ساتوشی، کوچکترین واحد در بیت کوین، به فرهنگ لغت آکسفورد اضافه شد.

واحد

کوچکترین واحد بیت کوین ساتوشی نامیده می شود. دانشگاه مطبوعات آکسفورد به تازگی رشته ای از کلمات جدید را به پایگاه داده (OED (oxford English dictionary اضافه می کند. حامیان کریپتو کارنسی متوجه شده اند که کلمه “ساتوشی” به فرهنگ لغت آکسفورد نیز اضافه شده است. بانک اطلاعاتی فرهنگ انگلیسی آکسفورد اصطلاح ساتوشی را چنین تعریف می کند: “کوچکترین واحد پولی در سیستم پرداخت دیجیتال بیت کوین، برابر با یکصد میلیون بیت کوین.” تقسیم بیت کوین توسط ساتوشی ناکومیتا در سال 2008 انجام شد.

 

آیا ساتوشی با بیت کوین فرق دارد؟

ساتوشی و بیت کوین یکی هستند و ساتوشی واحد کوچکی از بیت کوین محاسبه می‌شود. اگرچه نماد واحدی از ساتوشی هم اکنون مورد قبول همگان قرار نگرفته است، اما معمولا به صورت مخفف شده و به شکل sat یا s نمایش داده می شود. بیت کوین برابر با 100 میلیون ساتوشی است و در سال 2010 فردی به نام ریبوک پیشنهاد کرد که یک صد بیت کوین یک ساتوشی نامیده شود.

 

بیشتر بخوانید: تلاش آژانس های مالیاتی برای فرار از پرداخت مالیات کریپتو

 

سال‌هاست که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال سعی دارند نمادی را به واحد ساتوشی اضافه کنند. اما هنوز هیچ طرحی به طور گسترده اتخاذ نشده است. گرچه تعداد کمی از افراد جامعه رمزنگاری از نمادی شبیه بهS  برای نشان دادن کوچک‌ترین واحد استفاده کرده‌اند. گفتنس است که کلمه بیت کوین در سال 2014 به OED  ضافه شد و اصطلاح بیت کوین را این گونه تعریف کرد:

نوعی ارز دیجیتال که در آن سابقه معاملات حفظ می‌شود و واحدهای جدید ارزی با حل محاسباتی ریاضی تولید می‌شود و مستقل از یک بانک مرکزی عمل می‌کنند.

نظر شما در مورد فرهنگ لغت آکسفورد که کلمه ساتوشی را اضافه می کند چیست؟ به ما بگویید که درباره این موضوع چه می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید