آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال اتریوم

آموزش خرید اتریوم

امروزه بازار رمزارزها یکی از هیجان­ انگیزترین و گیج­  کننده ­ترین روش های سرمایه­ گذاری است. قبل از تصمیم ­گیری در مورد سرمایه ­گذاری، باید ارزی که تصمیم به خرید آن­ را دارید به دقت بررسی کرده و از نحوه خرید آن نیز مطلع باشید. در این مقاله سعی کردیم نحوه خرید ارز دیجیتال اتریوم را به شما آموزش دهیم.

اتریوم چیست؟

اتریوم یک شبکه متن باز مبتنی بر بلاک­ چین است که تکنولوژی مشابهی با بیتکوین دارد. بنابراین سوال این است که چه چیزی اتریوم را متمایز می­کند. اتریوم برنامه­ های نامتمرکز را اجرا کرده و ارز آنی یعنی اتر باعث تقویت معاملات می ­شود. اتریوم دومین پلتفرم ارزرمز بعد از بیتکوین است که از شبکه متن باز براساس بلاک ­چین استفاده می ­کند و برای ارسال و دریافت رمزارز اتر استفاده می­­شود.

به این معنا که توسعه ­دهندگان برنامه با استفاده از اتر به خدمات ارائه ­شده توسط شبکه توجه می­ کنند. با توجه به قابل­ معامله بودن اتر، اما این ارز بسیار فراتر از ارزرمز ساده است: ویژگی پروژه بزرگ این است که شبکه بلاک چین جهانی و نا متمرکز را ایجاد می ­کند.

آیا خرید اتریوم ایده خوبی است؟

قبل از سرمایه­ گذاری بر روی اتریوم، باید موارد زیادی را درنظر گرفت. اول، باید با اصول اصلی سرمایه گذاری آشنایی داشته باشید. مطمئن شوید که پول کافی دارید به ­طوری­ که پس­انداز شما با سرمایه گذاری کردن به خطر نیفتد. کاملاَ بر روی اتریوم یا رمزارزها سرمایه­گذاری نکنید، پورتفلیوی متنوع منجر به کاهش ریسک می ­شود و در بلندمدت می­ تواند برای سرمایه­ شما سالم ­تر باشد.

سرمایه­ گذاری دولت برای معامله ارزرمز مورد حمایت قرار نگرفته است، بنابراین شما مسئولیت معاملات خود را برعهده دارید.

باید توجه داشت که نوسان خاصی در بازار ارز وجود دارد. هرچند این رمزارز ممکن است به ­نظر فریبنده باشد وشانس برنده شدن بیشتری را ببینید، اما خطر از دست رفتن سرمایه شما وجود دارد. به عنوان مثال ارزش اتر در سال 2019 بین 83 دلار و 384 دلار امریکا بود که این موضوع بیانگر این است که ارزش سرمایه شما چقدر ممکن است تغییر کند.

همچنین دقیقاَ باید هدف از خرید اتر را مشخص کنید. از اتر می­ توانید برای استفاده در شبکه اتریوم با حفظ سرمایه ­گذاری بلند مدت نسبت به دلار امریکا یا معامله کردن سایر رمزارزها استفاده کنید. نحوه استفاده از اتر تحت تأثیر پلتفرمی است که می­ خواهید برای خرید از آن استفاده کنید، بنابراین هدف شما باید قبل از خرید اتر مشخص شود.

رشد قیمت اتریوم

نحوه خرید اتریوم

در ادامه، روش های خرید ارز دیجیتال اتریوم را شرح می دهیم.

کیف پول اتریوم

برای خرید اتر باید کیف پول اتریوم داشته باشید. در این خصوص، دو گزینه وجود دارد: یکی خرید پول کیف سخت ­افزاری و دیگری دانلود کردن رایگان کیف پول نرم ­افزاری است.

کیف­ پول­های سخت ­افزاری بسیار امن است. هرچند بسیار گران است، اما برای خرید اتر زیاد بهترین گزینه محسوب می­شوند. برای مثال، یکی از محبوب ­ترین کیف پول­ها، لجر نانو X  (Ledger Nano X) است که در سایت آمازون 119.00 دلار قیمت دارد. ترزور (Trezor)  نیز کیف پول دیگری است که قیمت آن از 45.90 دلار شروع می شود. این کیف پول­ ها بسیار امن­ تر از کیف پول های نرم افزاری هستند اما قیمت آن­ ها می­تواند بازدارنده باشد.

کیف پول ­های نرم ­افزاری مقرون به ­صرفه ­ای نیز وجود دارند که اکسودوس (Exodus) یکی از محبوب ترین کیف پول های دسکتاپ است. برای موبایل می ­توانید از اج (Edge) استفاده کنید. فری والت (Freewallet) گزینه خوب دیگری برای استفاده از پلتفرم است. این کیف پول­ ها فقط برای سرمایه­ گذاری کوچک بر روی اتریوم مناسب هستند. در حالی­ که امنیت پایینی دارند و به صورت آنلاین هک می­شوند، اما استفاده راحتی دارند، رایگان و سریع نیز نصب می­شوند.

خرید اتریوم

از کجا اتریوم بخریم

صرافی ها

صرافی رمزارز آسان ­ترین روش برای خرید اتریوم است. صرافی­ هایی مانند بایننس و کوین بیس صدها ارز را ارائه می کنند. در این­ صورت، با توجه به محبوبیت اتریوم، پیدا کردن یک صرافی مناسب سخت نخواهد بود. اگر اتر را برای ترید کردن با رمزارزها خریداری می­کنید، خرید از صرافی گزینه خوبی است. برای ثبت کردن در صرافی، به مدارک شناسایی مانند کارت ملی نیاز دارید.

صرافی­ ها طیف وسیعی از روش­های پرداخت ازجمله کارت­­های اعتباری/ نقدی، انتقال وجه و پرداخت از طریق اینترنت را مطرح می­کنند. صرافی معمولاَ هزینه­ ای را درنظر می­گیرد که این هزینه با انتقال وجه کمتر و با کارت­های اعتباری بالاتر است.

در نهایت باید مطمئن شوید که کشور شما از صرافی انتخابی شما پشتیبانی می­کند. بعضی از صرافی­ها منطقه­ای هستند تا این ­که جهانی باشند، و اگر کشور شما از آن­ها پشتیبانی نکند، در این ­صورت کار نمی­کنند. 

خرید از صرافی­ تنها گزینه برای خرید اتر نیستند. اگر علاقه کمتری به تجارت رمز ارز دارید، جایگزین ­های زیر ممکن است برای شما مناسب باشند.

معاملات همتا به همتا

معاملات همتا به همتا مانند LocalEthereum یک نوع روش ناشناس برای خرید اتر است. این پلتفرم مانند بازار عمل کرده و ارز محلی شما در ازای اتر ارائه می­شود. این نوع انتقال­ها با استفاده از کارت­های اعتباری یا نقدی، انتقال بانکی و پی پل انجام می­شوند. علاوه براین، سایر رمزارزها مانند بیتکوین نیز به ازای اتر ارائه می­شوند.

معمولاً هزینه­ ها بین 0.25% و 0.75% است و خریداران نرخ بالاتری را پرداخت می­کنند. زمان معامله می­تواند از 30 دقیقه تا چند ساعت باشد. صرافی نیز درصورتی می­تواند روند کار را تسهیل کند که شخصاً بخواهید پرداخت کنید، به­هرحال در طول این مسیر باید دقت کافی داشته باشید.

خرید مستقیم از ATM های اتریوم

ATM اتریوم برای خرید اتر کم در دنیای واقعی مناسب هستند. این ATM ها به دلیل هزینه پایینی که دارند، معمولاً نیازی به شناسایی ندارند. برای استفاده از ATM اتریوم ابتدا به کیف پول اتریوم نیاز دارید. البته در ایران این ATM ها موجود نیستند و این گزینه برای افراد در کشورهای دیگر وجود دارد.

در استفاده از ATM باید کد QR کیف پول را با دوربین ATM اسکن کنید. برای تکمیل خرید، پول را بگذارید و تعداد اتر را با دستگاه تأئید کنید. سپس اتر به کیف پول فرستاده می­شود هرچند خرید ممکن است چندین ساعت طول بکشد.

دستگاه ATM اتریوم

نکات امنیتی در مورد خرید اتریوم

نتیجه گیری

چندین روش برای خرید اتریوم وجود دارد که بستگی به کاربرد آن دارد. بعضی روش­ها نسبت به سایر روش­ها مناسب ­تر هستند. صرافی­های تجاری زیادی برای معامله رمزارزها وجود دارند. در حالی­ که معاملات همتا به همتا مانند LocalEtherium برای خرید اتر با ارز محلی شما مفید هستند. در نهایت، اگر ATM اتریوم در کشور شما وجود دارد، می توانید برای خرید مستقیم از آن استفاده کنید.

اتریوم یک سرمایه­ گذاری بسیار فرّار است و باید با ریسک رمزارزها کنار بیایید. سرمایه­ گذاری ایمن را امتحان کرده و اجازه دهید که پورتفلیوی شما تحت تسلط یک نوع سرمایه گذاری باشد.

ارزیپتو، بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید