گزارش تحقیق Chainalysis نشان می دهد شرق آسیا پادشاه استفاده از بلاک چین در جهان است

محققان شرکت اطلاعاتی بلاک چین Chainalysis ، طبق تحقیقی ، ارزش خرده فروشی ارزهای دیجیتال بصورت درون زنجیره ای ، سپرده های ارزهای دیجیتال و حجم تبادل نظیر به نظیر و انواع دیگر روش را را جمع آوری کرده اند  و شاخص جدید اتخاذ کرده اند که بیانگر این است : فعالیت  رمز نگاری در سراسر جهان در حال رشد و شکوفایی ست .

Chainalysis اخیراً گزارش جدیدی به نام “جغرافیای 2020 رمزنگاری” منتشر کرده است ، تحقیقی که 154 کشور و روند شکوفایی ارزهای دیجیتال در این مناطق را بررسی می کند. این شرکت از لیست گسترده ای از دولت های ملی یک شاخص پذیرش رمزنگاری ایجاد کرده و تنها 12 کشور در مقایسه با بقیه کشش بسیار کمی دارند.

کشورهای ملی که در شاخص پایین ترین رتبه را دارند شامل افغانستان ، الجزایر ، کیپ ورد ، چاد ، فیجی ، لائوس ، لیبی و مغولستان هستند.

ده کشور برتر با چهار معیار متفاوت تلفیق شده رتبه بندی شده اند. کشور برتر طبق ارزش درون زنجیره ای و تعداد سپرده های درون زنجیره ای و حجم تجارت همتا به همتا نشان می دهد ، اوکراین است.

پس از این کشور به ترتیب روسیه ، ونزوئلا ، چین ، کنیا ، ایالات متحده آمریکا ، آفریقای جنوبی ، نیجریه ، کلمبیا و ویتنام قرار دارند. در گزارش Chainalysis اشاره شده است: “ارز رمزنگاری شده واقعاً جهانی است.” این مطالعه می افزاید: “کشورهای در حال توسعه فعالیت ارز رمزنگاری شده بالایی دارند.”

Chainalysis  اینطور اضافه کرد:

« ونزوئلا یک نمونه عالی ازکشورهای در حال توسعه است  که شهروندان آن برای بی ثباتی اقتصادی از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. ونزوئلا ها هنگامی که ارزش فیات بومی کشور به دلیل تورم ارزش خود را از دست می دهد ، از ارز رمزنگاری شده بیشتر استفاده می کنند.»

—-

این مطالعه تأکید می کند که تاکتیک حفظ ثروت در آفریقا و آسیای شرقی نیز استفاده می شود. علاوه بر این ، مبادلات ارز رمزنگاری نظیر به نظیر برای تصویب ارز دیجیتال در کشورهای در حال توسعه ضروری است .

در بخشی که آفریقا را پوشش می دهد ، شرکت اطلاعاتی بلاکچین می گوید که هم حواله ها و هم کاهش ارزش ارز چیزی است که منجر به پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر این قاره بزرگ می شود. این مطالعه خاطر نشان می کند که سیستم عامل های عمده معاملات ارزهای رمزنگاری شده اکنون آفریقا را به عنوان یک “فرصت” می نگرند.

جزئیات تحقیق Chainalysis نشان می دهد که استفاده از رمزارزها در مناطق آفریقا مانند کنیا ، نیجریه و آفریقای جنوبی بیش از سایر مناطق در سراسر قاره دیده شده است. آسیای مرکزی و جنوبی و اقیانوسیه (CSAO) نیز در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته اند و محققان می گویند رشد ” از قبل قویتر شده است”.

منطقه CSAO شاهد تعدادی از مقررات ارز رمزنگاری شده در کشورهای مختلف است. CSAO پنجمین منطقه فعال در سراسر جهان در زمینه فعالیت ارزهای رمزپایه است و طی 12 ماه گذشته بیش از 41 میلیارد دلار ارسال و 40 میلیارد دلار دریافت شده است.

آسیای شرقی از نظر فعالیت رمزنگاری بزرگترین بازار رمزنگاری جهان است که 31٪ از کل معاملات ارز دیجیتال را در سال گذشته به خود اختصاص داده است. آدرس رمزنگاری شده از شرق آسیا 107 میلیارد دلار دریافت شده است.

داده های انباشته آسیای شرقی 77٪ بزرگتر از فعالیت رمزنگاری در اروپای شمالی و غربی است. گزارش Chainalysis حاکی از آن است که شرق آسیا تحت سلطه “protraders” و “stablecoin” است. استفاده پایدار از Bitcoin در شرق آسیا در مقایسه با سایر مناطق در سراسر جهان “خارج از نمودار” است.

اروپای شرقی دارای رتبه چهارم بزرگترین فعالیت رمزنگاری در سطح جهانی است و همچنین شامل دو کشور برتر در شاخص تصویب رمزگذاری Chainalysis است: اوکراین و روسیه. Chainalysis خاطرنشان می کند: “اروپای شرقی در سطح اول قدرت پذیرش ارز رمزنگاری شده را نشان می دهد.”

یکی از دلایلی که روسیه و اوکراین در نمودار بیشترین برش کیکی را دارند (تا آنجا که به فعالیت ارزهای رمزنگاری مربوط می شود) این است که توسعه “در میان عدم اطمینان قانونی” صورت گرفته است. به عنوان مثال ، Chainalysis می گوید که اوکراین مقررات رمزنگاری ندارد ، اما دولت تازه شروع به نظارت بر فعالیت رمزنگاری کرده است.

آمریکای لاتین از نظر فعالیت های درون زنجیره ای کمتر فعال است و برخلاف مناطق فوق الذکر میزان تبادل ارز رمزنگاری شده کم است. آمریکای لاتین در بازه زمانی یک ساله 25 میلیارد دلار دارایی رمزنگاری ارسال و 24 میلیارد دلار دریافت کرد.

Chainalysis تأکید می کند ، در هر بازه 30 روزه ، آمریکای لاتین 5٪ تا 9٪ از کل فعالیت رمزنگاری را در هر ماه مشخص می کند. حتی اگر Chainalysis می گوید این منطقه یکی از “گرمترین بازارها” است ، اما طبق مطالعه محققان دارای دومین منطقه با نرخ رشد پایین  است.

شرکت پزشکی قانونی کریپتوکارنسیاظهار داشت که خاورمیانه یک اکوسیستم ارز دیجیتال کوچک است و خاورمیانه دومین منطقه کوچک در جهان برای استفاده از ارزهای دیجیتال است. بر اساس مطالعه “2020 جغرافیای رمزنگاری” ، ترکیه بیشترین فعالیت رمزنگاری در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. از 154 کشور مورد مطالعه Chainalysis ، ترکیه در رتبه 29 در شاخص پذیرش رمزنگاری قرار دارد.

Chainalysis اشاره می کند که ترکیه به دلیل کاهش ارزش لیر ترکیه ، یک کریپتو پذیرنده قوی است. بحران ارزی فیات ناشی از اقتدارگرایی رئیس جمهور رجب طیب اردوغان و کوههای ترکیه از بدهیهای خصوصی ارزهای خارجی است.

در انتهای گزارش ، Chainalysis به آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) اشاره می کند ، که سرمایه گذاران “خریداران و نگهداران محافظه کار” و سرمایه گذاران نهادی را نیز جذب می کند. آمریکای شمالی 52 میلیارد دلار ارسال شده و همان مقدار دریافت شده در طول دوره 12 ماهه را به خود اختصاص داده است.

Chainalysis می گوید: “آمریکای شمالی سومین منطقه فعال با حجم ارزهای رمزنگاری شده است که دقیقاً بعد از شمال غربی اروپا (NWE) و آسیای شرقی قرار دارد.” آی پی های منطقه ی آمریکای شمالی 14٪ از کل فعالیتهای رمزنگاری مورد مطالعه در طول تحقیق شرکت را تشکیل می دهند.

Chainalysis ادامه داد:

«آمریکای شمالی همچنین میزبان طبقه رو به رشدی از سرمایه گذاران نهادی است که حتی انتقال ارزهای رمزپایه بیشتری را انجام می دهند.»

علاوه بر این ، Chainalysis تأکید می کند که تعدادی از مناطق جهانی اتحاد رمزگذاری تشکیل داده اند. جزئیات یافته های “جغرافیای Crypto 2020” “آمریکای شمالی و شمال اروپا و غرب اروپا (NWE) یک بازار شبه مشترک را تشکیل می دهند ، به علاوه تجارت سنگین با شرق آسیا”.

شمال غربی اروپا (NWE)  دارای یک “بازار حرفه ای قوی” است اما همچنین یک فعالیت غیرقانونی “شگفت آور” دارد. تا آنجا که به فعالیت رمزنگاری مربوط می شود ، NWE دومین منطقه  بزرگ بعد از آسیای شرقی است. منطقه  NWE  17٪ از کل معاملات رمزنگاری در سراسر جهان را تشکیل می دهد.

NWE از نظر بازرگانان نهادی و حرفه ای ویژگی های مشابه آمریکای شمالی را نشان می دهد. با این حال ، فعالیت رمزنگاری NWE همچنین “عمدتا توسط بازارهای باج افزار و دارک نت هدایت می شود.”

مطالعه 130 صفحه ای نشان می دهد که پذیرش و فعالیت ارزهای دیجیتال در مناطق خاصی رشد چشمگیری داشته است. تعدادی از کشورهای دیگر و دیوان سالار منطقه ای تازه از فناوری ارزهای رمزپایه آگاه شده اند و در مقایسه با هشت توپ عقب هستند.

امروز در سال 2020 ، آسیای شرقی پادشاه فعالیت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان است که NWE نیز دراین منطقه قرار دارد. این گزارش با یک جدول شاخص رمزنگاری تعاملی خاتمه می یابد که کلیه تحلیلیات 154 کشور را در طی یک سال نشان می دهد.

گزارش chainalysis

منبع : news.bitcoin.com

دیدگاهتان را بنویسید