کیف پول بلاکچین چیست؟ و آموزش ساخت اکانت در این ولت

کیف پول بلاک چین ارزیپتو

کیف پول بلاکچین محیط کاربری بسیار ساده و راحتی دارد و برای همه افراد به راحتی قابل استفاده است. دسترسی به این کیف پول از تمام دستگاه‌ها (دسکتاپ یا موبایل)، امکان‌پذیر است.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین فناوری جدیدی است که انقلاب عظیمی در صنعت تکنولوژی و دنیای آنلاین ایجاد کرد. بلاک چین به کارfران کمک می‌کند تا امکان ثبت اطلاعات را به صورت دائمی و بدون امکان تغییرات داشته باشند.

به زبان ساده‌تر بلاک چین پایگاه اطلاعاتی است که روی سرورهای مشخصی فعالیت نمی‌کند؛ بلاک چین به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت شبکه‌ای و روی سیستم‌های مختلف متصل شده است. یکی از مزایای بلاک چین‌ها عدم هک یا حذف سوابق به دلیل استفاده از رمزنگاری هاست. هرچقدر احتمال دخالت شخص سوم در این فرایند کم‌تر باشد، خدمات بلاک چین دقیق‌تر و با امنیت بیشتر انجام می‌شوند.

کاربردهای بلاک چین

همانطور که می‌دانید بیت کوین اولین ارز دیجیتال در برنامه بلاک چین بود و گفتنی است که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، موفق‌ترین کاربرد بلاک چین محسوب می‌شوند.

به طور کلی هر کجا که نیاز به ذخیره اطلاعات یا ایجاد امنیت بالا برای فرایندهای معاملاتی باشد پای بلاک چین به وسط میاید. به عنوان مثال زمانی که صحبت از انتخابات مهم دولتی مطرح می‌شود، بلاک چین سکوی محکمی برای اجرا و عدم دخالت نیروی انسانی و تقلب است. علاوه‌بر این استفاده از برنامه بلاک چین در چرخه تامین و حمل‌و‌نقل نیز نقش مهمی دارد. به طوری که شرکت‌های تولیدکننده به کمک بلاک چین می‌توانند چرخه محصول از زمان تولید تا زمان رسیدن به دست مشتری را کنترل و بررسی کنند.

سیستم بلاک چین تنها به یک کشور محدود نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید با افراد دیگر در سایر کشورها معاملات تجاری انجام دهید.

تصور کنید صاحب یک مجموعه فرهنگی هستید و می‌خواهید ارزش مجموعه خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنید. شما می‌توانید با تبدیل به توکن‌های دیجیتالی از متقاضیان کشورهای دیگر نیز برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه دعوت کنید. به این ترتیب دارایی شما به راحتی و بدون نیاز به سیستم متمرکز بانکی قابل انتقال به غیر خواهد بود.

البته متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد هستند که به فناوری بلاک چین اعتمادی ندارند و برای معاملات خود از سیستم‌های متمرکز و پردردسر بانکی کمک می‌گیرند. جای امیدواری دارد که با توسعه هوش مصنوعی و پیشرفت تکنولوژی، بلاک چین بتواند در سال‌های آینده بخش عمده معاملات افراد را شکل دهد.

کیف پول بلاکچین

کیف پول بلاک چین یکی از پرطرفداترین ترین کیف پول‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

خدمات بلاک چین به صورت کاملا آنلاین و همین طور رایگان انجام می‌شود. گفتنی است که کاربران برای دسترسی به حساب امنیتی خود می‌بایست یک ایمیل و گذر واژه به سیستم ارائه دهند. کیف  بلاک چین، کلیدهای خصوصی (همان بیت کوین‌ها) را روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌کند، اما در وبسایت‌ها خود به تنهایی اثبات کرده‌اند که تمام کلمات عبور، رمزنگاری شده هستند و این شرکت هیچ‌گونه دسترسی به ارزهای دیجیتال کاربران ندارد.

کیف پول بلاکچین با نرم‌افزاری که برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS ارائه داده، قابلیت استفاده راحت‌تر برای کاربران موبایل را فراهم کرده است.

سایت blockchain یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین سایت‌ها در جهان شناخته شده است و در درجه اول برای ارسال بیت کوین طراحی شده است. بنابراین برای ایجاد پیام در بلاک چین می‌بایست مقداری بیت کوین را از یک حساب به حساب کاربری دیگر ارسال کنید.

وقتی بیت کوین را به حساب کاربری شخص دیگر ارسال می‌کنید، تاریخچه معاملات در بلاکچین ثبت می‌شود و پس از انجام معامله امکان حذف اطلاعات وجود ندارد که این موضوع مفهوم پایداری قدرتمند که یکی از مهمترین ویژگی بالاکچین است را نشان می‌دهد.

آدرس کیف پول بیت کوین از 32 مشخصه ( اعداد و حروف ) تشکیل شده است. توجه داشته باشید که آن را در محلی امن نگهداری کنید؛ چرا که تنها با همراه داشتن آن می‌توانید ارسال و دریافت بیت کوین را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: برنامه هفته بلاک چین پاریس به علت شیوع ویروس کرونا

آموزش تصویری ساخت اکانت در بلاکچین

ساخت کیف پول در وبسایت Blockchain.com بسیار آسان است و در کم‌تر از چند دقیقه انجام می‌شود.

1- ابتدا وارد وب‌سایتcom شوید و گزینه Sign Up یا Get a Free Wallet را انتخاب کنید.

لاگین در سایت

2- مطابق تصویر زیر، فرم ثبت‌نام را تکمیل کنید و روی Create My Wallet کلیک کنید. توجه داشته باشید که باید یک ایمیل معتبر وارد کنید، زیرا لینک تایید به ایمیل شما ارسال می‌شود. همچنین بهتر است برای امنیت بیشتر، یک کلمه عبور امن شامل اعداد و حروف انتخاب کنید.

مشخصات حساب

3- اکنون کیف پول شما ساخته و وارد پنل کاربری کیف پول می‌شود.

برای افزایش امنیت کیف پول، ایمیلی که برای تایید حساب کاربری برای شما آمده است را فعال کنید.

تایید ایمیل

خرید بلاک چین برنامه گسترده‌ای است که نیاز به دانش کافی برای حضور در بازار ارز دیجیتال دارد. در صورتی که در زمینه بلاک چین سوال یا دیدگاهی دارید در بخش زیر با ما به اشتراک بگذارید.

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید