همه چیز درباره پلتفرم دیفای و تکنولوژی DeFi

دیفای یا سیستم مالی غیر متمرکز

امور مالی غیرمتمرکز جهان را دچار طوفان می‌کند. دارندگان ارزهای رمزپایه می‌توانند یک سیستم مالی جایگزین را باز کنند که سود و عملکرد بهتری نسبت به حساب‌های بانکی سنتی ارائه می‌دهد، اما ریسک بیشتری را به همراه دارد. اخیراً چندین روند در فضای سیستم مالی غیر متمرکز و همچنین پروتکل‌های جدیدی که می‌خواهند از این امکان استفاده کنند، در حال ظهور هستند. در این مقاله به تعریف دیفای Defi یا سیستم مالی متمرکز می پردازیم و ارزهای دیفای را نام می بریم.

دیفای Defi چیست؟

اولین روند حیاتی در فضای مالی غیرمتمرکز استخراج نقدینگی است که به آن ییلد فارمینگ نیز می‌گویند. این یک استراتژی جامع برای علاقه‌مندانی است که می‌خواهند منابع رمزنگاری شده خود را در پروتکل‌های غیر متمرکز قفل کنند و در این راه منفعلانه سود کسب کنند. سود کاربران معمولاً در هزینه‌های معاملاتی یا از طریق یک پروتکل بومی با ارزش پولی دریافت می‌شود.

روند شماره دو، ظهور سیستم مالی غیرمتمرکز بین زنجیره‌ای است. اکوسیستم‌های مختلف سعی می‌کنند فراتر از رویکرد منحصر به فرد بلاکچین حرکت کرده و از نقدینگی جوامع مختلف استفاده کنند. قابلیت همکاری بین بلاکچین‌ها برای اکثر پروتکل‌های عمومی غیرممکن است، اما در حال توسعه راه حل‌هایی برای حذف این مانع از معادلات است.

نکته آخر اینکه تقاضای خدمات مدیریتی رو به افزایش است. درگیر شدن در دنیای دارایی‌های دیجیتالی هیجان انگیز است اما مسئولیت‌هایی نیز به همراه دارد. یافتن راه حل‌های غیر متمرکز مدیریت دارایی می‌تواند به تازه واردان و کاربران باتجربه در مدیریت راحت این مسئولیت‌های جدید کمک کند.

دیفای یا سیستم مالی غیر متمرکز

امروزه با وجود پول‌های زیادی که در سیستم‌های مالی غیر متمرکز دیفای قفل شده است، زمان تکامل فناوری و زیرساخت‌های مورد استفاده برای اهداف غیرمتمرکز فرا رسیده است.

آوردن این مفاهیم برای کاربران اصلی با تمرکز بر امنیت، توانمندسازی و راحتی به تلاش بیشتری نیاز دارد.

فضای دیفای چیست؟

در حالی که فضای فعلی سیستم مالی غیر متمرکز گسترده و گاهی اوقات دشوار به نظر می‌رسد که به عنوان یک نظاره‌گر مدیریت شود، چندین پروژه با توجه به روندهایی که در بالا ذکر شد، مورد توجه قرار می‌گیرند. اگرچه رقابت همیشه و در هر فضایی وجود خواهد داشت، اما شناخت پروتکل‌هایی که افراد زیادی را به وجد می‌آورد بسیار کاربردی است.

۵ نکته کاربردی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

به ارائه نوآوری در سیاست‌های پولی افتخار می‌کند. از طریق مدل کسب درآمد فلاش، کاربران می‌توانند بلافاصله پس از جمع آوری عملکرد، شروع به کسب درآمد کنند.

مدل Pool Prophet نیز وجود دارد که اطمینان حاصل می‌کند اکثر شرکت کنندگان سود خود را کسب می‌کنند. اپراتورهای ائتلاف می‌توانند رمزهای سهام را تعیین کنند‌، پارامترها را تعریف کرده و هزینه‌هایی را برای آن تعیین کنند. همه شرکت کنندگان با پرداخت هزینه‌های ورود، موقعیت‌ها را حفظ می‌کنند و ائتلاف‌ها تا رسیدن به حد نصاب شرکت کنندگان ادامه می‌یابند؛ در نهایت از طریق یک موتور تصادفی‌، برندگان معرفی می‌شوند و جوایز فوراً برای دستیابی آماده هستند.

 مدل Staking یا Source Staking با یک ویژگی اضافی که پیش‌گویی نام دارد وجود دارد، این مدل با توجه به اوراق سفید، برداشت متفاوتی از مدل سنتی را ارائه می‌دهد و به جای توانمند سازی “دارندگان برتر” ، به کاربران اطمینان می‌دهد که بیشتر افرادی که ارز (سکه) می‌خرند بازدهی مناسبی خواهند داشت. همراه با عملکرد فوری و دسترسی به جوایز، مزایای بسیاری برای این مدل جدید وجود دارد.

از نظر دستیابی به قابلیت همکاری و کاهش موانع، پروتکل Orion در حال افزایش است. در این سیستم به جای اینکه نقدینگی را از طریق زنجیره‌های مختلف به طور مستقیم ایجاد کند، کل نقدینگی بازار رمزنگاری را به یک سیستم غیرمتمرکز بازار تبدیل می‌کند. این سرویس شامل تمام مبادلات متمرکز و غیرمتمرکز است و دسترسی بی‌سابقه‌ای به بازارهای تجاری ایجاد می‌کند. این پروتکل برخلاف سایر سرویس‌ها، غیرحضوری است، به تأیید حضوری مشتری خود احتیاج ندارد (به جز کارگزاران) و نقدینگی را بدون به خطر انداختن تمرکززدایی متحد می‌کند.

پروژه های دیفای

برای مدیریت غیر متمرکز دارایی، علاقه به پروتکل cook افزایش می‌یابد. Cook مالی به عنوان یک پلتفرم مدیریت، متشکل از زنجیره غیرمتمرکز برای سرمایه گذاران و مدیران دارایی حرفه‌ای طراحی شده است و یک راه حل قدرتمند ارائه می‌دهد و تمرکز آن بر مدیریت بصری و خدمات حرفه‌ای است، به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد استراتژی سرمایه گذاری خود را به روشی خودکار تنظیم کنند. همه امور توسط قراردادهای هوشمند و یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز اداره می‌شود تا درجه بالایی از شفافیت، امنیت و کارایی را حفظ ‌کند.

پروژه های Defi چیست؟

از آن‌جایی که صنعت مالی غیرمتمرکز هر ماه به جذب میلیاردی نقدینگی ادامه می‌دهد، حرکت در این مسیر غیر قابل توقف به نظر می‌رسد، حرکت در این مسیر به آرامی پیش می‌رود اما مطمئناً نسل بعدی پروتکل‌ها، محصولات و خدمات سیستم مالی غیر متمرکز در بازار حضور خواهند داشت. سه مثال بالا بینش ارزشمندی در مورد چگونگی ادامه رشد این صنعت در سال‌های آینده فراهم می‌کند.

فراهم کردن راحتی بدون صرفه جویی در تمرکززدایی برای توانمندسازی کاربران همچنان اولویت شماره یک در فضای سیستم مالی غیر حضوری است. علاوه بر این، همواره تقاضا برای قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای بلندتر می‌شود. پروژه‌هایی که همه این نیازها را برآورده می‌کنند، به سرعت برتری رقابتی پیدا می‌کنند.

لیست ارزهای دیفای

هنگامی که اتریوم با آهنگ یکنواخت رشد می کند، توکن های منتخب دیفای در حال نبرد برای حفظ رشدشان هستند. بیشترین نفع به تراشه های آبی پایدارشده همچون AAVE، SNX و توکن های اداره DEX همچون SUSHI و UNI اختصاص یافته است.

بحث های زیادی راجع به مقیاس پذیری لایه 2 (L2) وجود دارند خصوصاً بخاطر اینکه هزینه های بنزین پس از حرکت گاوی اتریوم به اوج رسیده اند. SYNTHEXIS برنامه دارد که در 15 ژانویه از L2 به یونی سواپ 3 برود و احتمال هست که توکن های مدیریتی نقش بیشتری در اکوسیستم ها پیدا بکنند. انتخاب کامپوند برای ساخت سیگنال های زنجیره فرمان ، نشانه ای در این جهت است و ممکن است سایر توکن های مدیریتی همچون BAL به ایجاد بروزرسانی های پروتکل در 2020 کمک بکنند.

پروژه های ابر مدیریتی همچون INDEX وارد بحث شده و ادغام کننده های مزرعه همچون ALPHA، ETH ساکن را با هدف کسب بهره تهیه می کنند.

خارج از دیفای، توکن های مبادله مرکزی همچون FTT (توکن FTX) به عملکرد خوبشان با توجه افراد مبادله گران معمولی ادامه می دهند. بهترین نشانه اکوسیستم مرموز سلسیوس است که CEL را به ATH جدید ارتقا می دهد. اما نگذارید قیمت گول تان بزند. با تمامی توکن های نگهدارنده، اعتماد اضافه ایجاد می شود.

توکن های دیفای

لیست ارزهای دیفای به صورت منظم بروزرسانی می شود. توجه کنید که توکن های اشاره شده در این لیست، منشا آموزشی دارند و به عنوان نصیحت سرمایه گذاری تلقی نمی شوند.

Aave-AAVE

کل موجودی: 16,000,000 AAVE

Aave-AAVE

کل موجودی: 16,000,000 AAVE

yEarn – YFI

کل موجودی: 30000 YFI

یونی سواپ UNI

کل موجودی: 1,000,000,000 UNI

سوشی سواپ

کل موجودی: 250,000,000 SUSHI

کامپاند - COMP

کل موجودی: 10,000,000 COMP

شبکه کایبر- KNC

کل موجودی: 210,623,056 KNC

میکر- MKR

کل موجودی: 1,005,577 MKR

پروتکل 0X- ZRX

کل موجودی: 1,000,000,000 ZRX

بالانسر - BAL

کل موجودی: 100,000,000 BAL

UMA

کل موجودی: 100,224,817 UMA

کرو- CRV

کل موجودی: 3,030,000,000 CRV

آلفا فایننس – ALPHA

کل موجودی: 100000000 ALPHA

شاخص همکاری – INDEX

کل موجودی: 10000000 INDEX

پروتکل REN – REN

کل موجودی: 100000000 REN

نکسوس ترکیبی – NXM

کل موجودی: 4,355,684 NXM

بانکور- BNT

کل موجودی: 69,148,554 BNT

حلقه رینگ – LRC

کل موجودی: 1,374,513,897 LRC

نومری – NMR

کل موجودی: 10979551 NMR

BZX – BZRX

کل موجودی: 103000000 BZRX

پای دائو- DOUGH

کل موجودی: 100,000,000 DOUGH

MSTABLE – MTA

کل موجودی: 100,000,000 MTA

دیدگاهتان را بنویسید