وب مانی چیست؟ + آموزش تصویری ساخت حساب

وب مانی ارزیپتو

وب مانی یک سیستم پرداخت آنلاین برای فعالیت های تجاری است که در سال 1998 تأسیس شده دفتر اصلی این شرکت در روسیه واقع شده است وتاکنون بیش از 40 میلیون نفر از سراسر جهان به این سیستم پیوسته اند. زیرا به مراتب بهتر و بیشتر از سيستم‌های پرداخت الکترونیکی ديگر در جهان تكامل یافته است و به همین دلیل می تواند انعطاف پذیری بسیاری بالایی برای خدمت رسانی به مشتریان خود داشته باشد با استفاده از وب مانی، کسب و کارهای آنلاین قادر خواهند بود تا خدمات خود را به مردم در سراسر جهان بفروشند و مردم هم می‌توانند خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را از پذیرندگان وبمانی خریداری نمایند.

وب مانی چیست؟

همان طور که پیش‌تر هم گفته شد، وب مانی (webmoney) یک سیستم پرداخت الکترونیکی بسیار سریع است. این سیستم پرداخت آنلاین منعطف به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به حساب بانکی پرداخت‌های خود را انجام دهید. تراکنش‌های مالی شما توسط سیستم پرداخت آنلاین وب مانی با امنیت بسیار و غیرقابل بازگشت انجام می‌شود. جالب است بدانید که هم اکنون وب مانی بیش از 30میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

کاربرد وب مانی

وب مانی و استفاده از خدمات آن مزایای بسیاری برای مصرف‌کنندگان این سیستم آنلاین دارد. از جمله پرطرفدارترین کاربردهای وب مانی، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و شارژ حساب‌های مختلف اینترنتی است.

نحوه شارژ کیف وب مانی چگونه است؟

کاربران می‌توانند برای شارژ کیف وب مانی از طریق انتقال بانکی یا دریافت سرمایه از سایر افرادی که دارای حساب هستند و از طریق صدور فاکتور این کار را انجام دهند.

 کارمزد وب مانی چگونه محاسبه می‌شود؟

به ازای هر بار انتقال پول در وب مانی، مقدار 0.8درصد از کل مبلغ انتقال به عنوان کارمزد دریافت می‌شود.

چه زمانی کارمزد وب مانی صفر محاسبه می‌شود؟

  1. زمانی که انتقال بین کیف پول‌هایی با wm یکسان باشد؛
  2. بین کیف پول‌های تک نوع باWebMoney Passport یکسان و همچنین برای کاربرانی که WMPassport آن‌ها کمتر از intal نیست؛
  3. برای پرداخت در WMV که کمتر از 500 واحد نباشد؛

نحوه ساخت کیف پول وب مانی

آموزش

  • پس از ورود به وب‌سایت wmtransfer.com گزینه log in را انتخاب کنید.

 

آموزش

  • با دیده شدن صفحه ثبت نام، امکان ورود ایمیل یا شماره همراه خود (بدون صفر) را خواهید داشت.
  • با انتخاب کلمه عبور امن و ورود کد تصویر شما امکان انتخاب گزینه enter را دارید.

آموزش

  • در این مرحله حساب کاربری شما ساخته می‌شود و می‌توانید کیف پول وب مانی خود را بسازید.

آموزش وب مانی

  • پس از ساختن کیف پول می‌توانید شماره حساب خود را مشاهده و آن را کپی کنید. توجه داشته باشید این شماره حساب را باید به شخص یا شرکتی که می‌خواهد برای شما وب مانی واریز کند ارائه دهید.

آموزش افتتاح حساب وب مانی

  • برای خرید وب مانی یا فروش آن شما نیاز به پنل اصلی حساب کاربری دارید. نوع کیف پول خود را از میان WMZ ، WME و غیره انتخاب کنید.
  • در ادامه دکمه continue را انتخاب کنید.
  • پس از ساختن کیف پول می‌توانید شماره حساب خود را مشاهده و آن را ذخیره کنید. توجه داشته باشید این شماره حساب را باید برای خرید وب مانی به شخص یا شرکت مورد نظر بدهید.

سوالات رایج هنگام ساخت حساب وب مانی

  • هزینه ساخت حساب وب مانی چقدر است؟

کاربران برای ساخت حساب وب مانی نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهند داشت.

  • آیا شارژ حساب وب مانی بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟

بله، در صورتی که تراکنش روزانه شما در وب مانی به بیش از 100 دلار برسد، شما ملزم به احراز هویت و ارتقاء حساب وب مانی هستید.

  •  آیا امکان استفاده از خدمات وب مانی برای ایرانیان وجود دارد؟

بله، با توجه به اینکه دفتر اصلی وب مانی در روسیه قرار دارد، ایرانیان می‌توانند بدون دغدغه از تحریم‌ها از خدمات وب مانی بهره‌مند شوند.

  • از کجا می توانم وب مانی بخرم؟

برای خرید انواع کیف پول وب مانی شما می‌توانید از طریق صرافی‌های مجاز و همچنین وب سایت ارزیپتو اقدام کنید.

  • پرفکت مانی بهتر است یا وب مانی؟

این روزها از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های دیجیتال ایرانیان، وب مانی و پرفکت مانی محسوب می‌شود و دلیلی عمده آن عدم تحریم ایران توسط شرکت‌های این دو سیستم پرداخت است.

به یاد داشته باشید برای داشتن حساب وب مانی و پرفکت مانی شما نیازی به مستر یا ویزا کارت نخواهید داشت.

همان طور که گفته شد، کیف پول‌های وب مانی و پرفکت مانی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند اما از نظر نرخ کارمزد و بعضی موارد دیگر، با هم فرق نیز دارند.

میزان نرخ کارمزد وب مانی با مقدار  0.8 درصد از پرفکت مانی که به ازای هر پرداخت تنها  0.5 درصد کارمزد دریافت می‌کند، اولین و شاید مهم‌ترین تفاوت این دو سیستم پرداخت است. علاوه‌براین محبوبیت یکی از معیارهای مهم عملکرد کیف پول‌های دیجیتال تلقی می‌شود. اینکه یک کیف پول در سراسر جهان دارای طرفدار و اعتبار بیشتری باشد، کاربران را ترقیب به استفاده از خدمات آن می‌کند. وب مانی با افتتاح یک شعبه در انگلستان نیز توانسته به محبوبیت و اعتبار خود اضافه کند و به این ترتیب کاربران بیشتری را به خود جذب کند.

کاربران ایرانی می‌توانند برای آموزش نحوه خرید وب مانی یا فروش آن به وبلاگ ارزیپتو مراجعه کنند. همچنین برای استفاده از امکانات وب مانی، ارزیپتو خدمات ویژه‌ای در اختیار شما قرار داده است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در رابطه با پرفکت مانی بدانید! آموزش تصویری

4 نظر

دیدگاهتان را بنویسید