استخراج مونرو در کره شمالی 10 برابر افزایش یافت

استخراج مونرو در کره شمالی 10 برابر افزایش یافت

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که کره‌شمالی از ماه مه ۲۰۱۹، میزان استخراج مونرو را به ۱۰ برابر افزایش داده‌است. بنظر میرسد استخراج مونرو برای کره‌شمالی به مراتب جذاب‌تر از استخراج بیت‌کوین است. دلیل اصلی این کار، نیاز به پردازش پایین و میزان بالای حریم خصوصی این رمزارز باشد.

شرکت تحقیقاتی ریکورد فیوچر، فعالیت‌های کره شمالی در حوزه ارزهای رمزپایه را عمیقاً زیر نظر دارد. این گزارش با عنوان “چگونگی استفاده انقلابی کره شمالی از اینترنت” به‌عنوان ابزاری برای رژیم‌های سرکش، روش‌هایی را که برخی کشورهای آسیا در به خدمت گرفتن از اینترنت به‌عنوان یک منبع و ابزاری برای دستیابی به منابع دیگر به کمک افراد متخصص در مناطقی خاص و بازارهای سیاه استفاده می‌کنند، بررسی می‌کند.

مونرو جایگزین بیت کوین خواهد شد

حالا سوال اصلی اینجاست. آیا مونرو جای بیت کوین را خواهد گرفت؟

نتیجه گزارش‌های یاد شده نشان می‌دهد که مونرو نسبت به بیت‌کوین برای کره شمالی از ارزش بیشتری برخوردار است. از ماه مه ۲۰۱۹ این کشور فعالیت‌های ماینینگ خود را برای استخراج مونرو ۱۰ برابر افزایش داده است. طبق تحقیقات انجام شده، این امر به این دلیل است که مونرو نسبت به بیت‌کوین ضمن نیاز به توان پردازشی کمتر، ناشناس بودن و میزان بالای حریم خصوصی را نیز ارائه می‌دهد که این ویژگی برای اهداف این کشور بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: کاهش 30 درصدی قیمت نفت و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین

کره شمالی یکی از کشورهایی است که زیر سنگین‌ترین تحریم‌های جهانی قرار دارد. بر اساس این گزارش، ارزهای رمزپایه و اینترنت به ارزشمندترین ابزار کره شمالی برای جلوگیری از تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و شورای امنیت سازمان ملل تبدیل شده‌اند.

“ما ارزیابی می‌کنیم که ارزهای دیجیتال نه تنها ابزار ارزشمندی برای کره ‌شمالی به‌عنوان یک منبع مستقل و منظم برای تولید درآمد محسوب می‌شود، بلکه به‌عنوان وسیله‌ای برای انتقال و استفاده از بودجه فارغ از تحریم‌ها تبدیل شده است.”

ارائه دهنده اصلی اینترنت در کشورهای آسیایی، شرکت روسی ترنس تلکام است. از سپتامبر سال ۲۰۱۹، شبکه زیرساخت کره شمالی به‌طور کامل از شرکت چینی یونی‌کام به شریک روسی خود منتقل شده است.

علاوه‌بر این، در این گزارش مشخص شده است که از اکتبر سال ۲۰۱۷ ظرفیت پهنای پاند کره شمالی به تدریج افزایش یافته است. از این یافته‌ها می‌توان نتیجه زیر را گرفت:

“اینترنت دیگر صرفاً یک جذابیت یا تفریح نیست، بلکه به ابزاری مهم برای رهبران کره شمالی تبدیل شده است.”

کره‌ شمالی ۳ منبع اصلی درآمد از اینترنت را پی ریزی کرده‌است

در مورد عملکرد این کشور در حوزه رمزارزها، این گزارش بیان می‌کند که کره شمالی حداقل در سه رمزارز لایت کوین، بیت‌کوین و مونرو سرمایه‌گذاری کلانی کرده است. این بودجه نیز از طریق انجام حملات سایبری، تولید و استخراج به دست آمده‌ است. استخراج بیت‌کوین در طول سال ۲۰۱۹ ثابت مانده و افزایشی نداشته است.

“همانطورکه گفته شد، استخراج مونرو بزرگ‌ترین بخش فعالیت ماینینگ کره شمالی را به ‌خود اختصاص می‌دهد و در طول سال ۲۰۱۹ رو به افزایش بوده است. این درحالی است که در سال ۲۰۱۸ فعالیت‌های استخراج مونرو و بیت‌کوین مشابه یکدیگر بوده است.”

حدس و گمان‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کره شمالی از تجهیزات با ظرفیت بالا و سرعت هش بالاتر استفاده میکند. بااین حال، این گزارش قادر به تعیین میزان هش خاص فعالیت‌های استخراج نبود. این گزارش بیان میکند:

“این فعالیت از طریق یک آدرس IP انجام میشود، که ما معتقدیم حداقل در پشت آن چندین دستگاه ناشناخته قرار دارد.”

ناشناس بودن کامل مونرو و طراحی نامشخص تجهیزات مربوط به ماینینگ آن، این ارز با مشخصه حفظ حریم خصوصی را تبدیل به یک دارایی اساسی برای رژیم کره شمالی کرده است.

حملات سایبری کره شمالی به کاربران و سرقت ارزهای رمز پایه

گزارش ریکورد فیوچر همچنین به روش‌های مختلفی اشاره دارد که کره شمالی برای حمله به کاربران و سرقت ارزهای رمزپایه از آن استفاده می‌کند. استفاده از صفحات جعلی تا ایجاد باج افزار و ایجاد چت‌های تلگرام برای آلوده کردن تجهیزات از این دسته هستند.

تکنیک‌های حمله سایبری کره شمالی پیشرفته‌تر از قبل شده است و درآمد آن‌ها برای دولت میلیون ها دلار تخمین زده می‌شود.

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

منبع:  crypto-news-flash

دیدگاهتان را بنویسید