شما می‌فرستند، می‌توانید آن را خودتان از طریق صرافی ارز  قابل اعتماد تبدیل کنید. می‌توانید آن را با ارز فیات یا ارز دیجیتال دیگری مانند اتریوم مبادله کنید.

برای استفاده از صرافی باید در صرافی موردنظر حساب کاربری ایجاد کنید و بیت‌کوین را از کیف پول دیجیتال خود به کیف پول موجود در حساب صرافی خود ارسال کنید. برای فروش بیت‌کوین از طریق سیستم عامل، طبق دستورالعملی که خود صرافی اعلام می‌کند، عمل کنید. سپس صرافی بیت‌کوین شما را خریداری کرده و پرداخت را طبق واحد پولی انتخابی شما به حساب بانکی شما می‌فرستد، که البته اینجا هم صرافی‌ها کارمزد انجام این خدمت را قبل از واریز کسر می‌کنند.

چگونه می‌توانید در کیف پول Trust بیت کوین دریافت کنید؟
  • از طریق پلتفرم های معاملاتی

 می‌توانید بیت‌کوین موجود در کیف‌پول دیجیتال خود را ازطریق پلتفرم معاملات همتا به‌ همتا مانند کوین‌بیس (Coinbase)، کراکن ( Kraken) یا هر وب سایت و پلتفرمی که امکان معامله ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند، بفروشید.

  • حسابی ایجاد کنید و مقدار بیت‌کوین موردنظر برای فروش و همچنین نوع پرداختی را که می‌خواهید بپذیرید وارد کنید. پرداخت‌ها می‌توانند نقدی، حضوری یا پرداخت‌های آنلاین مانند نقل و انتقالات بانکی باشند.
  • شما بیت‌کوین را از کیف‌پول دیجیتال خود به حساب امانی ایمن ارسال خواهیدکرد.
  • پس از دریافت پرداخت توافق‌شده از خریدار، بیت‌کوین آزادشده و به کیف‌پول شما ارسال می‌شود.

هزینه‌ها در وب سایت‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی به‌طور قابل‌توجهی کم‌تر است، به این معنی که شما می‌توانید پول بیشتری را نگه‌دارید. این کار یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای تبدیل بیت‌کوین به واحد پولی است، که می‌توان پول نقد را مستقیماً از حساب بانکی برداشت کرد.

برای اطمینان از ایمنی پول، توصیه می‌شود برای واریز و برداشت پول، فقط از یک حساب استفاده شود. اگرچه این روش سریع‌ترین نیست، اما انجام آن ایمن، آسان و ساده است.

تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران

تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران

در ایران بحث ارز دیجیتال نسبت به بقیه کشورها بحثی جدیدتر است، و فروشگاهی وجود ندارد که از شما به جای پول کالای موردنظرتان بیت‌کوین دریافت کند.

که دلیل آن بیش‌تر مربوط به نوسانات دلار در کشورمان است. از این‌رو در کشور ما تبدیل بیت‌کوین به تومان بحث مهم‌تری است و لازم است هر فرد دارای بیت‌کوین با روش تبدیل بیت‌کوین به تومان و ریال آشنا باشد.

وب سایت‌های آنلاین زیادی وجود دارند که به شما می‌گویند میزان بیت‌کوین شما معادل چند ریال ایران است و با فروش بیت‌کوین چقدر پول نصیب‌تان می‌شود.

شما با جست و جو در اینترنت می‌توانید وب سایت‌های آنلاین تبدیل بیت‌کوین به تومان را بیابید و از نرخ روز بیت‌کوین قبل از فروش آگاه شوید.

تنها راهی که در ایران برای تبدیل بیت‌کوین به تومان وجود دارد، مراجعه به صرافی‌های آنلاین است، مانند صرافی آنلاین ارزیپتو

 این پلتفرم های معاملاتی، بستری را برای انجام معاملات همتا به همتای بیت‌کوین و هر نوع ارز دیجیتال دیگری فراهم می‌کنند و به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می‌کنند. در ازای هر معامله‌ای که از این طریق انجام شود، درصدی از معامله را به عنوان کارمزد از طرفین دریافت می‌کنند.

در ایران چون قانونی راجع به تبادل ازرهای دیجیتال وجود ندارد و بحث مالیات فعلا عملی نشده‌است. ممکن است درصد کارمزدهای صرافی‌های مختلف با هم اندکی اختلاف داشته‌باشند. پیشنهاد ما این است که پلتفرمی را انتخاب کنید که بیش‌ترین امنیت را داشته باشد، حتی اگر میزان کارمزد دریافتی آن نسبت به بقیه صرافی‌ها اندکی بالاتر باشد.

صرافی آنلاین تبدیل بیت کوین به ریال

صرافی آنلاین تبدیل بیت کوین به ریال

  1. ابتدا وارد وب سایت پلتفرم معاملاتی موردنظر شوید و در آنجا با ایمیلی که به آن دسترسی دارید ثبت‌نام کنید. ( حتما ایمیلی که متعلق به خودتان است را وارد کنید، چون معمولا باید با ورود به ایمیل خود، عضویت را تایید کنید.)
  2. احراز هویت مرحله دوم می باشد، بدین معنی که اطلاعات ثبت شده در سامانه باید تایید شوند که متعلق به شخص حقیقی شما است. پس لازم است که اطلاعات دقیقی از خود را در وب سایت وارد کنید تا در این مرحله به مشکلی برنخورید، معمولا این مرحله یک تا دو روز زمان می‌برد.
  3. پس از تأیید حساب، شما در صرافی کیف پولی دارید که می‌توانید با ورود به آدرس اختصاصی صرافی، اقدام به انتقال بیت‌کوین به کیف پول خود نمایند.
  4. پس از تأیید تراکنش در شبکه بلاک‌چین،کیف پول مربوط به بیت‌کوین انتقال یافته به صورت خودکار شارژ می‌شود.
  5. پس از این مرحله، شما می‌توانید درخواست فروش بیت‌کوین خود را با قیمت و حجم دلخواه ثبت نمایید و در صورت وجود خریدار، سفارش فروش خود را تکمیل نمایید.
  6. پس از انجام فروش، کیف پول ریالی کاربر به صورت اتوماتیک شارژ خواهد شد. امکان درخواست برداشت ریال / تومان از کیف پول به حساب بانکی‌تان میسر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید