حمله سایبری به اسمارت چین بایننس سرقت 12.7 میلیون دلار بیت کوین !

پلتفرم pNetwork در بستر اسمارت چین (BSC) جدیدترین بایننس هدف حمله هکرها بوده و ۱۲.۷ میلیون دلار بیت کوین از آن به سرقت رفته است.

به گزارش CoinTelegraph طبق توئيتی که تاریخ 20 سپتامبر pNetwork منتشر کرده است: حمله اتفاق افتاده منجر به سرقت 277 pBTC شده است. 

این پلتفرم افزود اگر هکرِ «Black hat» بیت کوین‌ها را بازگرداند، می تواند 11.5% آن را برای خود نگهدارد.

“قابل توجه هکرِ «Black hat» با وجود اینکه این درخواست تیری در تاریکی است اما درصورت بازگشت ارز $1,500,000 مژدگانی خواهد گرفت!

تیم pNetwork زمان نگارش این خبر هیچ اطلاعات بیشتری در مورد این سوء استفاده منتشر نکرده است. تیم pNetwork هنوز در مورد این که آیا برنامه ای برای جبران خسارت کاربران بیانه ای ارائه نکرده است.

در پی اتفاقات رخ داده قیمت توکن PNT توکن PNetwork در 24 ساعت گذشته 18 درصد سقوط کرده است.

 

pNetwork اولین پلتفرم زنجیره ای نیست که به عنوان مبادله غیر متمرکز THORChain در ماه جولای 7.6 میلیون دلار از دارایی آن هک شد. فقط چند هفته بعد ، THORchain مجدداً به قیمت حدود 8 میلیون دلار هک شد. خوشبختانه برای این پلتفرم ، هکر “کلاه سفید” بود و قول داد که وجوه را با پاداش 10 return پس می دهد.

زنجیره هوشمند Binance امسال بیش از حد نرمال خود دچار سوء استفاده هکر ها شده است.

لیست دائمی در حال افزایش درحال سرقت BSC شامل PancakeBunny ، Cream Finance ، bEarn ، Bogged Finance ، Uranium Finance ، Meerkat Finance ، SafeMoon ، Spartan Protocol ، BurgerSwap ، Belt Finance و در حال حاضر pNetwork است.

Binance Smart Chain همچنین در اوایل ماه آگوست دچار هک بی ساقه Poly Network شد که 253 میلیون دلار از BSC و بیش از 600 میلیون دلار در کل سرقت شده است ، هرچند هکر خوش قلب تقریباً تمام مبلغ را پس داد.

دیدگاهتان را بنویسید