ویژگی پرداخت رمز ارز با پیام رسان سیگنال

ویژگی پرداخت رمز ارز با پیام رسان سیگنال

سیگنال یک ویژگی پرداخت با یک ارز رمزپایه متمرکز بر حریم خصوصی است.

MobileCoin برنامه پیام رسان رمزگذاری شده این پشتیبانی را در تلاش برای همگام سازی با ویژگی‌های ارائه شده توسط رقبای خود با جریان اصلی ادغام می‌کند.

MobileCoin  پرداخت‌هایی را به سیگنال منتقل می‌کند، اما همچنان پیچیدگی و مقررات بالقوه‌ای را نیز به این اپلیکیشن اضافه می‌کند.

هنگامی که برنامه ارتباطات سیگنال رمزگذاری شده تقریباً هفت سال پیش راه اندازی شد، نوید قوی‌ترین رمزگذاری موجود را برای رابط کاربری ساده در تماس و ارسال پیام کوتاه داد. اکنون، سیگنال راهی برای آوردن همان سهولت استفاده و امنیت به عنوان سومین ویژگی یعنی پرداخت‌ها ارائه می‌کند.

اپلیکیشن سیگنال به دنبال ارز دیجیتال

سیگنال امروز قصد دارد اعلام کند که توانایی این را دارد که کاربران خود را برای ارسال پول به یکدیگر در شبکه ارتباطی رمزنگاری شده با رشد سریع یاری رساند. برای انجام این کار، این پشتیبانی از رمز ارز MobileCoin، نوعی پول نقد دیجیتال طراحی شده که در عین این‌که از حریم خصوصی کاربران و حتی ناشناس بودن آن‌ها محافظت می‌کند ، روی دستگاه‌های تلفن همراه نصب می‌شود.

اپلیکیشن سیگنال به دنبال ارز دیجیتال

 در حال حاضر، ویژگی پرداخت فقط برای کاربران در انگلیس و فقط در iOS   و Android  و نه دسک تاپ در دسترس خواهد بود. اما با این وجود ویژگی جدید به آزمایش در آوردن ارز رمزنگاری شده با محوریت حریم خصوصی برای میلیون‌ها کاربر موجود است، شرایطی که سیگنال امیدوار است سرانجام در سراسر جهان گسترش یابد.

موکسی مارلین اسپایک، خالق سیگنال و مدیر عامل شرکت غیرانتفاعی که آن را اداره می‌کند، ویژگی جدید پرداخت‌ها را تلاشی برای گسترش محافظت از حریم خصوصی سیگنال در پرداخت‌ها با همان تجربه یکپارچه‌ شده‌ای که سیگنال برای مکالمات رمزگذاری شده قبلا ارائه داده است. مارلین اسپایک در مصاحبه ای با WIRED  گفت: ” احساس خوبی دارد که شما با وجود سایر سیستم عامل‌های ارتباطی موجود از سیگنال، استفاده می‌کنید.” “من دوست دارم شرایطی در دنیا ایجاد شود که نه تنها با درمانگر خود از طریق سیگنال صحبت کنید بلکه برای پرداخت ویزیت از قابلیت‌های سیگنال بهره بگیرید.”

برخلاف ویژگی‌های پرداختی که در سایر برنامه‌های پیام رسان مانند WhatsApp  یا iMessage وجود دارد، که به طور معمول حساب بانکی‌های کاربر را بهم پیوند می‌دهند، سیگنال می‌خواهد راهی برای ارسال پول فراهم کند که هیچ کس به غیر از فرستنده و گیرنده نتواند آن را مشاهده یا ردیابی کند. موسسات مالی معمولاً داده های معاملات خصوصی کاربران خود را به بنگاه‌های بازاریابی و تبلیغ کنندگان می‌فروشند یا آن را به نیروی پلیس تحویل می‌دهند. بیت کوین هم برای حفظ امنیت کاری از پیش نمی‌برد. همانند بسیاری از ارزهای رمزپایه، حمایت از آن در برابر کلاهبرداری و جعل و تقلب بر اساس یک دفتر حسابداری توزیع شده عمومی است یک بلاکچین که می‌تواند در بسیاری از موارد به راحتی مشخص کند چه کسی برای چه شخص پول ارسال کرده است .

اپلیکیشن سیگنال به دنبال رمز ارز اختصاصی خود

بنابراین سیگنال به دنبال ارز رمزنگاری شده با حفظ حریم خصوصی یا “سکه‌های حریم خصوصی” بوده است که هم بانک‌ها را دور می‌زند و هم به طور خاص برای محافظت از هویت کاربران و جزئیات پرداخت‌های آن‌ها در بلاکچین طراحی شده است.

در حالی که رمزنگاری‌های محرمانه‌تر مانند Zcash  و Monero تاسیس شده‌اند.

 استمارلین اسپایک می‌گوید که Signal  تصمیم گرفته است MobileCoin را با آن‌ها ادغام کند که این باعث شده به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته و با استقبال خوبی از طرف کاربران در حال آزمایش است، زیرا دارای یکپارچه‌ترین تجربه کاربر در دستگاه‌های تلفن همراه می‌باشد، فضای ذخیره سازی کمی در تلفن نیاز دارد و برای تأیید تراکنش‌ها فقط به چند ثانیه زمان نیاز دارد که این نقطه مقابل پرداخت‌های Zcash  یا ارز Monero  است که برای تکمیل معاملات به چند دقیقه زمان نیاز دارند.

انتخاب سیگنال برای MobileCoin  برای کسی که از ابتدای راه اندازی ارز رمزنگاری شده در حال پیگیری آن‌ها است تعجب آور نیست. مارلین اسپایک از زمان آغاز به کار به عنوان یک مشاور فنی پرداخت برای این پروژه بوده، او با گلدبارد همکاری کرده است تا مکانیک MobileCoin  را یکپارچه سازی کرده و طراحی برنامه‌هایی مانند Signal  را انجام دهد. (با این وجود مارلین اسپایک می‌گوید نه او و نه سیگنال صاحب هیچ MobileCoins  نیستند.)

موبایل کوین

صرافی ارز رمزنگاری شده

MobileCoin  فقط در دسامبر سال گذشته به عنوان یک ارز واقعی با ارزش واقعی تجارت خود را آغاز کرد .

تا آن زمان ، به عنوان “یک شبکه آزمایشی” بی‌ارزش در حال اجرا بود و 250 میلیون ارز (سکه) آن، با قیمت هر دلار 69 دلار به فروش رسیده، در حال حاضر در کل تقریبا 17 میلیارد دلار ارزش دارد.

هم اکنون این ارز فقط در یک صرافی ارز رمزنگاری شده به نام FTX  برای فروش در نظر گرفته شده است که خرید و فروش توسط کاربران آمریکایی را مجاز نمی‌داند، اگرچه گلدبارد می‌گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که صرافی‌های ایالات متحده نتوانند ارز را برای تجارت استفاده کنند. مارلین اسپایک همچنین می‌گوید، سیگنال تصمیم گرفته تا یکپارچه سازی MobileCoin خود را در انگلیس به آزمایش بگذارد به این دلیل که ارز رمزنگاری شده هنوز توسط کاربران در ایالات متحده خریداری نمی‌شود، اما دلیل دیگر این بوده که یک پایگاه کاربری انگلیسی زبان، جامعه ای کوچک‌تر برای آزمایش پرداخت‌های جدید است. ویژگی، که او امیدوار است مشکلات را کم‌تر کند.

پرداخت‌ها معضلی را برای سیگنال ایجاد می‌کند: سیگنال برای همگام شدن با ویژگی‌های سایر برنامه‌های پیام رسان، به کاربران اجازه می‌دهد پول ارسال کنند. اما انجام این کار بدون به خطر انداختن تضمین‌های حریم خصوصی استرلینگ آن یک چالش منحصر به فرد است. با وجود اهداف مارلین اسپایک و MobileCoin  استفاده از هر ارز رمزنگاری شده امروزه بسیار پیچیده‌تر از سایر ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن سیگنال است. حتی اگر کاربران بتوانند از MobileCoin  ارسال کنند، با توجه به اینکه MobileCoin  به طور گسترده‌ای برای کالاها و خدمات در دنیای واقعی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، به احتمال زیاد باید آنها را به ارز سنتی برای خرج وجه نقد تبدیل کنند و جدا از این نیاز به دلیل مبادلات و عدم دسترسی در ایالات متحده، MobileCoin  با نوسانات مداوم قیمت حتی بیشتر از ارزهای رمزپایه قدیمی متزلزل است و تعادل موجود در کاربران را نیز تغییر می‌دهد. (از 27 مارس، احتمالاً به دلیل شایعات مربوط به یکپارچه سازی قریب الوقوع سیگنال، MobileCoin  تقریباً 600 درصد افزایش یافته است‌ “فشار کوتاه”)

آیا می دانید با بیت کوین میتوانید در فارکس معامله کنید؟

مارلین اسپایک و گلدبارد در تلاش برای متعادل‌سازی مشکل نوسان، تصور می‌کنند که نیاز است در آینده ویژگی دیگری را به اپلیکیشن اضافه کنند تا به طور خودکار پرداخت کاربران را به دلار یا ارز با ثبات‌تری برای MobileCoin  در هنگام پرداخت انجام دهد و سپس آن را دوباره برای طرف گیرنده مبادله کنند، گرچه هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان آن معاملات را بدون گذاشتن پشتوانه‌ای برای شناسایی کاربر انجام داد یا خیر.

 مارلین اسپایک می‌گوید: “جهانی وجود دارد که وقتی پول دریافت می‌کنید، به صورت  خودکار می‌تواند به ارز دیگری تبدیل شود و سپس هنگامی که پول می‌فرستید مجدداً به دلخواه شما تغییر کند.”

مکانیک MobileCoin  برای اطمینان از حریم خصوصی و ناشناس بودن معاملات آن حتی برای دنیای ارزهای رمزپایه به لحاظ پیچیدگی، عملاً یک ماشین روب گلدبرگ (سیستم پیچیده اما ناکارآمد) است. مانند Monero MobileCoin  از پروتكلی به نام CryptoNote  و روشی استفاده می‌كند كه به نام معاملات محرمانه Ring  برای مخلوط كردن معاملات كاربران تلفیق می‌شود، كه ردیابی آن‌ها را بسیار دشوارتر می‌كند و همچنین میزان معاملات را مخفی می‌كند. اما مانند Monero  و Zcash ،  از تکنیکی به نام اثبات دانش صفر – به ویژه نوعی از آن اثبات ریاضی که در Monero به عنوان ضد گلوله استفاده می‌شود – استفاده می‌کند که می‌تواند تضمین کند یک معامله رخ داده است بدون اینکه ارزش آن را فاش کند. (Zcash برخلاف Monero  وMobileCoin  همچنین از مدارک اثبات دانش صفر برای پوشاندن فرستنده و گیرنده و نه فقط مبلغ معامله استفاده می‌کند.

اپلیکیشن سیگنال به دنبال ارز دیجیتال

حریم خصوصی موبایل کوین

اگر وعده‌های حریم خصوصی MobileCoin عملی شود، مارلین اسپایک می‌گوید امیدوار است که ارز رمزنگاری شده بتواند به سیگنال کمک کند تا روند نگران کننده نظارت مالی را برگرداند. در صورت موفقیت، استفاده سیگنال از MobileCoin نیز با همان موانع و انتقاداتی روبرو خواهد شد که تمام ارزهای رمزپایه حفظ حریم خصوصی را احاطه کرده است. هر فناوری که راهی برای صرف هزینه ناشناس ارائه دهد‌، طیف استفاده از بازار سیاه را همراه با خرد شدن ضوابط مالی افزایش می‌دهد -از فروش دارو گرفته تا پولشویی تا فرار از تحریم‌های بین المللی – و این بدان معنی است که تلفیق MobileCoin می تواند سیگنال را در معرض خطرات قانونی جدید قرار دهد که فقط در ارتباطات رمزگذاری شده اعمال نمی‌شود.

مارتا بلچر، یک وکیل ارز رمزنگاری متمرکز بر حریم خصوصی که در مشاوره ویژه‌ای در بنیاد مرز الکترونیکی فعالیت می‌کند، می‌گوید: “من فکر می‌کنم از نظر آزادی‌های مدنی این امر خارق العاده است.” اما بلچر به موج جدیدی از مقررات برای کنترل دقیقاً نوع معاملات ارز رمزنگاری شده ناشناس اشاره دارد که سیگنال امیدوار است بتواند این کار را انجام دهد، از جمله “چارچوب اجرایی” جدیدی که وزارت دادگستری پاییز گذشته منتشر کرد و مقررات جدید FinCEN که می‌تواند بازیکنان بیشتری را در صنعت ارزهای رمزنگاری مجبور به جمع آوری اطلاعات شناسایی کاربران کند. بلچر می‌گوید: “هرکسی که با معاملات ارز رمزنگاری شده، به ویژه معاملات ارز رمزنگاری خصوصی سروکار داشته باشد، باید واقعاً نگران همه این پیشنهادها باشد و دولت نظارت مالی را به سمت ارز رمزنگاری شده سوق دهد.”

علاوه بر همه این تکنیک‌ها، MobileCoin  از ویژگی SGX  پردازنده‌های اینتل بهره می‌برد، که به گونه‌ای طراحی شده است که به سرور اجازه می‌دهد کدی را اجرا کند که حتی اپراتور سرور نمی‌تواند آن را تغییر دهد. MobileCoin  از این ویژگی برای اطمینان از اینکه سرورها در شبکه خود تمام اطلاعات مربوط به معاملات انجام شده پس از اتمام را حذف می‌کنند استفاده می‌کند تا فقط نوعی رسید رمزنگاری معامله در سیستم ثبت بماند. گلدبارد کل فرآیند معامله MobileCoin  را با واریز چک در بانک مقایسه می‌کند، اما موردی که در آن مقدار چک پنهان است و قبل از اینکه به یک فروشنده بانک رباتیک تحویل شود، در یک کیف با 9 چک دیگر مخلوط می‌شود. این ربات پس از تحویل برگه واریزی که ثابت می‌کند چک دریافت شده است، همه 10 چک را خرد می‌کند. “تا زمانی که SGX طبق وعده کار کند، -در چندین سال گذشته آسیب پذیری های زیادی را در این ویژگی یافته‌اند- گلدبارد می‌گوید سایر ویژگی‌های حریم خصوصی MobileCoin هنوز هم توانایی شناسایی معاملات کاربران را به صورت گمان احتمالات کاهش می‌دهد.

ویژگی جدید سیگنال برای ارز دیجیتال

مت گرین، مهندس رمزنگاری در دانشگاه جان هاپکینز، این را با عبارات واضح‌تری بیان می‌کند. گرین، که به توسعه نسخه اولیه Zcash  کمک کرد و اکنون به عنوان عضوی بدون حقوق در هیئت مدیره بنیاد Zcash حضور دارد، می‌گوید: “من از سیگنال وحشت دارم.”

“سیگنال به عنوان یک محصول پیام رسان رمزگذاری شده واقعاً ارزشمند است. صحبت کردن صرفاً به عنوان شخصی که واقعاً درگیر پیام رسانی رمزگذاری شده است‌، مرا وحشت زده می‌کند، آن‌ها قصد دارند این قابلیت را از یک پیام رسان رمزگذاری شده بگیرند و آن را با کابوس قوانین و مقررات و آسیب پذیری که ارز رمزپایه است  مخلوط کنند. “

اما مارلین اسپایک و گلدبارد معتقدند که ویژگی‌های جدید سیگنال به آن امکان کنترل MobileCoin  را نمی‌دهد یا آن را به یک مبادله MobileCoin تبدیل نمی‌کند، که ممکن است منجر به نظارت بیشتر شود. در عوض، این صرفاً پشتیبانی از هزینه و دریافت را اضافه خواهد کرد. گلدبارد می‌گوید: “منظره نظارتی پیچیده است، اما روش‌هایی برای انجام ایمن پرداخت‌های محافظت از حریم خصوصی وجود دارد.” “صادقانه بگویم، برای انجام این کار یک ضرورت اخلاقی وجود دارد، زیرا Signal  برای اینکه بتواند با برنامه‌های پیام رسان برتر جهان رقابت کند، مجبور به ارائه پرداخت است.”

ویژگی جدید سیگنال برای ارز دیجیتال

در مورد امکان فعال کردن مجرمان خطرناک و پولشویی‌ها ، مارلین اسپایک پاسخی را ارائه می‌دهد که منعکس کننده جواب او برای ارتباطات رمزگذاری شده است. همانطور که مجرمان دهه ها قبل از سیگنال از رمزگذاری استفاده می‌کردند، سال‌ها قبل از اینکه سیگنال پرداخت‌های MobileCoin  را به عنوان یک ویژگی اضافه کند، از ارزهای رمزپایه ناشناس استفاده کرده‌اند. تهدید اجرای قانون برای آن جنایتکاران استفاده از ابزارهای حتی سفت و سخت برای استفاده ضروری است. مارلین اسپایک معتقد است، سیگنال با سهولت برقراری ارتباطات و پرداخت‌های ایمن، این مجرمان را توانمند‌تر از پیش نمی‌سازد، بلکه در عوض ابزارهای آن‌ها را در دسترس کاربران عادی و غیر مجرمانه قرار می‌دهد.

مارلین اسپایک می‌گوید: “با سیگنال، ما رمزنگاری اختراع نکرده‌ایم. ما فقط آن را برای افرادی که نمی‌خواهند هربار که پیام ارسال می‌کنند بسیاری از gobbledegook  را برش داده و بچسبانند، در دسترس قرار می‌دهیم.” ما پرداخت‌های خصوصی را اختراع نمی‌کنیم … حفظ حریم خصوصی ارزهای رمزنگاری شده سالهاست که وجود دارد و همچنان وجود خواهد داشت.

آنچه که ما انجام می‌دهیم فقط بخشی از تلاش برای قابل دسترس بودن برای مردم عادی است. “

دیدگاهتان را بنویسید