علت شگفت انگیز 100 درصدی جهش قیمت چین لینک چیست؟

چین لینک طی یک ماه گذشته جهشی حدود ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است. جهش قیمت چین لینک باعث شد قیمت این ارز دیجیتال طی ۳۰ روز گذشته، از حدود ۸ دلار به ۱۶.۴۴ دلار رسیده است.

به گزارش کوین تلگراف، عملکرد چین لینک از ابتدای سال جاری میلادی نیز قابل‌توجه بوده است و حالا به یکی از پنج ارز دیجیتال برتر بازار تبدیل شده است. به‌عقیده بسیاری، افزایش توجهات پیرامون این ارز دیجیتال و قوت‌گرفتن فعالیت‌ها در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) نقش بسزایی در این جهش قیمتی دارند.

در ۲۴ ساعت گذشته، چین لینک رشدی ۳۰ درصدی را تجربه کرده است. به نظر می‌رسد این جهش قیمت چین لینک به‌واسطه افزایش تقاضا برای خرید توکن‌های جدید «YAM» رخ داده باشد. پروتکل تازه YAM توانسته است تا توجهات بسیاری را به‌سمت خود جلب کند.

چین لینک ارزیپتو
سهم ارزهای دیجیتال از مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتال

 

درحال‌حاضر بیت کوین کش، بیت کوین‌ اس‌وی، لایت کوین، کاردانو و چین لینک بر سر جایگاه پنجم بازار ارزهای دیجیتال رقابت می‌کنند. این در حالی است که چین لینک در ابتدای سال فاصله بسیاری با این رتبه داشت.

با وجود گذشت ۸ ماه از ابتدای سال ۲۰۲۰، شاهد عقد قراردادهای همکاری بسیاری از جانب چین لینک بودیم و این مسئله یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد قیمت این ارز دیجیتال عنوان شده است. صد البته باید به یاد داشت که موانع سر راه چین لینک چندان کم نبوده است. به‌عنوان مثال، چندی پیش شرکت زئوس کپیتال (Zeus Capital) عنوان کرد که چین لینک یک کلاهبرداری است و آن را وایرکارد (Wirecard) حوزه ارزهای دیجیتال نامید. این شرکت همچنین ادعا کرد که یک موقعیت فروش با هدف کاهش ۹۹ درصدی ارزش این ارز دیجیتال ایجاد کرده است.

صرافی «OKEx» نیز به‌تازگی اعلام کرد که وارد حوزه اوراکل‌ها خواهد شد. سؤال اصلی اینجاست که علیرغم انتقادها به سازوکار چین لینک و رقبای تازه این پلتفرم، چرا قیمت آن همچنان با افزایش مواجه می‌شود.

چین لینک ارزیپتو

از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال، حوزه دیفای به‌صورت مداوم در حال رشد بوده و این رشد باعث شده است تا بسیاری آن را با حباب عرضه اولیه سکه (ICO) مقایسه کنند. مجموع اترهای قفل‌شده در این پلتفرم‌ها، از ۱ میلیارد دلار در اواسط ماه ژوئن (خرداد) به ۴.۵ میلیارد دلار در اوایل ماه اوت (اواسط مرداد) رسیده است.

تقریبا تمام اپلیکیشن‌های روی پلتفرم‌های دیفای، به نوعی منبع ارسال داده (Feed) برای قیمت نیاز دارند. در واقع می‌توان گفت که وجود یک منبع اطلاعاتی قوی و ترجیحا غیرمتمرکز برای تأمین امنیت و موفقیت اپلیکیشن‌هایی که روی پلتفرم‌های دیفای ساخته می‌شوند لازم است. نمونه‌های متعددی از پروژه‌ها را سراغ داریم که نبود چنین منابعی به شکست آنها منجر شده است و اسنادش هم موجود است. اما ازآنجاکه چین لینک مشهورترین و خوشنام‌ترین پروژه این حوزه است، می‌تواند از رشد فناوری‌های دیفای بهره‌مند شود.

داده های گوگل ترندز از کلمه چین لینک ارزیپتو

بر اساس داده‌های گوگل ترندز، محبوبیت چین لینک در میان مردم آمریکا و جهان به بیشترین میزان خود رسیده است. احساسات حاکم بر بازار نقشی حیاتی در نوسانات قیمت بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. عده‌ای معتقدند که اواخر سال ۲۰۱۷ علاقه مردم به بیت کوین به بیشترین میزان خود رسید و همین مسئله سبب شد تا قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال به ۲۰۰۰۰ دلار برسد.

نکته جالب در ارتباط با قیمت چین لینک اینجاست که مایکل اندرسون (Michael Anderson)، از بنیان‌گذاران فریمورک ونچرز (Framework Ventures) و از سرمایه‌گذاران اولیه این ارز دیجیتال، ماه آوریل (فروردین) اعلام کرد که قیمت چین لینک در آینده‌ای نزدیک به ۲۵ دلار خواهد رسید. هر واحد از ارز دیجیتال چین لینک که در آن زمان در محدوده ۴ دلار معامله می‌شد، حالا تنها ۱۰ دلار با ۲۵ دلار فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید