پس از استخراج 21 میلیون بیت کوین چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پاداش بیت کوین

مقدمه

بیت کوین از بسیاری جهات همانند طلا است.، و نمی تواند خودسرانه ایجاد شود. طلا را باید از زمین استخراج کرد و بیت کوین هم از طریق دستگاه های دیجیتال استخراج می شود. این فرآیند تصریح شده توسط بنیانگذاران بیت کوین انجام می شود.

هنگامی که معدنچیان تمام بیت کوین ها را استخراج کنند، درواقع عرضه بیت کوین از بین خواهد رفت، مگر اینکه پروتکل بیت کوین تغییر یابد تا امکان بیشتری برای عرضه فراهم شود. حامیان بیت کوین می گویند: عرضه ثابت ارز به معنای این است که بانک ها همواره در حال کنترل ارز هستند واجازه صادر کردن خودسرانه قیمت در رسانه های اجتماعی را ندارند. اگرعرضه جهانی بیت کوین به حد خود برسد چه اتفاقی می افتد؟ بین علاقه مندان به کریپتو کارنسی در این رابطه بحث شد.

 

در حال حاضر، حدود 18 میلیون بیت کوین استخراج شده است تنها 3 بیت کوین دیگر برای استخراج باقی مانده است . برای درک بهتر این موضوع که برای بیت کوین های باقی مانده چه اتفاقی می افتد و همچنین چه زمانی و چگونه استخراج می شوند؟  جزئیات فرآیند استخراج را بررسی می کنیم!

پیش گویی های کلیدی

فقط 21 میلیون بیت کوین وجود دارد که در کل می توان آنها را استخراج کرد. معدنچیان به دلیل اینکه تمامی هزینه های معامله را از طریق کاربران بلاکچین بیت کوین به دست می آورند به آنها برای تایید اعتبار خود انگیزه می دهند.

 جوایز استخراج بیت کوین

تنها یک دهه از آغاز به کار شبکه بیت کوین می گذرد و با بهره گیری از 18 میلیون بیت کوین که تنها 3 میلیون نفر برای ورود به بازار برای آن باقی مانده است، به نظرمی رسد که ما در مراحل نهایی استخراج بیت کوین هستیم. این حدس زمانی درست است، که درست است که تعداد زیادی بیت کوین قبلاً استخراج شده باشد.

پس از فرآیند استخراج 18 میلیون بیت کوین، به معدنچیان بیت کوین پاداش داده شد. و هنگامی که بیت کوین برای اولین بارراه اندازی شد، پاداش معدنچیان 50 بیت کوین بود. چند سال بعد، در سال 2012، به 25 بیت کوین نصف شد. در سال 2016 دوباره به 12.5 بیت کوین رسید.

و احتمالا درسال 2020، مجدد به 6.25 بیت کوین کاهش می یابد. این تقریباً هر چهار سال یکبار ادامه خواهد یافت تا زمانی که آخرین بیت کوین استخراج نشود. پاداش معدنچیان با گذشت زمان کمتر و کمترمی شود و طبق گزارشات انجام شده استخراج آخرین بیت کوین نیز سالها طول می کشد. در واقعیت، بعید است که بیت کوین نهایی تا حدود سال 2140 استخراج شود، مگر اینکه پروتکل شبکه بیت کوین تغییر کند.

 

تأثیر عدم پاداش در استخراخ بیت کوین، به کارگران معدن

در واقع افرادی که مستقیماً ازمحدودیت درپاداش استخراج بیت کوین تحت تأثیر قرارمی گیرند، خود معدنچیان بیت کوین خواهند بود. زیرا فرآیند استخراج بیت کوین دقیق و پرهزینه است، واگر در پایان فرآیند، پاداشی برای کارگران معدن در نظر گرفته نشود ممکن است کارگران معدن برای ادامه پشتیبانی نا امید شوند. و این می تواند اثرات مخربی برای بیت کوین به همراه داشته باشد. زیرا استخراج معادن فرآیندی است که با استفاده از آن می توان نشانه های جدیدی را به اکوسیستم وارد کرد، بلکه مهمترین روش پشتیبانی و حمایت از بلاکچین غیر متمرکز در بانک مرکزی است. واینگونه احتمال داده می شود که به سمت فروپاشی کامل حرکت خواهد کرد.

استخراج

حتی هنگامی که آخرین بیت کوین تولید شده است، معدنچیان به احتمال زیاد همچنان به صورت فعال و رقابتی مشارکت در معاملات جدید را ادامه می دهند. دلیل این امر این است که هر تراکنش بیت کوین هزینه معاملاتی اندک دارد. این هزینه ها، در حالی که امروز برابر چند صد دلار برای هر واحد بیت کوین است، می تواند با افزایش تعداد معاملات در بلاکچین و افزایش قیمت یک بیت کوین، به هزاران دلار یا بیشتر افزایش یابد. درنهایت، مانند اقتصاد بسته ای عمل می شود که در آن هزینه های معاملات بسیارشبیه مالیات، ارزیابی می شود.

با این حال، شایان ذکر است که بیش از 100 سال طول می کشد تا شبکه بیت کوین آخرین نشان خود را به دست آورد. درحقیقت، با نزدیک شدن به سال 2140 معدنچیان سالها برای دریافت پاداش زمان خود را صرف استخراج می کنند که درواقع فقط بخش های کوچکی از آخرین بیت کوین برای استخراج هستند.

منبع:.investopedia

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید