پی پال چیست و نحوه کارکرد در پی پال چگونه است؟

پی پال

بیشتر از ده سال است که از پی پل در پرداخت های اینترنتی آنلاین استفاده می شود در حال حاضر به نظر می رسد که ارائه خدمات مالی آنلاین از طریق موبایل طولانی تر هم شده است و هم اکنون با سرعت بیشتری در حال رشد است.پی پال یک سرویس مالی آنلاین است که به شما امکان انتقال و دریافت پول رامی دهد و شما به سادگی از طریق پی پال می توانید تراکنش های مالی و خرید اینترنتی خود را انجام دهید. کاربران پی پال می‌توانند پرداخت‌های اینترنتی خود را انجام دهند و به نقاط مختلف دنیا پول بفرستند. همچنین امکان دریافت پول هم به راحتی دریافت یک ایمیل در پی پال است. این روش پرداخت یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های خرید اینترنتی و دریافت و ارسال تراکنش‌هاست.

چرا از پی پال استفاده می کنیم؟

این روزها سیستم های پرداخت آنلاین زیادی وجود دارند، همانند تولید کننده کیف پول های دیجیتالی وچندین شبکه های سازنده دیجیتال، اما هیچکدام مزایایی همچون پی پال برای کاربران خود ارائه نمی دهند. اخیراً ،شرکت اپل، کاربران دستگاه های iOS را قادر می سازد از PayPal در iTunes ، App Store و سایرخدمات آنلاین اپل استفاده کنند.

 

پی پال

ضمانت خرید در پی پال چگونه است؟

زمانی که شما کالایی بصورت آنلاین خریداری می کنید، اگر به هردلیلی برای کالای شما مشکلی ایجاد شود، به عنوان مثال هنگامی كه كالایی را که ازطریق پست ارسال كرده اید، اما خریدار ادعا می كند كه آن را دریافت نکرده است و به ویژه هنگام خرید محصولاتی که ضمانت پرداخت ندارند استفاده از پی پال بهترین گزینه است. یکی دیگرازمزایا استفاده از پی پال امنیت درپرداخت است به عنوان مثال شما قصد دارید پرداخت اینترنتی برای خرید محصولی انجام دهید در این صورت مجبور نیستید برای هربار خرید جزئیات کارت یا (cvv2) را وارد کنید، با این حال کافیست با استفاده از شماره همراه و رمزعبورخود درسیستم پی پال لاگین شوید و پرداخت خود را انجام دهید.

آیا پی پال هزینه دارد و چگونه می توانیم  حساب پی پال ایجاد کنیم؟

استفاده از PayPal رایگان است، حتی اگر خیلی مواقع از آن استفاده نکنید.اما در صورت فروش اقلام و پرداخت از طریق پی پال، گاهی اوقات متحمل هزینه می شوید البته بسته به نوع حساب شما این شرایط و هزینه ها متفاوت خواهد بود.اخیراً ،شرکت اپل، کاربران دستگاه های iOS را قادر می سازد از PayPal در iTunes ، App Store و سایر خدمات آنلاین اپل استفاده کنند.ثبت نام در پی پال آسان است. کافیست به سایت PayPal.com بروید و روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید. توجه داشته باشید در صورتی که قصد دارید یک حساب شخصی در پی پال داشته باشید حتما مشخصات کارت بانکی، اعتباری یا بدهی خود را در اختیار داشته باشید.

چگونه با پی پال پرداخت انجام دهیم؟

شما می توانید با استفاده از اینترنت به مرورگر تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود به فروشگاه آنلاین موردنظر متصل شوید و پرداخت خود را از طریق پی پال انجام بدید هم اکنون نسخه پی پال برای اندروید و ای او اس نیزوجود دارد.

انواع تراکنش ها در پی پال

1- دریافت پول از سایر اکانت های پی پال

2- خرید از طریق درگاه پی پال

3-انتقال پول از کارت نقدی یا اعتباری

4- پرداخت invoice های صادر شده توسط کاربران پی پال

5- ارسال پول به حساب های دیگر

6- ریفاند مبلغ تراکنش ها

7- انتقال پول از حساب بانکی به اکانت پی پال

منبع: investopedia

دیدگاهتان را بنویسید