آیا SEC در مورد وضعیت ریپل تجدید نظر خواهد کرد؟

سرنوشت ریپل دوباره در تعادل است

پرونده حقوقی بین ریپل و SEC هر روز شدیدتر می شود. آزمون جنجالی هاوی زیر سوال رفته و سرنوشت ریپل دوباره تحت شعاع قرار گرفته است. در یک افشاگری آشکار، استوارت آلدروتی، مدیر ارشد حقوقی ریپل، توجه را به جنبه‌ای مهم از قاضی آنالیزا تورس در رابطه با استفاده SEC از آزمون هاوی برای دارایی‌های ارزهای دیجیتال جلب کرد.

آزمون هاوی یک چارچوب قانونی است که برای تعیین اینکه آیا یک معامله واجد شرایط «قرارداد سرمایه‌گذاری» است یا خیر و در نتیجه تحت قوانین اوراق بهادار قرار می‌گیرد یا خیر. در طی یک بحث داغ، آلدروتی انتقاد قاضی تورس را برجسته کرد و بر تشخیص او تأکید کرد که تفسیر گسترده SEC از آزمون هاوی با هدف اصلی آن متفاوت است.

قاضی تورس به ناهماهنگی‌هایی اشاره کرد که در آن مروجین وعده‌های صریح به سرمایه‌گذاران درباره یک سرمایه‌گذاری تجاری کاملاً تعریف شده داده بودند. این بحث پس از یک حکم اخیر در مورد Coinbase آشکار شد.

قاضی ناحیه ایالات متحده، کاترین پولک فایلا، اجازه داد شکایت کمیسیون SEC علیه کوین بیس ادامه یابد، اگرچه کوین بیس در برخی از بخش‌های پرونده پیروز شد. با وارد شدن به جزئیات، آلدروتی در مورد حکم فایلا صحبت کرد و بر بخشی که در مورد تفاسیر مختلف از یک “اکوسیستم رمزنگاری” بحث می کرد، تأکید کرد.

او ادعای SEC را برجسته کرد که خرید هر توکنی به معنی سرمایه‌گذاری در این «اکوسیستم» تعریف‌نشده است، صرف‌نظر از اینکه چرا کسی توکن را می‌خرد.

جالب اینجاست که این مشاهدات مشابه آنچه قاضی تورس در پرونده Ripple-SEC گفت، است، جایی که او با دقت شواهد را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که SEC از آنچه آزمایش هاوی قرار بود انجام دهد بسیار دور شده است.

این تغییر جهت به ویژه زمانی واضح بود که بازاریابان به سرمایه گذاران وعده مستقیمی در مورد یک سرمایه گذاری تجاری روشن ندادند.

 

آیا SEC می تواند در مورد وضعیت XRP تجدید نظر کند؟

در یک پست X، ارنستو کاپیریس سؤالی پرسید که همه شک دارند که آیا SEC می تواند موضع خود را در مورد وضعیت امنیتی XRP تغییر دهد یا خیر، با توجه به بیانیه قبلی خود در مورد عدم درخواست تجدید نظر. اگر SEC موضع خود را تغییر دهد و در آینده درخواست تجدید نظر کند، ممکن است ریپل استدلال هایی داشته باشد.

بیل مورگان در پاسخ به این کاربر پیشنهاد می کند که هدف نهایی SEC ممکن است به چالش کشیدن این یافته که ارزهای رمزنگاری شده مانند XRP اوراق بهادار نیستند، نباشد. در عوض، آنها ممکن است یک حکم گسترده‌تر را هدف قرار دهند که بگوید رمزارزها خودشان اوراق بهادار نیستند، اما هرگونه فروش آنها یک قرارداد سرمایه‌گذاری است.

این بدان معناست که حتی اگر یک ارز دیجیتال ارزش ذاتی نداشته باشد، خرید و فروش آن همچنان می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی شود. از آنجایی که تست هاوی بسیار مورد بحث قرار گرفته است، تنها رمزارز دارای وضعیت قانونی در حال حاضر در آشفتگی دیگری قرار دارد و کارشناسان معتقدند که این ممکن است بر قیمت پیشروی این ارز دیجیتال تأثیر بگذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید