کدام کیف پول ارز وینک بهتر است؟

کدام کیف پول ارز وینک بهتر است؟

گزینه‌ های زیادی برای ذخیره‌ی ارز وینک رمزنگاری شده‌ وجود دارد. می‌توانید سکه‌های خود را پس از خرید در صرافی نگه‌ دارید. اما انجام این کار باعث می ‌شود دیگر نتوانید ارزهای خود را کنترل کنید. اگر صرافی هک شود یا سکه‌های شما را از لیست خارج کند در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟

کیف پول ارز وینک شامل کیف پول‌های موبایل، دسکتاپ و مرورگر، گزینه‌هایی با دسترسی آسان هستند که می‌توانید با استفاده ازآن‌ها به سکه هایتان دسترسی داشته باشید اما قبل از نصب، حتما باید از امنیت دستگاه مورد استفاده خود اطمینان داشته باشید.

سومین راه‌ حل برای کسانی که می‌ خواهند ارز رمز نگاری شده را به مقدار زیاد و برای زمان طولانی، ذخیره کنند؛ کیف پول ‌های دیجیتالی هستند که بیشترین امنیت را دارند.

کیف پول‌ رمز نگاری شده چیست؟

کیف پول‌های رمز نگاری شده، برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که کلیدهای عمومی و خصوصی را ذخیره می‌کنند و بلاکچین‌ های مختلف در ارتباط هستند و کاربران را قادر می‌سازند تا ارز دیجیتال خود را ارسال یا دریافت کنند و تعادل آن‌ها را نظارت کنند.

در واقع این کیف پول‌ها، معادل یک حساب بانکی عمل می‌کنند که در آن می‌توان هر وجهی به صورت ارز رمز نگاری شده واریز کرد یا برداشت نمود. این کیف پول‌ها کلیه تراکنش‌ها را برای محافظت از سرقت کنترل می‌کنند. در ادامه انواع کیف پول وینک را معرفی می کنیم و ویژگی های هر کدام را شرح می دهیم.

انواع کیف پول‌ های ارز وینک

کیف پول‌ ارز وینک می‌تواند گرم یا سرد باشد، این یعنی می‌تواند به اینترنت متصل باشد یا به صورت آفلاین عمل کند. اگر چه بیشتر کاربران اتصال اینترنتی را ترجیح می‌دهند اما در این صورت خطر از دست دادن سکه‌ها وجود دارد. در ادامه به جزئیات بیشتری از انواع این کیف پول‌ها می‌پردازیم.

کیف پول ارز وینک

کیف پول کاغذی

کیف پول‌های کاغذی، روشی مطمئن برای نگه داشتن ارزهای رمز نگاری شده‌ی وینک شما هستند. در واقع کیف پول‌های کاغذیک وین، گزینه‌ی ساده، ایمن و آفلاین است که تمام مزایای پول‌های کاغذی را دارا می‌باشد. با استفاده از این کیف پول‌ها، دیگر نگران هک شدن یا بدافزارها نخواهید بود.

همچنین با استفاده از این کیف پول‌ها می‌توانید حساب پس‌انداز بدون محدودیت در برداشت حساب داشته باشید.کیف پول کاغذی، شامل دو نوع کلید خصوصی و عمومی است که با استفاده از این کیف پول می‌توان از سایر افراد نیز وجه دریافت کرد.

کیف پول کاغذی

کیف پول گرم

کیف پول گرم به عنوان کیف پول وب یا آنلاین شناخته می‌شود. از این کیف پول‌ها برای پرداخت‌های زیاد و کوچک استفاده می‌شود. این کیف پول در واقع یک سیستم آنلاین است و از هر جایی قابل دسترسی است. یعنی نیاز به حضور فیزیکی ندارد. برای مثال coinbase یک پلت فرم مبادله است که برای خرید و فروش ارزهای رمز نگاری شده دیجیتال وینک در امریکا و اروپا محبوب است.

ذخیره مقدار زیادی دارایی دیجیتال در یک کیف پول گرم، مانند کیف پول وب یا کیف پول موبایل، توصیه نمی‌شود زیرا وجوه شما را در معرض تهدیدهای امنیتی بالقوه، مانند سرقت اینترنتی قرار می‌دهد.

انواع کیف پول‌ های گرم:

کیف پول سرد

یکی از انواع کیف پول های وینک، کیف پول سرد است. کیف پول‌های سرد از آنجا که به اینترنت متصل نیستند، راه‌حل امن‌تری برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شده در نظر گرفته می‌‌شوند. شما فقط وقتی می‌خواهید معامله کنید، کیف پول سرد خود را به اینترنت وصل می‌کنید.

کیف پول سخت‌افزاری و کیف پول کاغذی هر دو گزینه کیف پول سرد هستند. با این حال، کیف پول‌های سخت‌افزاری از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند زیرا استفاده از آن‌ها آسان‌تر است و با پشتیبانی مشتری ارائه شده توسط سازنده ارائه می‌شوند.

انواع کیف پول‌های سرد:

کیف پول موبایل Trust

Trust یکی از بهترین کیف پول‌های موجود برای نگه‌داری ارز وینک است. یکی از برترین و مطمئن‌ترین کیف پول‌ها  برای ذخیره ارز دیجیتال می‌باشد. همچنین این کیف پول اپلیکیشن‌های مخصوص سیستم عامل اندروید و آیفون نیز ارائه کرده است. که دارای قابلیت‌های زیر است:

کیف پول تراست

کیف پول موبایل Edge

Edge یک کیف پول ارز رمزنگاری شده موبایل است که برای اندروید و iOS در دسترس است. این کیف پول خرید و فروش درون برنامه‌ای، تبادل درون برنامه‌ای بین ارزهای رمز نگاری شده وینک و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را ارائه می‌کند.

کیف پول‌های دسکتاپ Electrum و Armory

Armory یک برند شناخته شده و مورد اعتماد است و بهترین گزینه برای کاربران پیشرفته است. اگر برای شما امنیت و ایمنی بسیار مهم است، Armory بهترین گزینه برای شماست. Electrum یکی از موثرترین و ایمن‌ترین و قوی‌ترین کیف پول‌هاست که برای کسانی که نیمه حرفه‌ای هستند، مناسب است.

کیف پول های سخت‌ افزاری Trezor و ledger

این کیف پول‌ها  به صورت آفلاین هستند  و برای محافظت از وجوه ذخیره شده‌ی کاربران در برابر انواع حملات مانند هکرها، بد افزارها و… به کار گرفته می‌شوند و برای این کار از رمز نگاری فوق پیشرفته استفاده می‌کنند. این کیف پول‌ها  این قابلیت را دارند که در صورت دزدیده شدن،  گم شدن و یا خراب شدن آن، بتوان دوباره از طریق عبارات مخصوص که از قبل به آن داده شده و یاد آوری آن‌ها وجوه خود را بازیابی کرد.

کیف پول ledger

بهترین کیف پول ارز وینک کدام است؟

با توجه به مطالب فوق می‌توان گفت انتخاب بهترین کیف پول ارز وینک در واقع به توانمندی شما در استفاده از این برنامه‌ها و آشنایی با ارز دیجیتال وینگ، دسترسی راحت‌تر به موبایل، کامپیوتر و… مقدار ارز دیجیتال  ذخیره شده و یا زمان آن و میزان امنیت مورد انتظار شما و… بستگی دارد.

اگر کیف پول سرد را انتخاب می‌کنید Trezor و ledger از بهترین گزینه‌های شما هستند. اگر کیف پول گرم را انتخاب می‌کنید و انتخاب شما پلت فرم موبایل است، Trust و اگر  پلت فرم انتخابی شما سیستم عامل است و کاملا مبتدی هستید می توانید از کیف پول Exodus استفاده کنید.

همچنین اگر نیمه‌ حرفه‌ای هستید، Electrum و اگر کاملا حرفه‌ای هستید از Armory استفاده کنید. اما با این همه انتخاب بهترین کیف پول با شماست و باید با ارزیابی شرایط خودتان بهترین را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید