رئیس جمهور ترکیه: ما در حال جنگ با بیت کوین هستیم!

ترکیه جنگ با بیت کوین

آیا اردوغان آنقدر از آنچه در اطرافش اتفاق می افتد بی خبر است که اعلام جنگ با بیت کوین کند؟ در مقاله ای با عنوان “رئیس جمهور ترکیه می گوید “ما در حال جنگ با بیت کوین هستیم” در بیت کوین و توییتر به راه افتاده است و هم مورد تمسخر و هم انتقادات حقوقی قرار گرفته است. با این حال ، ما متوجه یک جزئیات مهم شدیم: مقاله حاوی نقل قول مستقیم از اردوغان نیست!

جنگ با بیت کوین

هنگامی که رئیس جمهور اردوغان رئیس بانک مرکزی را در ماه مارس برکنار کرد و ارزش لیر ترکیه در برابر دلار به شدت کاهش یافت ، جستجوی گوگل برای عبارت "بیت کوین" در سراسر کشور ترکیه افزایش پیدا کرد. " هرچه سیاستمداران فشار را بیشتر می کنند ، #بیت کوین سریعتر موفق می شود.

آیا این جنگ با بیت کوین است یا به طور کلی جنگ با رمز ارزها؟

مقاله اصلی با استناد به یک منبع اصلی و به طور کلی قابل اعتماد ، مقاله ای به زبان ترکی در Bloomberght با عنوان “اردوغان: ما یک جنگ جداگانه با ارزهای رمزنگاری شده داریم”. بر اساس گزارشات ، رئیس جمهور برنامه ملاقات جوانان را برگزار کرد ، بنابراین مخاطبان وی دانشجویان سراسر کشور بودند. آنها در مورد لیر ترکی دیجیتال ، CBDC پیشنهادی کشور بحث می کردند و یکی از شرکت کنندگان در مورد دیدگاه های فعلی آنها در مورد ارزهای رمزنگاری شده سوال کرد:

اردوغان گفت که مشکلی برای ایجاد رمزارز ندارند، در حالی که دارند با رمزارز ها در جنگ هستند.

ما هیچ حق بیمه ای به رمزارزها نخواهیم داد.ما با پول خود که هویت اساسی ماست به راه خود ادامه می دهیم. "

اردوغان

او در حقیقت هرگز به جنگ علیه بیت کوین اشاره ای نکرده است.

اردوغان مدعی شد که این کشور “قطعا” مشکلی با گسترش ارزهای دیجیتالی ندارد.

با این حال ، ترکیه با پول خود که به اعتقاد وی بخشی از هویت ملی است ادامه خواهد داد. 

دیدگاهتان را بنویسید