تولد ۵ سالگی ارز دیجیتال اتریوم

تولد پنج سالگی اتریوم

شبکه اتریوم ۵ ساله شد. این شبکه پنج سال پیش در تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۱۵ یا در مرداد ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

تولد ۵ سالگی اتریوم ارزیپتو

شبکه اتریوم به عنوان فعال ترین شبکه بلاک چین و ارز اتر به عنوان دومین رمز ارز برتر در این حوزه تحولات عظیمی ایجاد کرده اند. معرفی این شبکه توسط ویتالیک بوترین ابتدا چندان پروژه جدی تلقی نمی شد اما حال شاهد آن هستیم که عرصه بلاک چین و چشم انداز آن با اتریوم متحول شده است.

اتریوم با دو ویژگی قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز مسیر رقابت را برای خود هموار کرد. در حال حاضر استفاده و کاربرد آنها را به وفور در این حوزه مشاهده می کنیم.

البته اتریوم علاوه بر توسعه های فراوان، در این مسیر پستی بلندی هایی نیز داشته است. پس از اینکه در ۱۷ ژوئن سال ۲۰۱۶، هکرها موفق به یافتن اشکالی در سیستم اتریوم شدند و شروع به دزدیدن ۵۰ میلیون دلار اتر کردند، اتریوم به دو شاخه جداگانه اتریوم کلاسیک و اتریوم فعلی تبدیل شد و هر شبکه فعالیت های مجزا خود را پیش گرفت.

در این میان اتریوم بسیار موفق تر از اتریوم کلاسیک عمل کرد. سپس موضوع کندی و مقیاس پذیری شبکه بلاک چین اتریوم مشکلی بر سر راه این شبکه بود و زمان زیادی صرف تایید تراکنش ها در این شبکه می شد. در نتیجه طرح انتقال این شبکه از الگوریتم گواه اثبات کار (PoW) به الگوریتم اثبات سهام (PoS) مطرح شد.

البته این انتقال به آن سادگی که تصور می شد نبود. انتقال شبکه اتریوم به PoS در حال حاضر چندین سال است که به طول انجامیده. طی هاردفورک و توسعه های فراوان موفقیت هایی در شبکه اتریوم حاصل شده است اما این انتقال تاخیرهای فراوانی هم به همراه داشت. حتی ویتالیک بوترین در این خصوص گفت او و تیم اتریوم زمان مورد نیاز برای انجام به روزرسانی شبکه را دست کم گرفته بودند.

اتریوم این روزها با رشد قیمت تا ۳۲۰ دلار مجددا توجه ها را به خود جلب کرده است. دومین ارز دیجیتال برتر طی چند سال اخیر بهبودهای فراوانی در شبکه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید