بیت کوین چیست؟ ارزهای دیجیتال چگونه تولید می شوند؟

بیت کوین چیست؟ ارزهای دیجیتال چگونه تولید می شوند؟

ارزهای دیجیتال توسط فرآیندی بنام ماین یا همان استخراج تولید میشوند. بیت کوین اولین و محبوب ترین ارز دیجیتال است که تقلب در تراکنش های ارزهای دیجیتال جایگاهی ندارد چرا که کسی مالک آنها نیست و نمیتواند آنها را هک کند ارز های دیجیتال از فناوری غیر متمرکز استفاده میکنند به این صورت که بدون ثبت نام و استفاده از بانک ها و سازمان های واسطه به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را می دهند.

بهترین ارزهای دیجیتال کدامند؟

در حدود ۱۰ سال گذشته بیت کوین با ورود به بازار ارز، سبک جدیدی از معاملات را برای کاربران و سرمایه‌گذاران ایجاد کرد. پس از مدتی نیز سایر ارزهای دیجیتال توسط افراد ناشناس یا شناخته شده به بازار معرفی شد و این روزها بیش از چندین هزار ارز دیجیتال مختلف وارد بازار شدند که کاربران توسط آن‌ها نه‌تنها معاملات ارزی خود، بلکه خرید و فروش کالا انجام می‌دهند. خرید کالا با بیت کوین حتی در ایران، این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. البته این موضوع تنها به بیت کوین منتهی نمی‌شود و کریپتوکرنسی‌های دیگری نیز وجود دارند که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده‌‌اند. در ادامه شما را با برخی از محبوب‌ترین کریپتو کرنسی‌ها آشنا می‌کنیم.

‌بیت کوین
اولین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال در میان کاربران، بیت کوین است که در سال 2009 توسط شخصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. امروزه خرید آنلاین بیت کوین در بسیاری از وبسایت‌ها انجام می‌شود و کاربران بدون دغدغه از قطعی سیستم بانکی به واسطه غیرمتمرکز بودن این ارز دیجیتال به معاملات خود ادامه می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه ساخت کیف پول بیت کوین و سایر اطلاعات در این زمینه به وبلاگ ارزیپتو مراجعه کنید.

اتریوم
اتریوم یکی دیگر از ارزهای دیجیتال محبوب میان کاربران است که فعالیت خود را در سال 2011 آغاز کرد. اتریوم نسل دوم ارزهای غیرمتمرکز دیجیتالی محسوب می‌شود. قیمت اتریوم هم مانند قیمت بیت کوین به صورت لحظه‌ای در نوسان است. جالب است بدانید که ارز دیجیتال اتریوم در سال 2016 به دو دسته اتریوم و اتریوم کلاسیک تقسیم شد.

ریپل

امروزه ریپل یک تکنولوژی محسوب می‌شود که هم یک نوع ارز دیجیتال و هم یک شبکه برای انجام تراکنش‌های مالی تلقی می‌شود. پیش‌بینی قیمت ریپل در بازار جهانی به صورت نوسانی در حال تغییرات است و کاربران برای خرید ریپل می‌بایست به صورت لحظه‌ای در حال بررسی باشند. در واقع شهرت ریپل عمدتا به دلیل پروتکل شبکه الکترونیک است. بنابراین ریپل را می‌توان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در نظر گرفت چرا که سیستم پرداخت ارزی سنتی را دستخوش تغییرات زیادی کرده است.

لایت کوین
با گذر زمان افراد بیشتری وارد حوزه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال می‌شوند یکی از این گزینه‌های قابل سرمایه‌گذاری لایت کوین است. خرید لایت کوین و ماهیت آن تا حدودی شبیه به بیت کوین است. برای بررسی نوسانات قیمت لایت کویین به صفحه ارزها مراجعه کنید.

لایت کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجتال، امکان پرداخت سریع و هم‌هزینه را برای کاربران فراهم کرده است. معاملات لایت کوین بسیار ساده و با داشتن کیف پول مربوطه انجام می‌شود.

شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک چین با نام لایت کوین یا به اختصار LTC بدون واسطه و غیر متمرکز فعالیت می‌کند.

لایت کوین نیز مانند بیت کوین با رمزنگاری و فرایند استخراج امنیت کاربران را تضمین می‌کند.

در حالی که هنوز هم هویت خالق بیت کوین، با بیش از حدود 10 سال فعالیت نامشخص است، خالق لایت کوین یک جوان چینی با نام چارلی‌ لی است. چارلی لی کارمند سابق گوگل و کوین بیس بوده است و در سال 2011 با تغییرات زیادی در پروتکل بیت کوین،‌ ارز دیجیتال لایت کوین را به دنیا معرفی کرد.

تفاوت لایت کوین و بیت کوین

جالب است بدانید که لایت کوین کپی ساده‌ای از بیت کوین است. البته گفتنی است که تفاوت‌های زیادی میان این دو ارز دیجیتال وجود دارد که آن‌ها از یکدیگر متمایز می‌کند. به عنوان مثال سرعت تراکنش در لایت کوین 2،5 دقیقه است که این موضوع باعث جلب توجه بسیاری از فعالان بازار رمز ارزهای پایه به سمت لایت کوین شده است. درحالی که این سرعت در بیت کوین 10 دقیقه محاسبه می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های مشهود بیت کوین و لایت کوین، عدم شناسایی دقیق خالق بیت کوین خلاف لایت کویین است که از همان ابتدای فعالیت این ارز دیجیتال به دنیا معرفی شد.

در حال حاضر ارزهای دیجیتال به دلیل غیرمتمرکز (غیر قابل رهگیری و عدم وابستگی به سیستم بانکی خاص) محبوبیت بسیاری کسب کرده‌اند. علاوه‌بر این ارزهای دیجیتالی با تجربه گذشته که شفافیت معاملات، امنیت بیشتر، پرداخت سریع و راحت را فراهم کرده است، کاربران بسیاری به آن جذب شده‌اند. اما انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش شاید دلیلی برای پیچیده بودن این ارزهاست.

ساتوشی، کوچکترین واحد در بیت کوین، به فرهنگ لغت آکسفورد اضافه شد.

دیدگاهتان را بنویسید