اتریوم چیست؟ و بهترین کیف پول اتریوم برای نگهداری دارایی دیجیتال

اتریوم چیست؟ و بهترین کیف پول اتریوم برای نگهداری دارایی دیجیتال

اتریوم یک سیستم غیرمتمرکز است، یعنی توسط هیچ یک از نهادها کنترل نمی شود. اغلب خدمات آنلاین، کسب و کارها و موسسات مالی توسط یک سیستم متمرکز دولتی و یا غیر دولتی کنترل می شوند. این رویکرد صدها سال است که مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که تاریخ بارها و بارها ثابت کرده که این سیستم ناقص است؛ به ویژه زمانی که احزاب و دولت ها به یکدیگر اعتماد ندارند.

یک رویکرد متمرکز به معنای تحت کنترل بودن یک قدرت متمرکز  است؛ اما به معنای یک نقطه شکست نیز می‌تواند باشد. این رویکرد باعث می‌شود که برنامه‌های کاربردی و سرورها نسبت به حملات هکرها و حتی قطع برق آسیب‌پذیر باشند.

اگر بخواهیم اتریوم را به زبان ساده‌تر تعریف کنیم، باید بگوییم که از تراکنش‌های وابسته به سیستم بانکی و پولی نیست.

اتریوم هم مانند بیت کوین برای زمانی ساخته شد که کاربران برای معاملات به هیچ ارگان یا سیستم بانکی وابسته نباشند.

ویژگی‌های اتریوم

اتریوم بر اساس پروتکل بیت کوین و بلاک چین آن طراحی شد؛ اما سیستم اتریوم به گونه‌ای است که برنامه‌های خارج از سیستم پولی را نیز پشتیبانی کند. تنها شباهت این دو بلاک چین در آن است که در هر دو سیستم ارزی، امکان ذخیره تاریخچه معاملات در شبکه وجود دارد. البته جالب است بدانید که بلاک چین اتریوم تعداد بیشتری را در خود ذخیره می‌کند. علاوه بر تاریخ تراکنش‌ها، لازم است که هر نود یا گره در شبکه اتریوم، آخرین وضعیت یا اطلاعات هر قرارداد هوشمند، موجودی هر کاربر و تمام کدهای قرارداد هوشمند و جایی که آن‌ها ذخیره شده است، دانلود شود.

اساسا بلاک چین اتریوم را می‌توان به عنوان یک ماشین انجام تراکنش‌ها توصیف کرد. این ماشین قادر است تعدادی ورودی و تراکنش‌هایی که بر اساس این ورودی‌های جدید هستند را بررسی کند. هنگامی که تراکنش‌ها انجام شوند، ماشین تراکنش به سراغ موقعیت بعدی می‌رود.

اتریوم از دو سال گذشته تا کنون حدود سه هزار درصد رشد قیمت داشته است. با توجه به این رشد قیمت و محبوبیت این پلتفرم، افراد زیادی به جرگه ماینرهای این ارز دیجیتال پیوسته‌اند. یکی از ویژگی‌های جالب بلاک چین‌های باز این است که همه افراد می‌توانند در ماینینگ شرکت کنند.

از آنجا که اتریوم روی یک برنامه غیرمتمرکز در بلاک چین چیده شده است، کاربران می‌توانند از همه ویژگی‌های آن استفاده کنند.

از دیگر ویژگی‌های مهم اتریوم می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • عدم امکان تغییر در این ارز؛
  • غیرقابل نفوذبودن سیستم اتریوم؛
  • امنیت بالا؛
  • فعالیت دائمی بدون توقف؛

به طور کلی به کمک خدمات غیرمتمرکز اتریوم، شما امکان انجام هر گونه فعالیتی را خواهید داشت. مثل پرداخت، بیمه و بسیاری دیگر.

پلتفرم‌هایی نظیر اتریوم، بستر خوبی برای ایجاد اعتماد میان شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در کسب ‌و کار است.

بیشتر بخوانید: اتریوم کلاسیک چیست! و چه تفاوتی با اتریوم دارد؟

تفاوت بیت کوین و اتریوم

بسیاری از افرادی که تازه به دنیای ارزهای دیجیتال پا گذاشته‌اند، تصور می‌کنند که اتریوم و بیت کوین با یکدیگر مشابه هستند. البته اتریوم تا حدودی عملکردی نظیر بیت کوین دارد. خرید و فروش اتریوم نیز همانند بیت کوین صورت می‌گیرد. علاوه‌بر این قیمت لحظه‌ای اتریوم نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال مدام در نوسان است.

اگرچه تفاوت‌های فنی بسیاری در بلاک چین اتریوم وجود دارد اما این ارز دیجیتال اهدافی نظیری بیت کوین را دنبال می‌کند.

هدف از طراحی بیت کوین ایجاد یک سیستم پرداخت جهانی و کاملا غیرمتمرکز است. اما هدف از ساخت اتریوم حذف تمرکز از همه مراحل و فرایندهاست.

علاوه‌بر تفاوت‌های فوق، جالب است بدانید که بلاک چین بیت کوین برای رهگیری این که ارز دیجیتال به چه کسی تعلق دارد، استفاده می‌شود. در حالی که بلاک چین اتریوم برای برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی شده است.

از دیگر تفاوت‌های اتریوم و بیت کوین، میزان کم‌تر کارمزد اتریوم نسبت به بیت کوین است. علاوه‌بر این سرعت تراکنش اتریوم بسیار بیشتر از بیت کوین محاسبه می‌شود.

البته به صورت دقیق نمی‌توان مشخص کرد که بیت کوین بهتر است یا اتریوم، زیرا هر دو اهداف مشخصی را دنبال می‌کنند که یکسان نیست.

استخراج اتریوم چگونه است؟

استخراج اتریوم به سه روش انجام می‌شود:

  •  استخر استخراج؛
  •  استخراج انفرادی؛
  •  با استفاده از خدمات استخراج ابری؛

انواع کیف پول اتریوم کدامند؟

کیف پول‌های بسیاری از ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی می‌کند که شامل لیست زیر است:

  • کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S
  • کیف پول Trezor
  • کیف پول KeepKey

بهترین کیف پول دسکتاپ اتریوم

  • کیف پول Mist
  • کیف پول Exodus
  • کیف پول Metamask

بهترین کیف پول آنلاین اتریوم

  • کیف پول MyEtherWallet
  • کیف پول Coinbase
  • کیف پول بلاکچین

در صورتی که پاسخ سوالات خود را در زمینه ارز دیجیتال اتریوم کسب نکرده‌اید به وبلاگ ارزیپتو مراجعه یا در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در کم‌ترین زمان پاسخگوی شما خواهند بود.

مشاهده قیمت لحظه ای و نمودار اتریوم

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید